Overwatch 2 -pelin beta-versio ilmestyy huhtikuussa Kommentit pois päältä artikkelissa Overwatch 2 -pelin beta-versio ilmestyy huhtikuussa

Overwatch 2

on ilmoittanut käynnistävänsä tulevan -pelin suljetut beta-kokeilut huhtikuun lopulla. Pelin alpha-kokeilut ovat jo alkaneet Overwatch League ja Blizzardin työntekijöiden keskuudessa.

Pelin kokeilujaksolla ei tulla kuitenkaan näkemään paljon puhuttua PvE -ominaisuutta vaan ainoastaan PvP tulee olemaan saatavilla. Blizzardin mukaan PvE -ominaisuuden kehittämiseen vaaditaan lisää aikaa.

Beta-kokeilussa tiimikoko on pienentynyt 5 vastaan 5. Mukana on neljä uutta karttaa sekä uusi pingausjärjestelmä. Mukana on myös uusi sankari Sojourn. Joitain sankareita on myös muuteltu.

Overwatch 2 lanseerattiin alunperin vuonna 2019 Blizzconissa, mutta sen jälkeen pelistä ei kuultu juurikaan. Vuonna 2020 ja 2021 pelin käsikirjoittaja Michael Chu ja ohjaaja Jeff Kaplan jättivät Blizzardin.

Overwatch 2 -pelillä ei ole vielä tarkkaa julkaisuajankohtaa, mutta pelin pitäisi ilmestyä ensi vuoden puolella.

Ravut korvaavat hämähäkit – WoW filtteri auttaa pelokkaimpia Kommentit pois päältä artikkelissa Ravut korvaavat hämähäkit – WoW filtteri auttaa pelokkaimpia

The War Within, rapu

World of Warcraftin tulevassa laajennuksessa, The War Within, pelaajat matkaavat syvälle maan alle kohtaamaan pelottavan Nerubin imperiumin. Joillekin pelaajille todellinen vihollinen saattaakin kuitenkin olla runsas hämähäkkikanta.

Onneksi Blizzardilla on ratkaisu hämähäkkejä pelkääville seikkailijoille: upouusi hämähäkkikammo-suodatin! Tämän asetuksen käyttöönotto muuttaa yksinkertaisesti jokaisen pelin hämähäkin ystävälliseksi ravuksi, säilyttäen samalla niiden koon ja värin johdonmukaisuuden.

Tämä innovatiivinen toiminto syntyi aidoista pelaajien huolista. -johtaja Ion Hazzikostas myöntää Nerubin vihollisten ällöttävyyden, etenkin pelin parantuneen grafiikan myötä.

”Tiimissä oli ihmisiä, jotka olivat huolissaan siitä, kuinka epämiellyttävää on pelata, saati sitten työskennellä näiden olentojen kanssa”, hän kertoi hiljattaisessa haastattelussa.
World of Warcraftin tuleva lisäosa The War Within sisältää hämähäkkejä.

Apulaissuunnittelujohtaja Maria Hamilton valottaa yllättävän paljon työtä tämän näennäisen humoristisen suodattimen takana. ”Kokeilimme erilaisia ​​vaihtoehtoja”, hän selittää, ”kuten jalkojen irrottamista ruumiista, mutta lopulta ravut olivat selkeä voittaja. Kukaan ei tuntunut pelkäävän rapuja.”

Itse rapuratkaisu tuli esiin toisen pelin tutkimusprojektista, joka paljasti äyriäisiin liittyvän pienemmän pelkotekijän. ”Kokeilimme sitä päähänpistosta”, Hamilton myöntää, ”ja kaikki olivat ihan ok sen kanssa!”

Vaikka kuvittelisitkin automatisoidun järjestelmän hoitavan hämähäkin ravuksi muuntamisen, totuus on paljon sykähdyttävämpi. ”Meillä oli itse asiassa tehtävänsuunnittelija, joka kartoitti manuaalisesti jokaisen pelin hämähäkin löytääkseen sille sopivan rapuvastineen”, Hamilton paljastaa. ”Hän jopa huomioi värien johdonmukaisuuden!”

Joten älkööt pelätkö, hämähäkkejä pelkäävät! Tämän saavutuksen takana olevalla omistautuneella suunnittelijalla ”oli itse asiassa aivan loistavaa aikaa. Hän pitää hämähäkeistä”, Hamilton kertoo. Joten vaikka jotkut sankarit käyttävät viittaa, toiset viettävät lukemattomia tunteja varmistaakseen, että kaikki voivat nauttia jatko-osasta The War Within sekä Nerubin uhkan kukistamisesta – ravuiksi muutettuna tai muuten.

Lähde: PC Gamer

Warcraft-kehittäjä avoin uusille elokuville – toivoo yhteistyötä kokeneiden ohjaajien kanssa Kommentit pois päältä artikkelissa Warcraft-kehittäjä avoin uusille elokuville – toivoo yhteistyötä kokeneiden ohjaajien kanssa

Vaikka -jatko-osa saattaisi olla kiinnostava, ei ole kiinnostunut muuttumaan elokuvastudioksi, kertoo pelikehittäjä John Hight.

Haastattelussa IGN:lle, Hight painotti Blizzardin keskittymistä peleihin ja heidän haluaan tehdä yhteistyötä kokeneiden elokuvantekijöiden kanssa tulevia Warcraft-elokuvia varten.

”Me teemme pelejä, ja mielestäni pelit ovat aina ydinalueemme”, Hight selitti.

Hän uskoo, että yhteistyö kokeneiden tekijöiden kanssa olisi tehokkaampaa kuin Blizzardin oma elokuvatuotanto. High kuitenkin korostaa oikeiden kumppaneiden löytämisen tärkeyttä, jotka jakavat Blizzardin intohimon laatuun ja ymmärtävät Warcraft-universumin.