Roccatin uusi kevyt ja langaton Burst Pro Air -pelihiiri ilmestyi Kommentit pois päältä artikkelissa Roccatin uusi kevyt ja langaton Burst Pro Air -pelihiiri ilmestyi

Roccat Burst Pro Air

Turtle Beach Corporationin palkittu -oheislaitemerkki, on tänään ilmoittanut, että maailmanlaajuisesti vähittäismyynnissä on saatavilla uusi Burst Pro Air langaton PC-pelihiiri. Symmetrinen, langaton, kevyt ja RGB-valaistuksen ansiosta visuaalisesti upea hiiri on täynnä ROCCATin keskeisiä suorituskykyisiä komponentteja ja teknologioita.

Näihin innovaatioihin kuuluvat Stellar Wireless, joka optimoi langattoman signaalin voimakkuuden ja akun keston, Owl-Eye Optical 19K DPI -sensori sekä naurettavan nopeat ja tarkat Titan Optical Switches -kytkimet. Hiiressä on ladattava akku, joka tarjoaa jopa 100 tunnin peliajan, ja PC-pelaajat voivat nauttia jopa viiden tunnin peliajasta mukana tulevalla USB-C-kaapelilla 10 minuutin pikalataamisen jälkeen. Vallankumouksellinen läpinäkyvä Bionic Shell -muotoilu palaa myös uuteen langattomaan malliin, jossa on parannettu ergonomia ja enemmän LED-valoja kuin langallisessa mallissa, jotta RGB-valaistuskokemus olisi entistäkin vaikuttavampi ROCCATin älykkään AIMO-valaistusmoottorin avulla.

”Burst Pro -hiiremme langaton versio on ollut yksi yhteisömme eniten toivomista tuotteista, joten olemme erittäin iloisia voidessamme tuoda sen markkinoille. Burst Pro Air on täydellinen langaton hiiri FPS-faneille, mutta langattomien tuotteiden tarve on tietysti muutakin kuin pelaamista, ja Burst Pro Air on loistava lisä mihin tahansa kaapelittomaan kokoonpanoon.”

sanoo René Korte, ROCCATin perustaja ja Turtle Beachin PC-oheislaitteiden toimitusjohtaja

Alkuperäisen Burst Pron tavoin Burst Pro Airissa on ROCCATin ensiluokkaiset komponentit, jotka tarjoavat vertaansa vailla olevaa mukavuutta ja suorituskykyä. Hiiri on rakennettu ja kehitetty nopeutta sekä reagointikykyä silmällä pitäen, ja se on suunniteltu nopeisiin ja intensiivisiin ensimmäisen persoonan PC-peleihin, joissa vaaditaan tarkkuutta ja suorituskykyä.

Burst Pro Airin nopeat ja herkästi reagoivat Titan Optical Switch -kytkimet tarjoavat 0,2 ms:n toimintanopeuden ja ovat kaksi kertaa nopeampia ja kaksi kertaa kestävämpiä kuin tavalliset mekaaniset kytkimet, ja ne takaavat jopa 70 miljoonaa klikkausta. Koska vallankumouksellinen mekaniikka voidaan yhdistää vain vallankumoukselliseen teknologiaan, ROCCATin räätälöity optinen Owl-Eye-sensori (joka perustuu PixArtin PAW3370:een) tuottaa jopa 19K DPI:n tarkkuuden ja tarjoaa ennennäkemättömän liikkeenseurannan.

Burst Pro Airin elegantissa ja tyylikkäässä muotoilussa on ainutlaatuinen vettä ja pölyä kestävä Bionic Shell -kuori, joka tekee siitä keskimääräistä langatonta hiirtä kevyemmän. Kuoren hunajakennorakenteen ansiosta Burst Pro Air painaa vain 81 grammaa ja siinä on neljä LED-vyöhykettä, jotka toimivat ROCCATin älykkään AIMO-valaistusmoottorin avulla. Burst Pro Air synkronoi 16,8 miljoonan värivirran vaihtoehtonsa kaikkien muiden AIMO-yhteensopivien tuotteiden kanssa tarjoten ainutlaatuisen RGB-valaistuksen räätälöintikokemuksen.

