Roccat julkaisi telakallisen Kone XP Air -pelihiiren Kommentit pois päältä artikkelissa Roccat julkaisi telakallisen Kone XP Air -pelihiiren

Roccat Kone XP Air

Turtle Beachin palkittu -pelien oheislaitemerkki on esitellyt täysin uuden langattoman Kone XP Air RGB-pelihiiren, jossa on pikalataustelakka.

Kone XP Air on Stellar Wireless -versio vastajulkaistusta Kone XP:stä – 15 vuoden tutkimus- ja kehitystyön huipentuma, jonka tavoitteena on tuottaa alan johtava monikäyttöinen pelihiiri. AIMO-yhteensopiva RGB-pikalataustelkka, ROCCATin Stellar Wireless -teknologia, ja Bluetooth®-yhteys tekevät langattomasta Kone XP Airista entistäkin monipuolisemman.

“Kone XP Air on täydellinen yhdistelmä tyyliä, suorituskykyä ja hyödyllisyyttä. Langallisen Kone XP:n vastaanotto on ollut uskomaton, ja fanit ovat heti pyytäneet langatonta versiota, joten olemme innoissamme voidessamme kertoa kaikille, että Kone XP Air on tulossa ja saatavilla alle kuukauden kuluttua.”

sanoo René Korte, ROCCATin perustaja ja Turtle Beachin PC-oheislaitteiden toimitusjohtaja

Kuten langallinen edeltäjänsä, Kone XP Air on täydellinen yhdistelmä muotoilua ja teknologiaa. Kone XP Air on peräisin ikonisten pelihiirien pitkästä linjasta, ja siinä on upea 3D RGB -valaistus sekä ROCCATin tarkka Owl-Eye 19K DPI -optinen sensori ja nopeat Titan Optical Switches -kytkimet. Ammattitaitoisesti muotoiltu ergonomia tarjoaa erinomaisen mukavuuden pitkiin pelitunteihin, ja useat painikkeet sekä Kone XP Airin 4D Wheel -pyörä laajentavat hiiren ominaisuuksia 29 ohjelmoitavaan toimintoon. Kone XP Airin läpikuultava kuori ei ainoastaan tarjoa näkymää sen elinvoimaisiin RGB-valaistusalueisiin, vaan mahdollistaa myös langattoman hiiren vain 99 g:n painon.

Uudistetun AIMO RGB -valaistuksen lisäksi Kone XP Airissa on ROCCATin uskomattoman luotettava 2,4 GHz:n Stellar Wireless -tekniikka sekä Bluetooth-yhteys, jonka ansiosta hiiri voidaan yhdistää useiden laitteiden kanssa.

Kone XP Airin mukana tulee tyylikäs AIMO-ominaisuudella varustettu RGB-lataustelakka. Kone XP Air on osa AIMO-ekosysteemiä, jonka ansiosta hiiri ja sen lataustelakka voivat näyttää jopa 16,8 miljoonaa väriä ja kommunikoida muiden AIMO-ominaisuuksilla varustettujen tuotteiden, kuten mekaanisen Vulcan TKL RGB -pelinäppäimistön, kanssa ainutlaatuisen valaistuskokemuksen takaamiseksi kaikissa pelaajien kokoonpanoissa. Kone XP Airin pikalataustelakka tarjoaa jopa viiden tunnin peliajan vain 10 minuutin latauksella. Täyteen ladattuna Kone XP Air tarjoaa jopa 100 tunnin peliajan. Varmuusvarana pelaajille, jotka ovat saattaneet unohtaa ladata hiiren, Kone XP Airin mukana toimitetaan myös ROCCATin PhantomFlex™ USB-C-kaapeli.

Kone XP Air on saatavana mustana tai Arctic White -värisenä ja sen voi tilata ennakkoon 177,99 euron hintaan osoitteesta osallistuvilta jälleenmyyjiltä maailmanlaajuisesti. Kone XP Air tulee markkinoille 22. elokuuta 2022.

Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera Kommentit pois päältä artikkelissa Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera

on Team LadyBugin ja WSS Playgrounding kehittämä okkultti cyberpunk metroidvania peli. Pelin julkaisijana toimivat ja . Testaus tapahtui :llä ja pelattu Xbox sekä PS5 ohjaimilla. Blade Chimera on Team LadyBugin uusin ja kunnianhimoisin peli, joka vie pelaajan syvälle okkultistiseen cyberpunk-maailmaan. Metroidvania-genreen kuuluva peli tarjoaa laajan kartan, saumattomia siirtymiä eri alueiden välillä sekä sivutehtäviä päätarinan rinnalle. Mutta onnistuuko peli lunastamaan odotuksensa?

Pelin tarina ja maailma

Pelaaja astuu demoninmetsästäjä Shinin saappaisiin tämän etsiessä menetettyjä taitojaan ja totuutta unohtuneesta menneisyydestään. Tarina on erityisen kiehtova, ja maailman tutkiminen tarjoaa mahdollisuuden paljastaa salaisuuksia kartassa sekä muistojen palauttamisessa. Pelissä on taianomaista tunnelmaa, jossa yhdistyvät okkultismi ja futuristinen estetiikka.

