Pokemon Stadium täyttää pyöreitä: 25 vuotta innovatiivista Pokemon-taistelua Kommentit pois päältä artikkelissa Pokemon Stadium täyttää pyöreitä: 25 vuotta innovatiivista Pokemon-taistelua

Tänään -kouluttajat ympäri maailman juhlivat merkittävää tapahtumaa – Pokemon Stadiumin 25-vuotispäivää! Peli julkaistiin Japanissa 30. huhtikuuta 1999, ja täytyypäs todeta, että kyseessä ei ollut vain videopeli, vaan mullistava askel koko Pokemon-franchisessa.

Aikaisemmin Pokemon-taistelut olivat rajoittuneet käsikonsolien, kuten Game Boyn, kaksiulotteiseen pikselöityyn maailmaan. kuitenkin herätti rakastetut taskuhirviöt eloon :llä, esitellen pelaajille ensimmäistä kertaa upeat 3D-grafiikat. Charizardin näkeminen kolmiulotteisena näytöllä tai Thunderbolt-iskun voiman todistaminen täydessä 3D:ssä oli vaikuttava kokemus pelaajille.

Mutta Pokemon Stadium ei ollut pelkästään visuaalinen päivitys. Se tarjosi aivan uuden tavan kokea Pokemon-taistelut. Pelaajat pystyivät siirtämään rakkaat Pokemon-tiiminsä suosituista , Blue ja Yellow -versioista taistelemaan Stadiumin erilaisissa turnauksissa. Tekoälyvalmentajien ja salijohtajien kohtaaminen dynaamisessa 3D-stadion-ympäristössä lisäsi verrattomasti jännitystä ja uppoutuvuutta perinteisiin pikselitaisteluihin nähden.

Peli tarjosi myös monipuolisesti erilaisia taisteluvaihtoehtoja vastaamaan pelaajien mieltymyksiä. Yksittäistaisteluista aina kaoottisiin nelinpelaajien joukkueturnauksiin oli kaikille pelityyleille sopivaa haastetta. Kilpailuhenkisille kouluttajille Salijohtajien linnake tarjosi vaikean koetuksen, joka huipentui mittelöön legendaarisen Mr. Fujin kanssa.

Taisteluiden lisäksi Pokemon Stadium tarjosi pelaajille runsaasti oheistoimintoja. Minipelit olivat hauska vaihtelu ja tarjosivat erilaisia haasteita, kuten Poke Pallojen heittoa maaleihin tai labyrintin selvittämistä Pikachu-hahmona. Stadion sisälsi myös kattavan Pokemon-vuokrausjärjestelmän, jonka avulla pelaajat saattoivat kokeilla erilaisia tiimejä ilman omien Pokemonien siirtämistä.

Pokemon Stadiumin vaikutus Pokemon-sarjaan on kiistaton. Se ei ainoastaan luonut pohjan tuleville Pokemon-peleille omaksua 3D-grafiikkaa, vaan se myös loi syvemmän yhteyden pelaajien ja heidän Pokemonien välille. Oli todella erityistä nähdä rakastetut otukset taistelemassa kolmiulotteisessa ympäristössä. Pokemon Stadium on edelleen arvostettu helmi sarjan historiassa.

Vielä tänäänkin Pokemon Stadiumilla on erityinen paikka monien Pokemon-kouluttajien sydämessä. Sen painotus kilpailuhenkisiin taisteluihin ja Pokemonien siirtämisen tuomaan muistoon on osoitus Pokemon-maailman kestävästä suosiosta. Joten juhlistaessamme 25-vuotispäivää, nostetaan virtuaalista hattua (tai vaikka Poke Palloa, jos ei muuta) Pokemon Stadiumin kunniaksi – pelin, joka toi Pokemon-taisteluiden jännityksen ensimmäistä kertaa valkokankaalle.

Tämä Game Boy ei mahdu taskuusi Kommentit pois päältä artikkelissa Tämä Game Boy ei mahdu taskuusi

Vaikka markkinoille on sittemmin putkahtanut pienempiä ja taskuun sopivampia laitteita, ei voida kiistää, että Nintendon vuonna 1989 julkaisema yksivärinen vauhditti merkittävästi mobiilipelaamisen nousua. Se antoi pelaajille ensimmäistä kertaa mahdollisuuden pelata kunnolla tien päällä.

