Remasteroitu Modern Warfare 2 -moninpeli saattaa korvata vaikeuksissa olevan Vanguard -projektin Kommentit pois päältä artikkelissa Remasteroitu Modern Warfare 2 -moninpeli saattaa korvata vaikeuksissa olevan Vanguard -projektin

Tämän vuoden Call of Duty -pelin julkaisuun liittyen on ilmestynyt uusia huhuja. Pelaajat odottavat innokkaasti pelisarjan uuden osan julkistamista ja nyt monelle faneista luvassa voi olla iloinen yllätys.

Väitteiden mukaan vuoden 2021 Call of Duty tulee olemaan remasteroitu Modern Warfare 2 -moninpeli, eikä pitkään kehityksessä ollut Sledgehammer Gamesin kehittämä WW2 Vanguard. Kevään aikana on ilmestynyt huhuja Sledgehammer Gamesin tulevan Vanguard -pelin takkuilevasta kehityksestä ja jatkuvista viivästyksistä. Sledgehammer on aiemminkin joutunut siirtämään julkaisuaan, sillä viime vuona Treyarch joutui nopeuttamaan oman pelinsä kehitystä ja siirtämään Black Ops Cold War -projektin jo vuodelle 2020. Kehittäjä olisi tietojen mukaan taas ongelmissa Vanguardin kanssa, joka jättäisi Activisionille enää mahdollisuudeksi julkaista remasteroitu versio Call of Duty: Modern Warfare 2 -moninpelistä tämän vuoden julkaisuna.

WarzoneNewz nimellä kulkeva Twitter -käyttäjä kertoo Activisionin lähettäneen DMCA -pyynnön Sledgehammerin Call of Duty 2021 -pelin viivästymisestä uutisoineelle palvelulle. Activision julkaisi aiemmin remasteroidusta Call of Duty Modern Warfare 2 -pelistä vain yksinpelin, joka jätti monet sarjan fanit odottamaan myös moninpelin julkaisua. Aiemmin spekuloitiin, että moninpeli ei näkisi koskaan päivän valoa ja tarkoituksena olisi keskittyä Warzone sekä Cold War -peleihin. Monet räiskitäpelien pelaajista ottavat varmasti mielummin suositun Modern Warfare 2 -moninpelin, kuin uuden toiseen maailmansotaan sijoittuvan julkaisun. Toivotaan siis, että nämä huhut pitävät paikkansa.

Spyro palaa kahden vuosikymmenen jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa Spyro palaa kahden vuosikymmenen jälkeen

Pitkään odotettu uutinen on täällä: -lohikäärme tekee paluun ensimmäistä kertaa lähes kahteen vuosikymmeneen. Uusi peli, , julkaistaan keväällä 2027 ja tuo mukanaan lupauksen jostain, mitä sarjassa ei ole ennen nähty – täysin vapaan lohikäärmelennon.

Pelin kehittää yhteistyössä Microsoftin Activisionin kanssa. Mukaan palaa myös alkuperäinen ääninäyttelijä Tom Kenny, joka antaa jälleen äänen violetille sankarille. Tekijöiden mukaan kyseessä ei ole pelkkä nostalgiaretki, vaan täysin uusi seikkailu uudessa maailmassa, jossa tutkiminen ja liikkuminen viedään aiempaa pidemmälle.

Suurin muutos on kuitenkin pelattavuudessa. Aiemmissa Spyro-peleissä on liidelty rajoitetusti, mutta nyt luvassa on oikeaa, vapaata lentämistä lohikäärmeen siivillä. Kehittäjät kertovat, että ratkaisu syntyi halusta yhdistää sarjan ydin – hauskuus, kepeys ja tutkiminen – yhdeksi selkeäksi kokemukseksi.

Toys for Bobin mukaan projektia on rakennettu pitkään fanipalautetta kuunnellen. Spyro-yhteisö on ollut äänekäs toiveissaan uudesta pelistä, ja nyt toiveisiin vastataan isolla tavalla. Studio lupaa, että uusi peli säilyttää sarjan tunnistettavan tunnelman, mutta vie sen samalla täysin uudelle tasolle.

Vaikka tarkkoja juoniyksityiskohtia ei ole vielä paljastettu, kehittäjät lupaavat, että Spyron paluu ei ole varovainen askel vaan täysimittainen lohikäärmelento uuteen sukupolveen.

Lähde: Variety

Call of Duty jättää vanhan sukupolven taakseen vuonna 2026 Kommentit pois päältä artikkelissa Call of Duty jättää vanhan sukupolven taakseen vuonna 2026

Pitkään jatkunut siirtymä uuteen konsolisukupolveen ottaa vihdoin kunnolla vauhtia, sillä ei enää julkaise vuoden 2026 peliään vanhalle raudalle. on vahvistanut, ettei tuleva osa ole kehitteillä 4:lle, eikä todennäköisesti myöskään Onelle.

Päätös on monelle helpotus. Fanit ovat jo pitkään pelänneet, että lähes 13-vuotias konsolisukupolvi jarruttaa pelisarjan teknistä kehitystä. Nyt kehittäjät voivat keskittyä täysillä nykyrautaan, mikä voi tarkoittaa isompia harppauksia grafiikassa, tekoälyssä ja pelimaailman mittakaavassa.

Taustalla pyörivät huhut viittasivat siihen, että seuraava peli, joka on mahdollisesti , olisi vielä testivaiheessa vanhoilla konsoleilla. Nämä suunnitelmat on kuitenkin tiettävästi haudattu ja sarja seuraa nyt monien muiden pelien jalanjälkiä siirtymällä kokonaan uuteen sukupolveen.

Ajoitus ei ole sattumaa. Edellinen osa, , jäi myyntilistoilla odotettua vaisummaksi, mikä saattoi osaltaan vauhdittaa päätöstä keskittyä modernimpaan teknologiaan. Samalla kilpailu kiristyy, kun esimerkiksi nappasi viime vuonna etumatkaa myyntitilastoissa.

Mielenkiintoinen kysymys on myös, mitä tämä tarkoittaa Nintendon suuntaan. on aiemmin luvannut tuoda Call of Dutyn -alustoille, mutta toteutus on vielä kesken. Voisiko uusi peli päätyä esimerkiksi :lle? Se jää nähtäväksi, mutta varmaa on, että vanha sukupolvi alkaa vihdoin jäädä historiaan.