Seuraava BioShock -peli sijoittuu avoimeen pelimaailmaan Kommentit pois päältä artikkelissa Seuraava BioShock -peli sijoittuu avoimeen pelimaailmaan

BioShock

Suositun -pelisarjan odotetusta neljännestä osasta on saatu lisää vihiä työpaikkailmoituksen muodossa. Sen mukaan pelissä tulisi olemaan avoin pelimaailma.

Kehittäjä Cloud Chamberin työpaikkailmoituksien mukaan sen tekijöijksi haetaan henkilöitä, jotka voivat luoda ”hahmovetoisia tarinoita avoimessa maailmassa”.

Tekoälyyn liittyvissä ilmoituksissa viivataan puolestaan kaupunkiväestöjärjestelmiin ja heimoekologioihin. Uudessa pelissä saatetaan siis törmätä aiemmista peleistä poiketen vilkkaimpiin ympäristöihin.

Myös aiemmin tulevasta pelistä on saatu vihiä työpaikkailmoituksien muodossa. Silloin pelin maailma kuvattiin mielikuvituksellisesti ja tästä pääteltiin, että pelin maailma sijoittuu täysin uuteen sijaintiin.

Aiemmin selvisi myös pelissä käytettävä pelimoottori Unreal Engine 4, jonka mukaan peli saapuisi todennäköisesti seuraavan sukupolven ja -konsoleille. Aiempien ilmoitusten mukaan peli tulisi jatkamaan samaa ensimmäisen persoonan kuvakulmaa yhdistettynä roolipelielementteihin.

Ensimmäinen BioShock peli ilmestyi vuonna 2007 ja viimeisin BioShock Infinite vuonna 2013. BioShock: The Collection puolestaan nivosi koko trilogian yksiin kansiin kaikkine lisäosineen vuonna 2016.

Klassinen Star Wars -peli palaa remasteroituna 25 vuoden jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa Klassinen Star Wars -peli palaa remasteroituna 25 vuoden jälkeen

, joka on elvyttänyt Star Wars: Knights of the Old Republicin, Star Wars: Battlefrontin ja viimeksi Star Wars: Bounty Hunterin, on kääntänyt huomionsa toiseen klassiseen Star Wars -videopelin: Episode I: Jedi Power Battlesiin.

LucasArtsin Star Wars Episode I: Jedi Power Battles julkaistiin vuonna 2000 PlayStationilla ennen siirtymistään Dreamcastiin ja Game Boy Advanceen. Kuten nimestä voi päätellä, se sijoittuu Star Wars: Episode I – The Phantom Menace -aikakauteen ja yhdistää tasohyppelyä ja beat 'em up -pelimuotoja. Pelattaviin hahmoihin kuuluvat Jedi Padawan Obi-Wan Kenobi ja Jedi Masters Qui-Gon Jinn, Mace Windu, Adi Gallia ja Plo Koon.

Aspyr's Star Wars Episode I: Jedi Power Battles tuo pelin nykyaikaisille alustoille modernilla ohjauksella, 13 juuri lukitsematonta hahmoa alusta asti, kaikki tasot lukitsemattomia, myöhemmissä pelin versioissa esitelty versus- ja harjoitustilat sekä kahden pelaajan yhteispelin.

Star Wars Episode I: Jedi Power Battles julkaistaan Switchillä, :llä, :llä, :llä ja S:llä sekä :llä Steamin kautta 23. tammikuuta 2025, vain hieman ennen 25. vuosipäivää alkuperäisen julkaisusta, noin 20 euron hintalapulla.

Kun aivastaminen voi olla myös vaaraksi: A Quiet Place -peli haastaa sinut pitämään turpasi kiinni Kommentit pois päältä artikkelissa Kun aivastaminen voi olla myös vaaraksi: A Quiet Place -peli haastaa sinut pitämään turpasi kiinni

Saber Interactive julkaisi uuden trailerin tulevasta pelistään , ja samalla paljastettiin pelin mielenkiintoinen vapaaehtoinen ominaisuus: ”Microphone Noise Detection”.

Tämä tarkoittaa, että jos pelaat peliä tämä ominaisuus päällä ja puhelimesi soi tai aivastat, kyseinen ääni saattaa riittää houkuttelemaan pelottavan avaruusolion kimppuusi, mikä todennäköisesti johtaa hahmosi kuolemaan. Näin se elämä menee!

Mikrofonin käyttö pelissä ei ole täysin uutta, mutta se sopii erityisen hyvin tähän pelisarjaan. Aiemmissa peleissä vastaavaa on hyödynnetty muun muassa Splinter Cell: Chaos Theory -pelissä, jossa pelaajien oli kuiskattava toistensa kanssa, jotteivat viholliset kuulisi heitä. Myös Manhunt-pelissä mikkiä käytettiin tappavien vartijoiden harhauttamiseen. Alien Isolation sisälsi samankaltaisen mikin tunnistusominaisuuden, ja tämä toivottavasti jatkuu myös juuri julkistetussa jatko-osassa.

Tällaiset erikoiset ominaisuudet tuovat aivan uudenlaisen ulottuvuuden pelaamiseen, mutta onneksi ne ovat yleensä valinnaisia, kuten A Quiet Place -pelissäkin. Näin ne, jotka haluavat pelata perinteisemmällä tavalla, voivat välttää yllättävät tilanteet.