PlayStation VR2 -tuotanto on laitettu jäihin hitaan myynnin vuoksiKommentit pois päältä artikkelissa PlayStation VR2 -tuotanto on laitettu jäihin hitaan myynnin vuoksi
Sony on raporttien mukaan keskeyttänyt PlayStation VR2 -virtuaalitodellisuuslaitteen tuotannon ylimääräisten myymättömien yksiköiden takia. Bloombergin mukaan 550 dollarin VR-laitteen myynti on ”hidastunut progressiivisesti” sen julkaisun jälkeen helmikuussa 2023.
Sonyn ilmoitus tulevista VR-peleistä ei sisältänyt pelejä omista studiosta, ja aaltoliike irtisanomisia sisälsikin koko Lontoon VR-kehitystiimin sulkemisen. Analyytikot vihjaavat, että laite saavutti vain noin miljoonan yksikön myynnin ensimmäisenä vuotenaan pettymykseksi jääneellä suorituksella tärkeänä lomakautena.
Vaikka Sony tutkii PC-yhteensopivuutta laajentaakseen saatavilla olevaa VR-pelikirjastoa PSVR2-käyttäjille, puuttuvat houkuttelevat ensimmäisen osapuolen otsikot ovat suuri huolenaihe.
Sony on hakenut patenttia uudelle tekoälyyn pohjautuvalle Auto-Play järjestelmälle, jonka avulla voisit ohittaa toistuvia tai tylsiä grindaus-osioita lemppari PlayStation-peleissäsi. Tämä voisi mullistaa pelaamisen, joten silmät ja korvat tarkkana!
Patentti lyhykäisyydessään:
Sonyn patentti kuvaa Auto-Play -tilaa, joka hyödyntää tekoälymallia.
Tämä Tekoäly oppisi pelaamistyylisi analysoimalla dataa pilvipohjaisista palveluista, kuten PlayStation Network (PSN).
Kuvittele, että tekoäly hoitaisi puolestasi ne puuduttavat grindaus-osiot, jolloin pääsisit takaisin itse toimintaan heti kun homma alkaa taas kiinnostaa!
Hyötyjä tästä mahdollisesta tulevaisuudessa tulevassa teknologiasta, voisi olla pelastus pelaajille, jotka kamppailevat pitkien tai toistuvien pelien kanssa. Ohittamalla grindaamisen pelaajat voivat keskittyä niihin osiin, joista he todella nauttivat.
Kuulostaa huijaamiselta, eikö? Vaikka tämä kuulostaa joidenkin unelmien toteutumiselta, toiset saattavat pitää sitä huijaamisena. Pelin osien ohittaminen saattaisi karkottaa hardcore-pelaajia.
On tärkeää muistaa, että kyseessä on toistaiseksi vain patentti, eikä ole takeita siitä, että Sony tulee oikeasti toteuttamaan tätä teknologiaa. Vaikka se näkisi päivänvalon, on epäselvää, mille PlayStation-järjestelmille se olisi saatavilla (PS5, PS5 Pro tai jopa huhuttu käsikonsoli).
Tämä Auto-Play -patentti ei ole Sonyn ainoa tekoälyyn liittyvä hanke pelimaailmassa. Maaliskuussa he hakivat patenttia myös tekoälypohjaisille striimeille, jotka reagoivat katsojien palautteeseen.
Muuttuuko tekoäly siis henkilökohtaiseksi pelikaveriksesi? Sen näyttää vain aika. Mutta yksi asia on varma: Sony haluaa ravistella pelimaailmaa.
Dyson haluaa viedä siivouksen seuraavalle tasolle AR-imurillaan. Mutta koukku on: se toimii vain tietyillä iPhoneilla ja Dysonin kalliilla imurilla.
Inspiraatio AR-siivoukseen
Shopify kehittäjän AR-siivousprototyyppi inspiroi Dysonia. Heidän versio, CleanTrace, ei vaadi VR-laseja.
CleanTrace: miten se toimii?
CleanTrace hyödyntää u newer iPhoneja ja niiden LiDaR-skannereita AR-todellisuuteen. Imuroinnin sijaan ”maalaat” puhdistetut alueet digitaalisesti. Vaikka Dyson sanoo saaneensa idean robotti-imureista, konsepti muistuttaa enemmän tuota VR-siivousta.
CleanTrace hyödyt
CleanTrace tuo robotti-imureiden järjestelmällisyyden perinteiseen imurointiin. Näet puhdistetut ja puhdistamattomat alueet sekä saat varmistuksen puhtaudesta hiukkassensorin avulla.
Saatavuus
Dysonin CleanTrace julkaistaan kesäkuussa 2024 erityisellä puhelintelineellä iPhoneille. Innovatiivinen konsepti on kuitenkin rajattu vain tietyille laitteille.