Burst Pro Airin langatonta yhteyttä ja akun suorituskykyä hallinnoi ROCCATin Stellar Wireless -teknologia, joka tasapainottaa jatkuvasti signaalin voimakkuutta ja akun käyttöä optimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi. PC-pelaajat voivat myös valita joko matalan viiveen pelikäyttöön soveltuvan 2,4 GHz:n langattoman yhteyden tai monikäyttöisen Bluetooth 5.2 -langattoman yhteyden. Burst Pro Air tarjoaa jopa 100 tuntia langatonta suorituskykyä yhdellä latauksella keskeytymätöntä pelaamista varten. Kun on aika ladata Burst Pro Air, kevyt USB-C PhantomFlex -kaapeli tuntuu lähes ”langattomalta” toiminnalta, ja se tarjoaa viisi tuntia pelikäyttöä vain 10 minuutin latauksen jälkeen. Lämpökäsitellyt puhtaan PTFE:n liukukalvot ovat myös kääntentekevät. Lisälämpökäsittely tarkoittaa, että Burst Pro Air on esiviritetty tarjoamaan uskomattoman liukuvuuden ja sulavat hiiren liikkeet heti laatikosta tultuaan.

Lukemattomien ominaisuuksiensa lisäksi Burst Pro Air tukee myös NVIDIA Reflex Analyzeria. NVIDIA G-SYNC -näytöissä, joissa on Reflex, on maailman ensimmäinen ja ainoa järjestelmän viiveanalysaattori, joka havaitsee pelihiiristä tulevat naksahdukset ja mittaa ajan, joka kuluu siitä aiheutuvien pikseleiden (aseen suuliekki) muuttumiseen näytöllä. Kun ROCCATin Burst Pro Air -hiirtä käytetään yhdessä Reflexillä varustetun NVIDIA G-SYNC -näytön kanssa, pelaajat voivat mitata ja parantaa oheislaitteen ja koko järjestelmän latenssiaikaa.

ROCCATin langaton PC-pelihiiri Burst Pro Air on nyt saatavilla nyt osallistuvilta jälleenmyyjiltä maailmanlaajuisesti 99,99 euron hintaan.

Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera Kommentit pois päältä artikkelissa Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera

on Team LadyBugin ja WSS Playgrounding kehittämä okkultti cyberpunk metroidvania peli. Pelin julkaisijana toimivat ja . Testaus tapahtui :llä ja pelattu Xbox sekä PS5 ohjaimilla. Blade Chimera on Team LadyBugin uusin ja kunnianhimoisin peli, joka vie pelaajan syvälle okkultistiseen cyberpunk-maailmaan. Metroidvania-genreen kuuluva peli tarjoaa laajan kartan, saumattomia siirtymiä eri alueiden välillä sekä sivutehtäviä päätarinan rinnalle. Mutta onnistuuko peli lunastamaan odotuksensa?

Pelin tarina ja maailma

Pelaaja astuu demoninmetsästäjä Shinin saappaisiin tämän etsiessä menetettyjä taitojaan ja totuutta unohtuneesta menneisyydestään. Tarina on erityisen kiehtova, ja maailman tutkiminen tarjoaa mahdollisuuden paljastaa salaisuuksia kartassa sekä muistojen palauttamisessa. Pelissä on taianomaista tunnelmaa, jossa yhdistyvät okkultismi ja futuristinen estetiikka.

Iso plussa pelille on sivutehtävien ja vapaan kartan tutkimisen tarjoama monipuolisuus. Toisaalta toistuva rakenne, tehtävän haku, demonien tappaminen, seuraavaan tarinapaikkaan eteneminen, voi nopeasti tuntua yksitoikkoiselta.

Pelissä demonien nimet on usein valittu niiden ulkonäön mukaan, mikä tuo lisäkerroksia pelin tunnelmaan. Esimerkiksi sininen demoni tunnetaan nimellä Ao Oni, joka suoraan käännettynä tarkoittaa ”sininen demoni”. Lentävät variksen näköiset viholliset on nimetty Karasuksi, joka tarkoittaa varista, ja vihreät lentävät haamutyyppiset demonit puolestaan saavat nimekseen Hito Dama, joka tarkoittaa ”ihmissielua”.

