Session: Skate Sim -skeittipelin tuoreella trailerilla esitellään uusia pelihahmoja Kommentit pois päältä artikkelissa Session: Skate Sim -skeittipelin tuoreella trailerilla esitellään uusia pelihahmoja

Session: Skate Sim

Finlandin jakelema ja NACONIn julkaisema ilmestyy tulevana perjantaina syyskuun 22. päivä ja nyt pelistä on saatu uusi traileri, joka esittelee pelin neljää uutta ammattilaishahmoa.

Uusina skeittaajina peliin saadaan Torey Pudwill, Nora Vasconsellos, Samarria Brevard sekä Ryan Thompson. Nämä liittyvät jo aiemmin peliin ilmoitettujen Annie Guglia, Antiferg, Beagle, Billy Marks, Daewon Song, Dane Burman, Donovan Strain, Jahmir Brown, Louie Barletta, Manny Santiago, Mark Appleyard sekä Ribs Manin joukkoon.

Skeittauksen eli suomalaisittain rullalautailun historia ulottuu kauas vuosikymmenien taakse, mutta monelle juuri 1990-luku on kesäisen harrastuksen kultakausi. Silloin elettiin lajin kenties valovoimaisinta aikaa ja aihepiiri näkyi myös videopeleissä. Tähän rakastettuun aikakauteen sijoittuu myös Session: Skate Sim -simulaatio, jonka kantavana ajatuksena on pelikokemus skeittaajilta skeittaajille. Peliä ovatkin olleet tekemässä oikean maailman skeittiharrastajat.

Olipa pelimaailmassa yö tai päivä, aina on sopiva hetki skeitata ja etsiä uusia paikkoja erilaisten temppujen tekemiselle. Pelaajan ohjastama pelihahmo on yksi 16 pelattavasta skeittaajasta ja vapaa kulkemaan paikasta toiseen. Mutta todistaakseen taitonsa muille, pelaajan pitää taltioida omat temppunsa ja huippuhetkensä pelissä olevalla videokameralla. Pelin ominaisuuksiin lukeutuukin monipuolinen videoeditori, jolla omat kikkailut, grindit ja loikat voi helposti editoida ja jakaa muiden nähtäväksi.

Peli ei päästä pelaajaansa helpolla, sillä temppujen oikeanlainen tekeminen vaatii harjoittelua. Aivan kuten oikeassakin maailmassa, temput ja liikkeet ovat alkuun haastavia. Onneksi huippuunsa hiottu ohjausmekanismi tekee tästä luontevaa ja pian perusliikkeet lähtevätkin suoraan selkärangasta. Koska peliohjaimen tattiohjaimet simuloivat skeittaajan jalkoja, liikkeiden hallinta on monipuolista ja luonnollisen tuntuista. Painonhallinta rullalaudan päällä tuntuu tarkalta.

Pelimaailman fysiikat on kehitetty tarkkuus, realismi ja sulavuus mielessä. Tämä myös helpottaa pelihahmon hallintaa, sillä fysiikanlait on helppo ymmärtää. Kun liikkeiden perusniksit ovat hallussa, virtuaaliskeittaaminen palkitsee pelaajansa upealla tavalla.

Pelissä on myös monipuoliset mahdollisuudet oman pelihahmon ja tämän skeittilaudan räätälöintiin. Suorittamalla pelinsisäisiä haasteita voi pelaaja ansaita pelirahaa, jolla voidaan ostaa erilaisia vaatteita, varusteita ja tarvikkeita. Mukana on oikeasta maailmasta tuttuja skeittausaiheisia merkkejä, kuten Fallen, Zero, GrindKing, Thankyou, HIJINX Net, Antilanta, Roger Skate CO, No-Comply ja iDabble. Skeittilautoihin löytyy yli 250 erilaista osaa vaihdettavaksi. Näitä ovat erilaiset renkaat, gripit ja muut vaihto-osat. Skeittituntuman lisäksi rullalautaa voidaan räätälöidä monin kosmeettisin vaihtoehdoin.

Session: Skate Sim ilmestyy 22. syyskuuta sekä , , ja S sekä -pelikonsoleille että :lle.

