Ori and the Will of the Wisps -studio lahjoitti 58 000 dollaria sademetsien suojeluunKommentit pois päältä artikkelissa Ori and the Will of the Wisps -studio lahjoitti 58 000 dollaria sademetsien suojeluun
Hurmaavista Ori-tasohyppelyistään tunnettu Moon Studios lyöttäytyi yhteen Skybound Games ja iam8bit -julkaisijoiden kanssa kerätäkseen rahaa sademetsiä suojelevalle hyväntekeväisyysjärjestölle.
Moon Studios yhdessä julkaisijoiden kanssa lahjoittivat viisi prosenttia Ori and the Will of the Wispsin NintendoSwitch -julkaisun myynnin tuotoista Rainforest Trust -järjestölle.
Tähän laskettiin kaikki mahdolliset versiot myydyistä peleistä, mukaanlukien keräilijän versiot, jotka tapahtuivat joulukuun 8. päivän ja 13. päivän välillä.
Alunperin osapuolet lupasivat lahjoittaa enintään 25 000 dollaria, mutta myynnit kasvoivat niin paljon, että lahjoituksen summaksi muodostui 58 000 dollaria.
Lahjoituksen myötä Rainforest Trustin on mahdollista pelastaa Manhattanin-suuruisen alueen verran sademetsää.
Kaikkien rakastama pussirotta on taas uutisissa, tällä kertaa murskaavan saavutuksen ansiosta! Crash Bandicoot 4: It's About Time, hullunkulkurimainen tasohyppelypeli joka toi Crashin takaisin parrasvaloihin, on ylittänyt huimat 5 miljoonaa myytyä kappaletta!
Varsin vakuuttava etappi on peräisin pelin design-johtaja Toby Schadtilta, joka paljasti tiedon LinkedIn-profiilissaan. Vuonna 2020 PlayStation- ja Xbox-konsoleille julkaistu peli sai yleisesti positiivisen vastaanoton.
Vaikka Crash saattaa pitääkin ansaittua taukoa, on selvää, että hänen viimeisin seikkailu on ollut hitti fanien keskuudessa. Toivotaan, että Toys For Bob jatkaa hauskan ja innovatiivisen pelattavuuden tarjoamista, joka teki Crash Bandicoot 4: It's About Timesta niin suuren menestyksen!
Vuonna 1984 ilmestynyt NES-klassikko Duck Hunt saavuttaa tänään kunnioitettavan 40 vuoden iän, kun se näki päivänvalonsa Japanissa 21.4.1984. Tuolloin sen ensimmäisenä alustana oli Famicom-pelikonsoli.
Valopistoolipeli, joka hurmasi pelaajat innovatiivisella pelattavuudellaan ja suloisen retrohenkisellä grafiikallaan, on edelleen yksi tunnetuimmista ja rakastetuimmista NES-peleistä. Vaikka pelin konsepti on yksinkertainen, osoittautui se aikanaan ja osoittautuu edelleen todella koukuttavaksi.
Pelaajat tarttuivat ikoniseen NES Zapperiin, asetta muistuttavaan ohjaimeen, ja tähtäilivät ruudulla lenteleviä sorsia. Onnistuneesta osumasta sai pisteitä, mutta ohi ammuttua seurasi pelin legendaarisin piirre – metsästyskoiran ilkikurinen nauru. Peli tarjosi myös erilaisia tiloja, mukaan lukien savikiekkoammuntaa muistuttavan haasteen.
Duck Huntin suosio ei rajoittunut vain innovatiiviseen ohjaimeen. Peli pursui kevytmielistä tunnelmaa. Aiemmin mainittu naurava koira sekä hauskat taustatekijät, kuten ohi lentävät varikset, toivat peliin aavistuksen humoristista sävyä. Mukana oli myös bonuskierros, jossa pelaajat ampuivat pensaiden taakse piilotettuja maalita – yksinkertainen mutta koukuttava haaste.
Legendaarisen pelin historia
Duck Huntin kehityshistoria on yhtä kiehtova kuin itse peli. NES-järjestelmän suunnittelija Gunpei Yokoi tunnetaan luovuudestaan ja innovatiivisista ideoistaan. Hän oli keskeinen hahmo Game & Watch -käsikonsolien luomisessa, ja kerrotaan hänen saaneen inspiraation Duck Huntiin nähtyään huvipuistossa pelaajien ampuvan valopistoolilla. Yokoi halusi tuoda samanlaisen kokemuksen kotioloihin ja kehitti NES-Zapperin.
Pelin kehitystyössä oli mukana myös toinen pelimaailman legendoista – Shigeru Miyamoto, joka tunnetaan myös Super Mario Brosin ja The Legend of Zelda -pelien luojana. Miyamoto vastasi pelin ohjelmoinnista ja lisäsi siihen useita ominaisuuksia, kuten bonuskierroksen ja vaikeustason säädön.
Duck Huntin julkaisu vuonna 1984 oli valtava menestys. NES-paketti, joka sisälsi sekä konsolin että Duck Huntin, auttoi myymään miljoonia NES-laitteita maailmanlaajuisesti. Pelistä tuli nopeasti yksi NES-järjestelmän myydyimmistä peleistä, ja se nosti valopistooliohjaimen suosioon.