Segan klassikkomäiskintä Streets Of Rage saa jatkoa 24 vuoden jälkeenKommentit pois päältä artikkelissa Segan klassikkomäiskintä Streets Of Rage saa jatkoa 24 vuoden jälkeen
Segan klassikko taistelupeli herää henkiin 24 vuoden jälkeen Streets Of Rage 4 -pelin muodossa. Pelistä ei ole sitten vuoden 1994 nähty kuin käännöksiä eri alustoille.
Lizardcuben ja Guard Crush Gamesin kehittämässä pelissä on perinteinen sivultapäin kuvattu näkymä, käsin piirretyt hahmot, uusi pelimekaniikka sekä alkuperäinen tarina.
Vielä ei ole selvillä mille alustoille peli on tulossa, mutta tietäen Lizardcuben aiempien pelien kuten Wonder Boy III: The Dragon's Trap menestyksen Nintendo Switch:llä, voisi kuvitella että ainakin kyseisellä konsolilla peli tullaan näkemään.
Useiden vuosien ajan Sony on järjestänyt PlayStation-tapahtuman nimeltä Days of Play, ja tänä vuonna tapahtuma palaa jälleen. Days of Play 2024 käynnistyy 29. toukokuuta, jolloin Playstation Plus -tilaajat saavat ennakkotietoja tulevista herkuista. PS Plus -tilaajat voivat odottaa kesäkuussa huikeita pelejä, kuten Streets Of Rage 4 ja SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake.
PlayStation Game Catalog ja Classic Catalog saavat myös uusia bonuspelejä, ja PSVR 2 -omistajat voivat valmistautua useisiin virtuaalitodellisuuspeleihin, joita tarjotaan PS Plus Premium -jäsenille. Olemme koonneet yhteen kaiken, mitä tällä viikolla ja kesäkuussa on tulossa, ja Sony on myös vahvistanut, että se juhlistaa tapahtumaa antamalla uusia avataria kaikille PlayStation-pelaajille Days of Play -tapahtuman aikana.
Game trial PS5:lle ja PS4:lle. WrestleMania-kausi voi olla ohi, mutta WWE-toiminta jatkuu. Sony ja 2K Games tarjoavat ajastetun kokeiluversion tämän vuoden WWE-pelistä.
Sony tarjoaa siis laajan valikoiman pelejä ja bonuksia PlayStation Plus -jäsenille juhlistaakseen Days of Play -tapahtumaa 2024. Älä unohda lunastaa ilmaisia avatareja ja nauttia tarjonnasta!
Ikonisella Grand Theft Auto III:lla, joka mullistutti avoimen maailman peligenren, saattaisi olla olematon olemassaolo ilman Sega Dreamcastia. Millä tavoin Dreamcast oli tärkeä, vaikkakin näkymätön, osa pelin kehitystä?
Kaupungin teknologiademosta Godzillan raivoamiseen
Vuonna 1999, Space Station Silicon Valleyn julkaisun jälkeen tuleva Rockstar North -tiimi mietti seuraavaa projektiaan. Kun alkuperäinen gta-tiimi viimeisteli Grand Theft Auto II:ta 2D:nä, toinen ryhmä työsti peliä, josta myöhemmin tuli Manhunt.
Samaan aikaan pieni ohjelmoijaryhmä, jota johti Leslie Benzies, oli rakentanut 3D-teknologiademon – kaupunkiympäristön, jossa kuhisi autoja. Tämä oli konsepti, jonka kanssa varsinainen GTA-tiimi oli kamppaillut.
Rockstar, joka halusi ylittää rajoja, oli jopa tutkinut Dreamcastin ominaisuuksia yhdessä Rockstar Toronton kanssa 3D-GTA-kokemusta varten, mutta tulokset eivät olleet ihanteelliset.
Haasteista huolimatta DMA:n pieni ryhmä päätti hyödyntää 3D-kaupunkiprototyyppiä ja tutkia kaupunkipelejä Dreamcastilla. Heidän alkuperäinen konsepti pyöri Godzilla-hahmon ympärillä, pelaajien ohjatessa jättiläishirviötä, joka aiheuttaa kaaosta.
Unelmien mureneminen, legendan nousu
Valitettavasti tämä Godzilla-projekti ei koskaan toteutunut. Syyskuussa 1999 Take-Two osti DMA:n, mikä johti merkittäviin muutoksiin, mukaan lukien uusi toimisto ja tiimien yhdistäminen. Silicon Valley- ja GTA II -tiimit yhdistettiin työskentelemään seuraavan Grand Theft Auto -pelin, Grand Theft Auto III:n, parissa.
GTA III:n kehitystä jatkettiin Dreamcastilla jonkin aikaa, vaikka tarkka aika ei ole vieläkään selvillä. Lähteet viittaavat muutamaan kuukauteen perushahmon kävelydemoon. Lopulta päädyttiin siirtymään PlayStation 2:een Dreamcastin heikentyvien kaupallisten näkymien vuoksi.
Dreamcastin perintö
Vaikka Dreamcast-versiota GTA III:sta ei koskaan tullut, Dreamcastin vaikutus on kiistaton. Se tarjosi alustan 3D-kaupunkiprototyypille, joka synnytti alkuperäisen konseptin ja kokeilut.
Vaikka Dreamcast jäikin paitsi GTA III:sta, on hauskaa kuvitella, millainen pelistä olisi tullut Segan konsolilla. Riippumatta siitä, Dreamcastin panos pelilegendan synnyssä on kiehtova sivuhuomautus videopelien historiassa.