This Game Boy Won't Fit In Your Pocket 1

 Kuva: Arnov Sharma

Kannettavuus on ollut keskeinen elementti niin Game Boy -sarjassa kuin myös Nintendon myöhemmissä -, - ja -perheissä. Modajaaja Arnov Sharma on kuitenkin päättänyt kulkemaan virtaa vastaan luomalla hirvittävän suuren :n.

This Game Boy Won't Fit In Your Pocket 2

 Kuva: Arnov Sharma

Laite sisältää :n ja on kustomoidussa 3D-tulostetussa kotelossa.

Kuten näette, tämä ei ole mikään tavallinen käsikonsoli, Sharma sanoo. Se on paksu ja leveä, hieman valtava ja todellinen möhköfantti.

Jos innostuit rakentamaan tällaisen itse, Sharma onneksi listannut kaiken tarvitsemasi täällä.

Hän kuitenkin huomauttaa, ettei ole tyytyväinen joihinkin asioihin, kuten sisäisen painon jakautumiseen, näyttöön eikä siihen, että laitteessa ei tällä hetkellä ole akun ilmaisinta.

Projekti oli kokonaisuudessaan onnistunut, mutta joitakin ongelmia on korjattava seuraavaa iteraatiota varten, hän toteaa.

LÄHDE

Game Boyn 35-vuotisjuhlaa vietetään kolmen klassikkopelin avulla Nintendo Switch Onlinessa Kommentit pois päältä artikkelissa Game Boyn 35-vuotisjuhlaa vietetään kolmen klassikkopelin avulla Nintendo Switch Onlinessa

Nintendo Switch

Online -pelaajat voivat nyt palata lapsuuteensa tai kokea pelihistoriaa uudelleen kolmen uuden pelin myötä, jotka on lisätty kasvavaan -pelikirjastoon. Nämä , jotka julkaistiin alun perin vuonna 1989 ikonisen käsikonsolin rinnalla, vangitsevat täydellisesti Game Boy -ajan tunnelman:

  • Super Land: Rakastettu tasohyppelypeli joka on Marion debyytti Game Boy käsikonsolilla. Nauti ainutlaatuisista voimista, mukaansatempaavasta musiikista ja Prinsessa Daisyn ensiesiintymisestä!
  • Alleyway: Tämä klassinen Breakout-inspiroima peli haastaa sinut ohjaamaan palloa ja rikkomaan tiiliä. Alleyway on yksi neljästä aivan ensimmäisistä Game Boylle julkaistuista peleistä.
  • Baseball: Yksinkertainen mutta mukaansatempaavan baseball-peli. Peli julkaistiin alun perin Famicomille ja NESille, ja Game Boy -versio toi urheilulajin jännityksen käsikonsolimaailmaan.

Virallisessa ilmoituksessa Nintendo totesi:

”Jotta voimme kunnolla juhlistaa Game Boy -järjestelmän 35-vuotista taivalta, meidän on palattava takaisin ensimmäiseen vuoteen! Game Boy julkaistiin vuonna 1989, ja sen mukana saapui klassikkopelejä, kuten Baseball, Alleyway ja ensimmäinen järjestelmällä saatavilla oleva Super Mario -peli, Super Mario Land. Tänään Online -jäsenet voivat pelata kaikkia näitä kolmea alkuperäistä julkaisua uusimpina lisäyksinä Game Boy – Nintendo Switch Online -kirjastoon. Juuri sopivasti järjestelmän 35-vuotisjuhlan kunniaksi!”

Mielenkiintoisesti, Japanin Nintendo Switch Online -tilaajat saavat bonuspelin: The Frog For Whom the Bell Tolls. Tämä Nintendon ja Intelligent Systemsin kehittämä toimintaroolipeli julkaistiin Game Boylle yksinoikeudella Japanissa vuonna 1992.

lähteet: IGN Nordic