Iso plussa pelille on sivutehtävien ja vapaan kartan tutkimisen tarjoama monipuolisuus. Toisaalta toistuva rakenne, tehtävän haku, demonien tappaminen, seuraavaan tarinapaikkaan eteneminen, voi nopeasti tuntua yksitoikkoiselta.

Pelissä demonien nimet on usein valittu niiden ulkonäön mukaan, mikä tuo lisäkerroksia pelin tunnelmaan. Esimerkiksi sininen demoni tunnetaan nimellä Ao Oni, joka suoraan käännettynä tarkoittaa ”sininen demoni”. Lentävät variksen näköiset viholliset on nimetty Karasuksi, joka tarkoittaa varista, ja vihreät lentävät haamutyyppiset demonit puolestaan saavat nimekseen Hito Dama, joka tarkoittaa ”ihmissielua”.

Pelattavuus ja ohjattavuus

Ensituntuma pelistä oli vaihteleva. Alku oli teknisesti ongelmallinen – pelin julkaisupäivänä jatkuvat errorit, jokta estivät pelin avautumisen, pakottivat odottamaan korjauspäivitystä. Tämän jälkeen pelikokemus parani, mutta hahmon ohjauksessa on puutteita. Hypyt ja parkourausta vaativat kohdat voivat turhauttaa, ja tönkkö ohjaustuntuma tekee pelaamisesta epätarkkaa. Useissa nopeissa kohdissa joutui tekemään hitaasti asioita, jotta hahmo kerkeää niihin reagoida, joka johti moneen kuolemaan ja uudelleen asioiden tekemiseen, koska tallentaminen unohtui.

Väistöliikkeet ja taistelumekaniikka toimivat hyvin, mutta pelin rankaisevuus virheistä vaatii pelaajalta keskittymistä. Demonit lyövät kovaa ja panssareita eikä puolustusta saa päivittettyä, joten välillä ihmeellisten hirboxien tarkkailu saattoi myös äkkiä koitu jo mennyn sisällön uudelleen kahlaamiseen, jotta pääsee jatkamaan eteenpäin. Erityisesti Lux-demonin käyttäminen taistelussa tuo peliin syvyyttä, mutta sen hallinta kiipeilyssä on toisinaan epäintuitiivista. Lux toimii taistelussa tehokkaasti ja ottaa helposti ohjaimen komennot vastaan välillä, jopa liian tehokkaasti ja hyökkäyksiä tulee tehtyä taistelun ulkopuolella.

Grafiikat ja äänimaailma

Pelin pikselitaide on ehdoton kohokohta. on panostanut yksityiskohtiin, ja pelin visuaalinen ilme hurmaa alusta loppuun. Hyökkäysanimaatiot, käyttöliittymä ja vihollisten ulkoasu on kaikki huolellisesti suunniteltu pikselityyliin. Jos pystyy pelaamaan japaninkielisenä niin suosittelen suuresti, koska Japaninkieliset kirjoitusmerkit sopivat pelin estetiikkaan erityisen hyvin.

Äänimaailma sen sijaan jättää hieman toivomisen varaa. Vaikka musiikki itsessään on laadukasta, se ei onnistu luomaan cyberpunk-taistelun intensiivistä tunnelmaa. Vähän jäävät musiikit laiskanpuoleiseksi ja ne tarvisivat vähän potkua takapuoleen, että tulisi sopivampi tehokkuus, kun kuitenkin ollaan demoneita tappamassa. Toisaalta ääniefektit osuvat täydellisesti kohdilleen, tehden pelaamisesta miellyttävää myös ilman musiikkia. Varsinkin väistelyliikkeen tekeminen on mahtavaa siinä olevan ääniefektin kanssa ja sillä on myös hyvä liikkua paikasta toiseen.

Yhteenveto

Jos tällaisesta pelistä tykkää ja jaksaa opetella pelaamaan pelin tahtiin niin suosittelen. Yksitoikkoiseksi käy nopeasti vaikka tarina ja muistojen avaaminen vaikuttaakin tosi mielenkiintoiselta, mutta kaikki ongelmat hahmon ohjauksessa vievät ilon pelistä. Jos peliyhtiön muut pelit ovat tuttuja niin suosittelen harkitsemaan. Peli on saatavilla 29.01.2025 asti –10% 17,55€:lla. Tarjouksen jälkeen peli on normaalihintaisena 19,50€. 1€/1h (Euro per tunti) tulee hyvin, jos pelaa kaiken päätarinasta sivutehtäviin läpi ja tutkii kartan läpi niin arviolta n. 18h, joten tämä kannattaa oottaa huomioon ostamista harkitessa. Joten suosittelen, kyllä sen kannalta, että ei tekeminen lopu kesken.

Blade Chimera

4 / 10
Plussat + Grafiikat + Musiikit + Ääniefektit + Tarina + Taistelumekaniikat + Väistelyliike Miinukset - Hahmon ohjattavuus - Hyppiminen - Pienet tilat taistella - Tuntuu ilmaiselta selainpeliltä

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, Xbox Series X/S:lle ja Nintendo Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .