Retrorallia luvassa – NeoSprint tuo menneen fiiliksen takaisin Kommentit pois päältä artikkelissa Retrorallia luvassa – NeoSprint tuo menneen fiiliksen takaisin

on ilmoittanut että sen rallipeli ottaa aikaisemman lähdön ja suuntaa Switchille myöhemmin tänä vuonna.

Peli lainaa paljon Atarin Sprint pelihalli sarjalta sen isometrisen kuvakulman kanssa ja keskittymisestä monin pelaamiseen. Atari ja pelinkehittäjä ovat päättäneet lisätä kourallisen modernia kosketusta pitääkseen pelin ajantasalla.

Nämä uudet ominaisuudet sisältävät muun muassa yksin pelattavan Career -tilan, monia ralli haasteita eri pelitiloissa sekä muokattavia ratoja ja autoja.

Eri pelitiloista kerrotaan seuraavanlaisesti:

  • Track Builder: (radan luominen) ” Luo ja jaa unelma ratasi ja kilpailusi NeoSprint yhteisön kanssa. Rakenna ratoja hyppyreiden ja mutkien kanssa jopa kolmessa tasossa. Jaa parhaat luomuksesi ja kilpaile nopeimmasta ajasta”
  • Multiplayer Mayhem: (moninpeli sekasorto) ”Ole valmiina hauskanpitoon kahdeksan pelaajan pelitilassa. Ystävyyksiä koetellaan ja vastustajia syntyy.”
  • It's a Career: (se on työura) ”Kehitä työuraasi yksinpelitilassa kilpaillen erilaisissa Cup-kilpailuissa avaten uusia auton koristeita.”
  • Racing Your Way: (rallia sinun tavallasi) ”Paranna kilpailutaitojasi esteradoilla ja aikahaasteissa. Paljon kilpailusisältöä eri pelaajille.”
  • Custom Cars: (yksilöidyt autot) ”Yhdeksän auto tyyppiä aina muskeliautoista kilpa-autoihin, jokaisella uniikit nopeudet, kiihtyvyydet ja käsittely. Jokainen auto yksilöitävissä erilaisilla väreillä ja koristeilla.”

Pelille ei vielä ole virallista julkaisuajankohtaa, mutta sen on määrä tapahtua 2024 kesällä-syksyllä, joten odotettavaa vielä on.

Lähde: NintendoLife

Nintendo Switch 2:n patentti vihjaa käännettävistä Joy-Con-ohjaimista Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch 2:n patentti vihjaa käännettävistä Joy-Con-ohjaimista

on jättänyt uuden patenttihakemuksen, joka paljastaa kiinnostavan ominaisuuden tulevasta Nintendo -konsolista: Joy-Con-ohjaimet voidaan kiinnittää konsoliin ylösalaisin.

VGC:n raportin mukaan uusi käyttää gyroskooppiteknologiaa samaan tapaan kuin älypuhelimet. Konsolin näyttö kääntyy automaattisesti oikein päin laitteen asennon mukaan.

Toisin kuin alkuperäisessä Switchissä, jossa Joy-Conit lukittuivat kiskoihin, uudet ohjaimet kiinnittyvät magneetein. Tämä mahdollistaa ohjainten kiinnittämisen kummalle puolelle tahansa, antaen pelaajille vapauden valita nappuloiden ja kuulokeliitännän sijainnin.

”Käyttäjä voi käyttää pelikonsolia kiinnittämällä oikean ja vasemman ohjaimen päinvastaisille puolille päälaitetta”, patenttihakemuksessa todetaan. ”Näin käyttäjä voi valita esimerkiksi kuulokeliitännän sijainnin haluamallaan tavalla.”

:n odotetaan julkaistavan kesän ja syyskuun 2025 välillä. Yhtiö esittelee konsolin tarkemmin Nintendo Direct -lähetyksessä 2. huhtikuuta. Aiemmin tammikuussa julkaistu traileri paljasti konsolin olevan taaksepäin yhteensopiva ja sisältävän toisen USB-C-portin.

.

Nintendo Switch 2:n Joy-Con-ominaisuudet vahvistettu uudessa patentissa Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch 2:n Joy-Con-ominaisuudet vahvistettu uudessa patentissa

Nintendo Switch 2 näyttää hyvin tutulta, mutta vaikuttaa säästäneen suurimmat muutoksensa Joy-Con-ohjaimiin, kuten uudet patentit paljastavat.

Vaikka virallista vahvistusta Nintendolta ei vielä ole saatu, aiemmat raportit kertoivat 2:n Joy-Conien kiinnittyvän magneetilla ja toimivan jopa tietokoneen hiiren tavoin. Nämä muutokset ovat nyt käytännössä varmistuneet Nintendon jättämien patenttihakemusten myötä, jotka kuvaavat yksityiskohtaisesti magneettiset kiinnitykset ja hiirimäiset ominaisuudet.

Patentin mukaan ”Tämä peliohjain kiinnittyy irrotettavasti päälaitteeseen, jossa on syvennys ja kaksi magneettia syvennyksen pohjalla, ja joka pystyy suorittamaan pelikäsittelyä.”

Patentti kertoo myös, että Joy-Conien irrottamiseen :n rungosta tarvitaan kahden painikkeen painallusta. ”Ensimmäinen ja toinen painike sijaitsevat ulkoneman yläpinnalla pituussuunnassa. Käyttäjän tulee painaa molempia painikkeita. Ensimmäinen painike kiinnittyy ensimmäiseen magneettiin magneettisella voimalla. Toinen painike kiinnittyy toiseen magneettiin magneettisella voimalla.”

Patentti sisältää myös kuvituksia Joy-Conien käytöstä hiirenä, jolloin pelaaja pitää ohjainta kisko alaspäin ja käyttää olkapainikkeita hiiren painikkeiden tapaan. R1- ja R2-painikkeet toimivat kuten hiiren vasen ja oikea painike, ja joystickeilla saattaa olla jonkinlainen vieritystoiminto.

Lisäkuvitukset osoittavat, että tätä hiirimäistä toimintoa voidaan käyttää eri tavoin, joko kahtena hiirenä tai niin, että pelaaja käyttää yhtä ohjainta hiirenä ja toista Joy-Conia tavallisena peliohjaimena.

Joy-Conien magneettiset kiinnitykset olivat yksi ensimmäisistä Switch 2:ta koskevista vuodoista. Hiirimäinen toiminto paljastui myöhemmin, eikä sitä ole vielä virallisesti vahvistettu. Tammikuussa julkaistussa teaserissa näytettiin kuitenkin Joy-Conien liukuvan pinnan päällä tietokoneen hiiren tavoin, mikä oli Nintendon hienovarainen viittaus tähän ominaisuuteen.