Nuukuutta on monenlaista: PlayStation-fani maksoi 2 000 dollaria saadakseen 24 vuoden PS Plus -jäsenyyden välttyäkseen jatkuvilta hinnankorotuksilta Kommentit pois päältä artikkelissa Nuukuutta on monenlaista: PlayStation-fani maksoi 2 000 dollaria saadakseen 24 vuoden PS Plus -jäsenyyden välttyäkseen jatkuvilta hinnankorotuksilta

PlayStation Plus

Kaukonäköinen -fani käytti yli 2 000 dollaria hankkiakseen -jäsenyyden peräti 24 vuodeksi eteenpäin. -käyttäjä On_Reddit_In_Class kertoi päättäneensä pinota PS Plus -tilauksia vuoteen 2048 asti jatkuvien hinnankorotusten vuoksi. Hän aikoo pelata loppuelämänsä ajan, joten tämä ”säästää pitkän pennin.”

PS Plus Essential -jäsenyys maksaa tällä hetkellä 79,99 dollaria vuodessa, joten 24 vuoden tilaus olisi yhteensä noin 1 920 dollaria. Tähän päälle tarjosi käyttäjälle erikoistarjouksen, jossa Premium-jäsenyyteen päivittäminen maksoi vain 199,99 dollaria normaalin lähes 1 900 dollarin sijasta. Kokonaiskustannus nousi näin 2 120 dollariin.

Käyttäjän päätös herätti Redditissä reaktioita hämmennyksestä ihailuun. Vaikka PS Plus -palvelun säilyminen vuoteen 2048 on epävarmaa, on logiikka selvä: palveluhintojen nousu on ollut jyrkkää, ja myös Xbox Game Passin ja Netflixin kaltaisten palveluiden hinnat ovat nousussa. Sony nosti PS Plus -hintaa viimeksi syyskuussa 2023 perustason hinnan noustessa 59,99 dollarista 79,99 dollariin, jotta se voisi tarjota jatkossakin ”laadukkaita pelejä ja lisäarvoa palvelussa.”

Asiantuntijat arvelevat hintojen nousun olevan väistämätöntä myös jatkossa. Siksi On_Reddit_In_Classin ennakoiva päätös voi olla kannattava pitkällä aikavälillä.

PlayStation 2 edelleen kaikkien aikojen myydyin pelikonsoli Kommentit pois päältä artikkelissa PlayStation 2 edelleen kaikkien aikojen myydyin pelikonsoli

on vahvistanut virallisesti, että on myynyt yli 160 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti. Tieto julkaistiin PlayStationin 30-vuotisjuhlan kunniaksi lanseeratulla verkkosivulla, joka tarjoaa mielenkiintoisia tilastoja konsolin historiasta.

Vaikka :n asema historian myydyimpänä pelikonsolina on ollut tiedossa jo pitkään, tämä on ensimmäinen kerta, kun Sony vahvistaa tarkat luvut. Aiemmin myyntimääräksi on arvioitu noin 159 miljoonaa, mutta nyt tiedämme, että PS2 on rikkonut tämän rajan. Konsoli, joka lanseerattiin vuonna 2000, on edelleen omassa luokassaan myyntiluvuissa.

PS2:ta seuraavat (154,02 miljoonaa) ja (146 miljoonaa). Vaikka Switch onkin lähimpänä PS2:n lukuja, sen myyntivauhti on hidastunut merkittävästi, kun fanit odottavat tietoja seuraajasta.

Sony ei kuitenkaan lepää laakereillaan. Yhtiö on juhlan kunniaksi julkaissut verkkosivuston, joka kattaa tarinoita kaikista sen laitteista aina alkuperäisestä PlayStationista PS VR2:een asti. Lisäksi Sonyn tulevaisuudensuunnitelmat herättävät kiinnostusta: Bloombergin mukaan yhtiö saattaa tehdä paluun käsikonsolimarkkinoille.

Sony patentoi Auto-Play -pelitilan Kommentit pois päältä artikkelissa Sony patentoi Auto-Play -pelitilan

Sony

on hakenut patenttia uudelle tekoälyyn pohjautuvalle järjestelmälle, jonka avulla voisit ohittaa toistuvia tai tylsiä grindaus-osioita lemppari -peleissäsi. Tämä voisi mullistaa pelaamisen, joten silmät ja korvat tarkkana!

Patentti lyhykäisyydessään:

  • Sonyn patentti kuvaa Auto-Play -tilaa, joka hyödyntää tekoälymallia.
  • Tämä oppisi pelaamistyylisi analysoimalla dataa pilvipohjaisista palveluista, kuten PlayStation Network (PSN).
  • Kuvittele, että tekoäly hoitaisi puolestasi ne puuduttavat grindaus-osiot, jolloin pääsisit takaisin itse toimintaan heti kun homma alkaa taas kiinnostaa!

Hyötyjä tästä mahdollisesta tulevaisuudessa tulevassa teknologiasta, voisi olla pelastus pelaajille, jotka kamppailevat pitkien tai toistuvien pelien kanssa. Ohittamalla grindaamisen pelaajat voivat keskittyä niihin osiin, joista he todella nauttivat.

Sonyn Auto-Play AI malli

Kuulostaa huijaamiselta, eikö? Vaikka tämä kuulostaa joidenkin unelmien toteutumiselta, toiset saattavat pitää sitä huijaamisena. Pelin osien ohittaminen saattaisi karkottaa hardcore-pelaajia.

On tärkeää muistaa, että kyseessä on toistaiseksi vain patentti, eikä ole takeita siitä, että Sony tulee oikeasti toteuttamaan tätä teknologiaa. Vaikka se näkisi päivänvalon, on epäselvää, mille PlayStation-järjestelmille se olisi saatavilla (PS5, PS5 Pro tai jopa huhuttu käsikonsoli).

Tämä Auto-Play -patentti ei ole Sonyn ainoa tekoälyyn liittyvä hanke pelimaailmassa. Maaliskuussa he hakivat patenttia myös tekoälypohjaisille striimeille, jotka reagoivat katsojien palautteeseen.

Muuttuuko tekoäly siis henkilökohtaiseksi pelikaveriksesi? Sen näyttää vain aika. Mutta yksi asia on varma: Sony haluaa ravistella pelimaailmaa.

Lähde: GameRant