Red Dead Redemptionia käytetään yhdysvaltalaiskoulussa opetusvälineenä historian tunneilla Kommentit pois päältä artikkelissa Red Dead Redemptionia käytetään yhdysvaltalaiskoulussa opetusvälineenä historian tunneilla

Videopelien käyttämistä opetusmateriaalina tapahtuu silloin tällöin muillakin oppitunneilla kuin niillä, joissa keskitytään nimen omaan peleihin. Yhdysvalloista kantautuu uutisia opettaja Tore Olssonista, joka on päättänyt käyttää suosittua -pelisarjaa opetusvälineenä historian tunneilla.

Kurssillaan ”Red Dead America” tutustutaan vuosien 1899-1911 historiaan käyttämällä hyödyksi ensimmäistä Red Dead Redemption -peliä sekä sen jatko-osaa. Vaikka Olsson tiedostaakin, että niistä löytyy paljon sellaista, mikä ei pidä paikkaansa historiallisesti, voi niitä käyttää ponnahdusalustoina toden tutkimiseen.

Joitakin aiheita, joihin kurssilla perehdytään pelien näkökulmasta, ovat esimerkiksi rasismi, rautateiden rakennus, kolonialismi, Yhdysvaltojen kasvu vuonna 1898 sekä Meksikon vallankumous.

GTA 6 kehittäjä kertoo pelin viimeistelyn haasteista ja pelaajien vapauden tärkeydestä Kommentit pois päältä artikkelissa GTA 6 kehittäjä kertoo pelin viimeistelyn haasteista ja pelaajien vapauden tärkeydestä

Vaikka tarkkaa julkaisupäivää ei ole vielä vahvistettu, peli lähestyy valmistumistaan, ja entinen Rockstar Gamesin suunnittelija Ben Hinchliffe avaa pelin viimeistelyn vaiheita. Yli 12 vuotta ja 2 parissa työskennellyt Hinchliffe kuvaa, kuinka Rockstarin pääpaino on nyt todennäköisesti pelin hiomisessa ja virheiden korjaamisessa – erityisesti, jotta peli kestää pelaajien ennakoimattomat toimintatavat.

Hinchliffen mukaan pelin kehitystyöstä jopa 90 % liittyy ennakoimattomien pelaajien toimien huomioimiseen ja sellaisten tilanteiden luomiseen, joissa peli pystyy käsittelemään pelaajan luovuutta ja ”sääntöjen rikkomista”.

Hyvä peli ei estä pelaajaa tekemästä asioita omalla tavallaan, vaan antaa heidän toteuttaa luovuuttaan.

Hinchliffe selittää.

Hinchliffe mainitsee, että juuri tämä vapaus erottaa GTA-pelit muista – pelaajat voivat suorittaa tehtävät omilla tavoillaan, ja pelimaailma reagoi siihen uskottavasti.

GTA 6 on herättänyt suuria odotuksia pelaajayhteisössä, ja se on määrä julkaista :lle ja :lle syksyllä 2025. Rockstarin tavoitteena on varmistaa, että pelaajat voivat nauttia vapaudesta ja luovuudesta, joka on sarjan tunnusmerkki.

Red Dead Redemptionin PC-version hinta on pistänyt pelikansan pään pyörälle Kommentit pois päältä artikkelissa Red Dead Redemptionin PC-version hinta on pistänyt pelikansan pään pyörälle

-pelaajat ovat innostuneita Red Dead Redemptionin ja sen laajennuksen Undead Nightmaren tulosta PC-alustalle 29. lokakuuta. Pelin hinta Epic Games Storessa on kuitenkin saanut jotkut pelaajat mietteliääksi sillä hinta Epic Games Storessa on 39,99 euroa. Vaikka -listaus ei vielä paljasta hintaa, SteamDB:n mukaan pelin hinta olisi myös 39,99 euroa.

Uusilla peleillä on tyypillisesti hinta noin 60–70 euroa. Red Dead Redemptionin hinta ei ole siis kovin kaukana siitä, vaikka peli onkin 14 vuotta vanha. Vertailun vuoksi , vuonna 2019 julkaistu kriitikoiden ylistämä jatko-osa, maksaa Steamissa tällä hetkellä 59,99 euroa.

Vaikka 2:n hinta on edelleen melko korkea viisi vuotta vanhalle pelille, se on yksi parhaista tarinapeleistä markkinoilla.

Red Dead Redemptionin PC-versio sisältää paitsi pelin itsensä, myös loistavan -laajennuksen. Tämä tarkoittaa, että saat käytännössä kaksi peliä yhden hinnan. Muita PC-spesifisiä parannuksia ovat 4K-tarkkuuden tuki jopa 144 hertziin, ultrawide- ja superwide-näyttötuki, HDR10-tuki sekä täydellinen näppäimistö- ja hiirituki.

Vaikka tämä PC-versio ei tee suuria harppauksia alkuperäisestä, sen pitäisi ainakin parantaa grafiikkaa huomattavasti. Se tarjoaa myös loistavan mahdollisuuden niille, jotka eivät päässeet pelaamaan Red Dead Redemptionia sen ensimmäisen julkaisun yhteydessä, sekä palaaville pelaajille.