Sea of Thieves saavutti 40 miljoonan rosvon rajapyykin Kommentit pois päältä artikkelissa Sea of Thieves saavutti 40 miljoonan rosvon rajapyykin

Sea of Thieves Season 11

Merirosvoseikkailupeli on saavuttanut vaikuttavan 40 miljoonan pelaajan rajapyykin juuri ennen sen rantautumista :lle, pelin kehittäjä ilmoittaa.

Vuodelle 2018 sijoittuvassa blogikirjoituksessa johtava tuottaja Joe Neate kertoo 40 miljoonan pelaajan jakautuvan Xboxin, Windows 10:n ja Steamin pelaajien kesken. Rare on julkaissut yli 100 ilmaista päivitystä pelin julkaisun jälkeen Onelle ja :lle kuusi vuotta sitten. Pian julkaistava 12. kausi tuo mukanaan uusia lisäyksiä, kuten heittoveitset ja Bone Callerin.

Sea of Thieves saapuu PlayStation 5:lle huhtikuun 30. päivä. Premium-versio tarjoaa viiden päivän ennakkotilaajille pääsyn peliin jo huhtikuun 25. päivästä alkaen. Edistyminen ja esineet siirtyvät Xbox- ja PS5-version välillä, ja pelissä on ”vain PlayStation” palvelimet, joilla pelaajat voivat halutessaan poistaa käytöstä moninpelin eri alustojen välillä. Suorituskykyvaihtoehdot vastaavat Xbox Series X -versiota, ja PS5-versiossa on 60 peruspokaalia sekä Platina-pokaali nimeltä ”Merirosvojen Perfektionisti”.

Sea of Thieves

Sea of Thievesin julkaisua pidettiin aikanaan Rarelle kriittisen tärkeänä pelinä, sillä studio oli tehnyt muutaman Kinect Sports -pelin ennen kuin luopui liiketunnistamislisälaitteesta. Sea of Thievesistä on kuitenkin tullut Rarelle menestys ja yksi sen kautta aikojen eniten pelatuista peleistä. Tulevaisuuden suunnitelmista ei ole vielä tietoa, mutta Rare työstää edelleen vuonna 2019 julkistettua Everwildia, jolla ei ole vielä virallista julkaisupäivää.

Sea of Thieves on viimeisin Xbox-peli, joka hyppää kilpaileville alustoille. Aiemmin vastaavan siirtymän ovat tehneet Obsidianin Grounded ja Pentiment sekä Tango Gameworksin Hi-Fi Rush. Microsoft testaa nyt multialustastrategiaa tällä kvartetilla ja saattaa tulevaisuudessa julkaista lisää omia ensisijaisia pelejään myös muille kuin Xbox-konsoleille.

Lähde: IGN

GTA 6 saattaa ottaa ison ominaisuuden Red Dead Redemption 2:sta Kommentit pois päältä artikkelissa GTA 6 saattaa ottaa ison ominaisuuden Red Dead Redemption 2:sta

saattaa tuoda mukanaan suuren pelimekaniikan lainauksen -pelistä. Uusien tietojen perusteella Rockstar voi olla rajoittamassa sitä, kuinka paljon aseita pelaaja voi kantaa mukanaan kerralla.

:n Ultimate Editioniin kuuluva autotalli sisältää asekaapin, jonka kerrotaan mahdollistavan varusteiden muokkaamisen eri tilanteisiin. Tämä pieni yksityiskohta on saanut fanit epäilemään, että peli käyttää Red Dead Redemption 2:n kaltaista järjestelmää, jossa kaikkia aseita ei enää kuljeteta mukana kuin taikurin loputtomasta taskusta.

Red Dead Redemption 2:ssa pelaaja pystyi kantamaan vain rajatun määrän suuria aseita ja käsiaseita. Loput jäivät esimerkiksi hevosen varusteisiin. Ratkaisu teki pelistä realistisemman, mutta jakoi pelaajien mielipiteitä, kun osa rakasti harkittua varustautumista ja taas osa kaipasi vapaampaa räiskintää -tyyliin.

Myös aiemmin vuotaneissa GTA 6 -pelikuvissa nähtiin viitteitä siitä, että aseita voisi kuljettaa esimerkiksi selässä olevassa asehihnassa tai laukussa. Lisäksi pelin huhutaan sisältävän enemmän ryöstämiseen ja tavaroiden keräämiseen liittyviä ominaisuuksia, mikä muistuttaisi jälleen Red Dead Redemption 2:n maailmaa.

Rockstar ei ole vielä vahvistanut, miten lopullinen asejärjestelmä toimii, joten kyse on vielä arvailuista. Jos GTA 6 kuitenkin todella ottaa vaikutteita lännenelokuvamaisesta sisaruksestaan, pelaajat saattavat joutua miettimään varusteensa tarkemmin, eikä jokaiseen tilanteeseen enää lähdetä taskut täynnä raketinheittimiä.

GTA 6 julkaistaan 19. marraskuuta 2026 :lle ja Series X|S:lle. Sitä ennen Rockstar pitää pelaajat kiireisinä pienillä yksityiskohdilla, joista jokainen tuntuu käynnistävän uuden huhumyllyn.

Hideo Kojiman tuleva OD-kauhupeli sai ensimmäiset mekaaniset vihjeensä Kommentit pois päältä artikkelissa Hideo Kojiman tuleva OD-kauhupeli sai ensimmäiset mekaaniset vihjeensä

ei ole tunnettu siitä, että hän tekisi pelejä turvallisella kaavalla ja nyt kehittäjän tuleva -kauhupeli lupaa jotain täysin uutta. Peli sisältää erikoisen järjestelmän pelaajille, jotka muuten saattaisivat jättää pelin kesken liian suuren pelon takia.

Kojima kertoi haastattelussa, että hänen tavoitteensa on viedä kauhun tunne pidemmälle kuin aiemmissa peleissä. Hän ei kuitenkaan suostunut paljastamaan, miten tämä uusi järjestelmä toimii, koska paljastus antaisi liikaa vihjeitä sen toiminnasta.

Voisin joutua vaikeuksiin, jos kertoisin liikaa. – Kojima totesi.

OD on edelleen yksi pelimaailman suurimmista mysteereistä. Pelin julkaisee yhteistyössä elokuvaohjaaja Jordan Peelen kanssa, joka tunnetaan muun muassa kauhuelokuvasta . Mukana näyttelijäkaartissa ovat olleet esimerkiksi Sophia Lillis ja Hunter Schafer.

Kojiman mukaan OD ei ole vain tavallinen kauhupeli, vaan yritys luoda jotain, mitä kukaan ei ole ennen tehnyt. Hän kertoo suunnitelleensa ideaa jo -pelin aikaan ja etsineensä tapaa rikkoa perinteisen pelisuunnittelun rajoja.

Monille kauhufaneille OD tuo mieleen Kojiman aiemman legendaarisen projektin ., joka tunnetaan yhtenä pelihistorian pelottavimmista demoista. Vaikka ei koskaan valmistunut, Kojiman uusi projekti näyttää jatkavan samaa ajatusta, eli tehdä pelaajalle kokemus, joka jää mieleen vaikka yöunet menisivätkin samalla.