Quake II saa uudelleenkäsittelyn – tältä peli näyttää moderneilla laitteilla Kommentit pois päältä artikkelissa Quake II saa uudelleenkäsittelyn – tältä peli näyttää moderneilla laitteilla

Legendaarinen vuonna 1997 ilmestynyt II -räiskintäpeli on saamassa modernin käsittelyn kun Quake II julkaistaan kesäkuun 6. päivä. Niin kuin moni muukin peli hiljattain, myös tämä uudelleenkäsittely sisältää massiivisen määrän ray-tracing -efektiä eli säteenseurantaa.

Pelissä on säteenseurannan lisäksi myös moninpelituki, dynaaminen valaistus, uudet tekstuurit, päivitetty fysiikanmallinnus sekä efektit. Kaiken lisäksi koko tämän lystin saa ladattua ilmaiseksi.

II on osa Nvidian markkinointikikkaa ja suitsuttaa omien RTX-näytönohjaimien myyntiä. Pelissä pääsee pelaamaan alkuperäisestä versiosta tutut kolme ensimmäistä tasoa. Uudelleenkäsittely tekee pelistä paikoittain reilusti synkemmän.

Voit katsoa pelin trailerin tästä:

Kommentoi

Tältä näyttää alkuperäinen Doom -peli säteenseurannalla – katso video Kommentit pois päältä artikkelissa Tältä näyttää alkuperäinen Doom -peli säteenseurannalla – katso video

Doom RTX

Alkuperäinen 90-luvun Doom -räiskintäpeli on saanut modin, jonka myötä peliin saadaan tuki säteenseurannalle. Voit katsoa miltä peli näyttää modin kera alta.

Modissa pääsee pelaamaan säteenseurannalla pelin kolmea ensimmäistä episodia. Pelaamaan pääsee latamaalla kyseisen modin PrBoomiin. Pelaaminen vaatiin alkuperäisen Doom.wad -tiedoston sekä Nvidian näytönohjaimen.

julkaisi vuonna 2019 II -pelistä säteenseurannalla varustetun RTX -version.

Kommentoi

Unity -pelimoottori lähestyy realismia uudella esittelyvideolla Kommentit pois päältä artikkelissa Unity -pelimoottori lähestyy realismia uudella esittelyvideolla

Unity

on julkaissut uuden melko vaikuttavan esittelyvideon sen pelimoottoristaan. Voit katsoa ”Enemies” videon alta.

Videon keskipisteessä on realismiin pyrkivä digitaalinen hahmo. Käytössä videolla nähdään kaikki High Definition Render Pipelinen käytössä olevat ominaisuudet. Mukana on Screen Space Global Illumination (SSGI), uusi Adaptive Probe Volumes, säteenseuranta sekä NVIDIAn Deep Learning Super Sampling (DLSS).

Kyseinen Digital Human 2.0 -paketti on tulossa kehittäjien saataville parin kuukauden sisällä. Suurin osa ominaisuuksista on käytössä jo 2021.2 -versiossa tai tulee saataville 2022.1 tai 2022.2 -versioissa.

Kommentoi