Oikeuden asiakirjat paljastavat Playstationin olevan Forniten suurin rahasampo iOS -alustan sijaan Kommentit pois päältä artikkelissa Oikeuden asiakirjat paljastavat Playstationin olevan Forniten suurin rahasampo iOS -alustan sijaan

Aiemmin tässä kuussa kävi ilmi Forniten -version olevan valtava tulonlähde kehittäjä Gamesille. Peli teki mobiilialustalla noin 700 miljoona dollaria kahden vuoden aikana, ennen kuin peli vedettiin pois Applen kauppapaikasta. Suurista luvuista huolimatta iOS ei ole pelin tuottoisin alusta, vaan ehkä yksi pienemmistä. Oikeuden asiakirjat paljastavat, että 4 on tuottanut 46,8 prosenttia kaikista -pelin tuloista maaliskuun 2018 ja heinäkuun 2020 välillä. Xbox One on listalla toisena 27,5 prosentilla ja iOS vasta sijalla viisi noin seitsemällä prosentilla. Jäljelle jäävät 18,7 prosenttia koostuvat Androidin, Switchin sekä PC:n tuloista.

iOS -alustan ”matalat” tulot verrattuna muihin alustoihin eivät tule täysin yllätyksenä, sillä Epicin toimitusjohtaja Tim Sweeney on aiemmin maininnut, että iOS -alustan pelaajamäärät olivat vain noin 10 prosenttia kaikista aktiivisista pelaajista kahden vuoden aikana, kun peli oli saatavilla App Storessa. Forniten arvioidaan olevan itsessään miljardien dollarin tuote. Vuonna 2019 peli toi Epic Gamesille tuloja, jopa 1,8 miljardin dollarin verran. Vertauksena Epic Gamesin tulot vuodelta 2020 olivat noin 3,85 miljardia.

Pussirotan kujanjuoksu – Crash Bandicoot 4 on myynyt huimia määriä Kommentit pois päältä artikkelissa Pussirotan kujanjuoksu – Crash Bandicoot 4 on myynyt huimia määriä

Crash jatkaa

Kaikkien rakastama pussirotta on taas uutisissa, tällä kertaa murskaavan saavutuksen ansiosta! Crash Bandicoot 4: It's About Time, hullunkulkurimainen tasohyppelypeli joka toi Crashin takaisin parrasvaloihin, on ylittänyt huimat 5 miljoonaa myytyä kappaletta!

Varsin vakuuttava etappi on peräisin pelin design-johtaja Toby Schadtilta, joka paljasti tiedon LinkedIn-profiilissaan. Vuonna 2020 - ja -konsoleille julkaistu peli sai yleisesti positiivisen vastaanoton.

Vaikka Crash saattaa pitääkin ansaittua taukoa, on selvää, että hänen viimeisin seikkailu on ollut hitti fanien keskuudessa. Toivotaan, että jatkaa hauskan ja innovatiivisen pelattavuuden tarjoamista, joka teki Crash Bandicoot 4: It's About Timesta niin suuren menestyksen!

Lähde: NintendoLife

Toinen iPhone-emulaattori poistui App Storesta – kehittäjä pelkäsi vaikeuksia Kommentit pois päältä artikkelissa Toinen iPhone-emulaattori poistui App Storesta – kehittäjä pelkäsi vaikeuksia

Muutaman päivän sisällä jo toinen -pelien emulaattori on poistunut App Storesta. Aiemmin tällä viikolla Game Boy -emulaattori nousi App Storen kärkeen ennen kuin poisti sen tekijänoikeusrikkomusten vuoksi. Nyt toisen emulaattorin poistumisen takana on kuitenkin itse kehittäjä.

Bimmy Emulator oli, kuten nimestä voi päätellä, NES-emulaattori iPhoneille, iPadeille ja yhteensopiville Apple Silicon Maceille. Sovellus julkaistiin 0,99 dollarin hintaan, mutta se tehtiin myöhemmin ilmaiseksi ladattavaksi.

Muiden -pohjaisten emulaattorien tavoin Bimmy NES ei tullut valmiiksi pelien kanssa. Sen sijaan käyttäjien odotettiin hankkivan omat ROM-tiedostonsa ja lataavan ne emulaattoriin iOS Tiedostot -sovelluksen avulla.

Bimmy NES ei kuitenkaan ollut kauaa saatavilla, sillä kehittäjä Tom Salvo poisti sovelluksen nopeasti. Macin mukaan Salvo sanoi ”poistaneensa sovelluksen pelosta. Kukaan ei ottanut minuun yhteyttä.”

On oletettu, että tekijänoikeusrikkomusten pelon (kuten :n kohdalla) sijaan Salvoa huolestutti enemmän se, että NES-sanan käyttäminen sovelluksen nimessä saattaisi aiheuttaa ongelmia. Jäämme näkemään, julkaiseeko hän sovelluksen uudelleen uudella nimellä.

Lähde: TimeExtension