Assassin’s Creed Mirage on nyt kokeiltavissa ilmaiseksi rajoitetun ajan Kommentit pois päältä artikkelissa Assassin’s Creed Mirage on nyt kokeiltavissa ilmaiseksi rajoitetun ajan

Assassin's Creed Mirage

Ubisoftin suosikkipelisarjan uusin Assassin's Creed Mirage -toimintaseikkailu on kokeiltavissa ilmaiseksi kahden tunnin verran 30. huhtikuuta asti.

Assassin's Creed on yksi kaikkien aikojen suosituimmista pelisarjoista. Historiansa aikana se on vienyt pelaajansa lukemattomiin eri tapahtumapaikkoihin ja aikakausiin keskelle historiallisia kohtaamisia yhdistäen toisiinsa sekä kuvitteellisia että todellisia hahmoja historian eri tapahtumista. Yhteistä pelisarjan salamurhaajahahmoille on salamyhkäinen taistelu ahneita, julmia ja juonittelevia järjestöjä vastaan, jotka janoavat valtaa hinnalla millä hyvänsä..

Assassin's Creed Mirage vie pelaajan 800-luvun Bagdadiin, Lähi-Idän muinaiseen kauppakeskukseen ja politiikan ytimeen. Siinä missä valtaapitävät tahot asuvat palatseissaan ja hulppeissa kodeissaan vartijoiden ympäröimänä, keskushahmomme on vaatimattomasti pukeutuva huppupäinen protagonisti, joka käy toistoon julmureita vastaan monin eri tavoin. On pelaajan valinta, kuinka humaanisti tai väkivaltaisesti Basim-assassiini tehtävänsä hoitaa. Onko käytössä unettava kaasu vai salamurhaajan salamannopea veitsi? Vaihtoehdot ovat monet.

Pelissä yhdistyvät toisiinsa salakavala hiippailu, vaikuttava parkourmainen liikehdintä ja jännittävät taistelut. Eikä tule unohtaa kamelilla ratsastamista tai kauppiaiden kanssa asioimista sekä salakuuntelun jaloa taitoa. Peli onkin sekoitus sarjan perinteitä, joissa tutkitaan, hiivitään ja taistellaan.

Tiivistunnelmainen Assassin's Creed Mirage on koepelattavissa ilmaiseksi 30. huhtikuuta asti. Pelaaja pääsee tutustumaan pelimaailmaan, sen hahmoihin ja pelattavuuteen kahden tunnin edestä. Mikäli pelaaja päättää ostaa pelin testijakson aikana tai jälkeen, pelissä tehty edistyminen säilyy, eikä tarinaa tarvitse aloittaa alusta.

Assassin's Creed Mirage on saatavilla sekä /S-, -, - ja -pelikonsoleille että Epic Games Store- ja Store -kauppapaikkojen kautta :lle. Lisäksi peli on saatavilla Ubisoft+-pelipalvelusta. Pelin ikäraja on PEGI 18.

Palworldin johtaja syyttää kiinalaisia peliyhtiöitä kopioinnista Kommentit pois päältä artikkelissa Palworldin johtaja syyttää kiinalaisia peliyhtiöitä kopioinnista

Pocketpairin toimitusjohtaja ja Palworldin takana olevan yrityksen johtaja, syyttää kiinalaisia peliyhtiöitä hänen luomuksensa kopioimisesta.

Takuro Mizobe jakoi kuvan mobiili- ja -pelistä nimeltä ja väitti sen olevan Palworldin klooni. Hän totesi lisäksi, että Tencent, suuri kiinalainen teknologiayhtiö, tekee myös Palworldia muistuttavaa mobiilipeliä, jonka budjetit ovat 10 kertaa suuremmat kuin Palworldin.

Auroria, jolla on avoin pelimaailma, yhteistyöpeli ja painotus olentojen ystävystyttämiseen, muistuttaa Palworldia, vaikkakin avaruusasetelmassa. Sen julkaisu on suunniteltu myöhempään tänä vuonna.

Palworldia itse syytettiin Pokémonin kopioimisesta. Kiistoista huolimatta on ollut massiivinen menestys, myyden 15 miljoonaa kopiota Steamissä ja houkuttelemalla yhteensä 25 miljoonaa pelaajaa.

On mielenkiintoista nähdä kuinka asetelmat kääntyvät, kun pelin tekijä, jota on syytetty kopioinnista, osoittaa nyt sormella muita samasta asiasta.

Lähde: IGN