Pelattavuus ja ohjattavuus

Ensituntuma pelistä oli vaihteleva. Alku oli teknisesti ongelmallinen – pelin julkaisupäivänä jatkuvat errorit, jokta estivät pelin avautumisen, pakottivat odottamaan korjauspäivitystä. Tämän jälkeen pelikokemus parani, mutta hahmon ohjauksessa on puutteita. Hypyt ja parkourausta vaativat kohdat voivat turhauttaa, ja tönkkö ohjaustuntuma tekee pelaamisesta epätarkkaa. Useissa nopeissa kohdissa joutui tekemään hitaasti asioita, jotta hahmo kerkeää niihin reagoida, joka johti moneen kuolemaan ja uudelleen asioiden tekemiseen, koska tallentaminen unohtui.

Väistöliikkeet ja taistelumekaniikka toimivat hyvin, mutta pelin rankaisevuus virheistä vaatii pelaajalta keskittymistä. Demonit lyövät kovaa ja panssareita eikä puolustusta saa päivittettyä, joten välillä ihmeellisten hirboxien tarkkailu saattoi myös äkkiä koitu jo mennyn sisällön uudelleen kahlaamiseen, jotta pääsee jatkamaan eteenpäin. Erityisesti Lux-demonin käyttäminen taistelussa tuo peliin syvyyttä, mutta sen hallinta kiipeilyssä on toisinaan epäintuitiivista. Lux toimii taistelussa tehokkaasti ja ottaa helposti ohjaimen komennot vastaan välillä, jopa liian tehokkaasti ja hyökkäyksiä tulee tehtyä taistelun ulkopuolella.

Grafiikat ja äänimaailma

Pelin pikselitaide on ehdoton kohokohta. on panostanut yksityiskohtiin, ja pelin visuaalinen ilme hurmaa alusta loppuun. Hyökkäysanimaatiot, käyttöliittymä ja vihollisten ulkoasu on kaikki huolellisesti suunniteltu pikselityyliin. Jos pystyy pelaamaan japaninkielisenä niin suosittelen suuresti, koska Japaninkieliset kirjoitusmerkit sopivat pelin estetiikkaan erityisen hyvin.

Äänimaailma sen sijaan jättää hieman toivomisen varaa. Vaikka musiikki itsessään on laadukasta, se ei onnistu luomaan cyberpunk-taistelun intensiivistä tunnelmaa. Vähän jäävät musiikit laiskanpuoleiseksi ja ne tarvisivat vähän potkua takapuoleen, että tulisi sopivampi tehokkuus, kun kuitenkin ollaan demoneita tappamassa. Toisaalta ääniefektit osuvat täydellisesti kohdilleen, tehden pelaamisesta miellyttävää myös ilman musiikkia. Varsinkin väistelyliikkeen tekeminen on mahtavaa siinä olevan ääniefektin kanssa ja sillä on myös hyvä liikkua paikasta toiseen.

Yhteenveto

Jos tällaisesta pelistä tykkää ja jaksaa opetella pelaamaan pelin tahtiin niin suosittelen. Yksitoikkoiseksi käy nopeasti vaikka tarina ja muistojen avaaminen vaikuttaakin tosi mielenkiintoiselta, mutta kaikki ongelmat hahmon ohjauksessa vievät ilon pelistä. Jos peliyhtiön muut pelit ovat tuttuja niin suosittelen harkitsemaan. Peli on saatavilla 29.01.2025 asti –10% 17,55€:lla. Tarjouksen jälkeen peli on normaalihintaisena 19,50€. 1€/1h (Euro per tunti) tulee hyvin, jos pelaa kaiken päätarinasta sivutehtäviin läpi ja tutkii kartan läpi niin arviolta n. 18h, joten tämä kannattaa oottaa huomioon ostamista harkitessa. Joten suosittelen, kyllä sen kannalta, että ei tekeminen lopu kesken.

Blade Chimera

4 / 10
Plussat + Grafiikat + Musiikit + Ääniefektit + Tarina + Taistelumekaniikat + Väistelyliike Miinukset - Hahmon ohjattavuus - Hyppiminen - Pienet tilat taistella - Tuntuu ilmaiselta selainpeliltä

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, Xbox Series X/S:lle ja Nintendo Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .