Silent Hilliä puskee pian ovista ja ikkunoista Kommentit pois päältä artikkelissa Silent Hilliä puskee pian ovista ja ikkunoista

Konamin -livestream paljasti runsaasti tietoa useista Silent Hill -projekteista, jotka ovat parhaillaan kehitteillä. Vaikka emme saaneet mitään uutta tietoa :stä ja Silent Hill: Townfallista, faneille tarjoiltiin uutta pelattavuusvideota ja ennakkotilaustietoja Silent Hill 2 Remakesta. Lisäksi päästiin kurkistamaan tulevan -kauhuelokuvan kulissien taakse.

Tässä yhteenveto kaikesta, mitä paljasti Silent Hill Transmission -livestreamissä.

Silent Hill -tuottaja Motoi Okamoton johdantoviestin jälkeen digitaalinen esitys alkoi 13 minuutin mittaisella Silent Hill 2 Remaken pelattavuus videolla.
Pelattavuusvideo esitteli pelin varhaisia tapahtumia, joissa päähenkilö James Sunderland kävelee ikonisen sumuisen kaupungin halki. Näimme myös vilauksen taistelusta, jossa James puolustautuu Lying Figuuria vastaan ja tappaa Bubble Head Nurse -hoitajan synkässä ja heikosti valaistussa sairaalassa.

Konami paljasti myös Remaken ennakkotilaustiedot. Sen mukaan Deluxe Editionin tilaavat voivat pelata peliä jo 6. lokakuuta alkaen. Deluxe Editionin 48 tunnin ennakkopääsyn lisäksi tilaajat saavat pelin digitaalisen taidekirjan, soundtrackin ja muuta pelin sisäistä kosmetiikkaa.

Silent Hill Transmission sisälsi myös kehittäjäpäiväkirjan Bloober Teamilta, joka vastaa uusintaversioinnista. Kuulla saatiin myös muutamia sanoja Silent Hill 2 Remaken näyttelijäkaartin jäseniltä. Siihen kuuluivat James Sunderlandia Remakessa näyttelevää Luke Roberts sekä Jamesin edesmennyttä vaimoa Mary Shepherd-Sunderlandia ja pelin antagonistia Mariaa näyttelevältä Salome Gunnarsdottir.

Kuten torstain -lähetyksessä ilmoitettiin, julkaistaan PC:lle ja PS5:lle 8. lokakuuta.

Kurkistus Return to Silent Hill -elokuvan kulissien taakse

Vuoden 2022 lopulla vahvistettiin, että vuoden 2006 Silent Hill -elokuvan ohjaaja Christophe Gans palaisi ohjaamaan Silent Hill -kauhusarjan jälleen valkokankaille elokuvassa Return to Silent Hill. Tänään livestreamaus antoi faneille mahdollisuuden kurkistaa Return to Silent Hill -tuotannon kulissien taakse.

Peliin perustuen, Gans selitti haluavansa ohjata Return to Silent Hill -elokuvan ”intohimon projektina” väittäen, että ensimmäiset neljä peliä Silent Hill -pelisarjassa ovat hänen mielestään ”mestariteoksia”. Välillä Gansin haastattelu katkeaa selostukseen, kun stream toistaa muutamia vertailuja alkuperäisen Silent Hill 2:n ja Return to Silent Hillin välillä, joissa luodaan uudelleen samoja kohtauksia.

Ennen tämänpäiväistä ilmoitusta tietoa elokuvasta oli niukasti. Ainoastaan tiedettiin, että näyttelijät Jeremy Irvine ja Hannah Emily Anderson on roolitettu pääosiin, James Sunderland ja Mary. Lisäksi nähtiin ensimmäinen vilaus Pyramid Headista.

Return to Silent Hill -elokuvan julkaisupäivää ei ole vielä ilmoitettu.

Silent Hill: The Short Message on ladattu yli 2,5 miljoonaa kertaa

Viimeisenä Silent Hill Transmission -tapahtuman ilmoituksena Konami paljasti, että on ylittänyt yli 2,5 miljoonan latauksen rajan.

31. tammikuuta 2024 julkaistu Silent Hill: The Short Message on ilmainen Silent Hill -sarjaan perustuva kauhupeli. Se on julkaistu yksinoikeudella PlayStation 5:lle. Pelin tapahtumat sijoittuvat nykypäivän Saksaan hylätylle asuinkompleksille nimeltä ”Villa”. Pelaaja ohjaa Anita-nimistä teini-ikäistä, joka yrittää selvittää mysteeriä saatuaan tekstiviestejä kuolleelta ystävältään Mayalta.

Lähde: IGN

Lara Croft selviytyjänä Dead by Daylightiin Kommentit pois päältä artikkelissa Lara Croft selviytyjänä Dead by Daylightiin

Tomb Raiderin ikoni kohtaa aivan uudenlaista kauhua! ilmoitti, että sarjan päähenkilö liittyy Dead by Daylightiin pelattavana selviytyjänä.

Heinäkuun 16. päivästä alkaen pelaajat pääsevät kokemaan Lara Croftin selviytymistaistelun Entityn valtakunnassa rajoitetun ajan julkisessa testiversiossa Steamissä.

Kokemustensa ja taitojensa ansiosta Lara Croft on täydellinen selviytyjä Sumussa. Hän sopii erinomaisesti Dead by Daylightin maailmaan muiden ikonisten hahmojen rinnalle.

Behaviour Interactive toteaa lehdistötiedotteessa. Ilmoitus korostaa Lara Croftin sitkeyttä ja selviytymisekspertissiä, ominaisuuksia, jotka tulevat varmasti tarpeeseen Entityn kauhuja vastaan.

Behaviour Interactive paljasti myös Lara Croftin ainutlaatuiset perkit, jotka kaikki heijastavat hänen vahvuuksiaan:

  • Finesse: Nopeuttaa ylihyppyjä terveenä ollessa.
  • Hardened: Paljastaa tappajan auran lyhyen ajanjakson ajaksi toteemin puhdistamisen tai siunaamisen jälkeen, korvaten huudon.
  • Specialist: Ansaitse tunnuksia ryöstäessä arkuista ja käytä niitä generaattorin korjausajan lyhentämiseen onnistuneiden taitotestien aikana.

Lisäys seuraa Dead by Daylightin viimeisintä Dungeons & Dragons -lukua, joka esitteli uuden kartan, tappajan (Vecna) ja kaksi selviytyjää.

Lara Croft liittyy kasvavaan joukkoon vierailevia hahmoja muista videopelifranchiseista. Aiemmin on toivottanut tervetulleeksi Alan Waken, Silent Hill 3:n Cheryl Masonin ja useita Resident Evil -hahmoja.

Pelin 8. vuosipäivän striimissä viime toukokuussa Behaviour Interactive vihjasi myös seuraavasta luvusta, vihjaillen yhteistyöstä Konamin toimintaseikkailusarja Castlevanian kanssa.

Castlevania ReVamped -fanipeli yhdistää Classicvanian ja Metroidvanian Kommentit pois päältä artikkelissa Castlevania ReVamped -fanipeli yhdistää Classicvanian ja Metroidvanian

Vaikka jotkut väittäisivätkin, että siirtyminen 2D:stä 3D:hen oli merkittävin hetki Konamin Castlevania-sarjan historiassa, toisille se oli Symphony of the Nightin julkaisu vuonna 1997.

Tämä oli -genren – tai ainakin sen tunnistamisen omaksi genreksi – alku, ja peli synnytti useita jatko-osia GBA:lle ja DS:lle sekä lukemattomia jäljittelijöitä seuraavien vuosien aikana.

SotNin menestyksestä huolimatta monet vanhan koulun -fanit pitävät enemmän sarjan vuoden 1997 edeltävästä mallista – epävirallisesti tunnettu nimellä – ja uusi fanien tekemä peli pyrkii miellyttämään samoja ihmisiä yhdistämällä NES-ajan pelit modernimpaan Metroidvania-tunnelmaan.

Lv4 Games on luonut Castlevania ReVampedin, Windows- ja Linux-pohjaisen pelin, joka muistuttaa ulkoasultaan 8-bittisiä Castlevania-pelejä, mutta sisältää Metroidvania-genren ei-lineaarista, varusteisiin perustuvaa pelattavuutta. Se on vaikuttava yhdistelmä, ja se kiistatta näyttää yhtä hiotulta kuin Konamin omat yritykset tällä saralla.