Sony esitteli Metaverse-teknologioita ja -laitteistoa 3D-sisällöntuottajille – saapuvat markkinoille loppuvuodesta Kommentit pois päältä artikkelissa Sony esitteli Metaverse-teknologioita ja -laitteistoa 3D-sisällöntuottajille – saapuvat markkinoille loppuvuodesta

ilmoitti kehittävänsä spatial content creation -järjestelmää, johon sisältyy XR head-mounted display -päähine korkealaatuisilla 4K OLED Microdisplay -näytöillä.

Järjestelmään kuuluu myös sormusohjain ja osoitinohjain, jotka on optimoitu intuitiiviseen ja erittäin täsmälliseen vuorovaikutukseen 3D-objektien kanssa. Järjestelmän tarkoituksena on tukea tekijöitä 3D-sisällön luomisessa. Sony aikoo tehdä yhteistyötä erilaisten 3D-tuotanto-ohjelmistojen kehittäjien kanssa, muun muassa viihdeteollisuuden ja teollisen muotoilun aloilla. Sony tekee lanseerauksen yhteydessä yhteistyötä Siemensin kanssa, joka on teollisuusteknologian johtava toimija. Yhdessä yritykset esittelevät uuden ratkaisun yhteistoiminnalliseen tuotesuunnitteluun hyödyntämällä avointa ja digitaalista Siemens Xcelerator -liiketoiminta-alustaa.

Ratkaisu tulee markkinoille myöhemmin vuonna 2024. Sony ja sen yhteistyökumppanit julkistavat myöhemmin lisätietoja, kuten tekniset tiedot, julkaisupäivän ja -alueet, hinnoittelun, myyntikanavat ja ohjelmistoyhteensopivuuden.

Sony spatial content creation -järjestelmän head-mounted display -päähine on varustettu 4K OLED Microdisplay -näytöillä ja Sonyn kehittämällä renderöintiteknologialla, joka mahdollistaa 3D-objektien tekstuurien ja ihmishahmojen kasvojen ilmeiden reaaliaikaisen realistisen renderöinnin korkealla tarkkuudella. Päähineessä on videon läpinäkyvyystoiminto ja tilantunnistus, yhteensä kuusi kameraa ja anturia. Lisäksi järjestelmään kuuluu sormusohjain, jonka avulla käyttäjät voivat intuitiivisesti manipuloida esineitä virtuaalitilassa. Osoitinohjain mahdollistaa vakaan ja tarkan osoittamisen. Sisällön luojat voivat havainnoida 3D-malleja oikeassa mittakaavassa Extended Reality (XR) -ympäristössä ja samalla luoda sekä muokata niitä. Kolmannen osapuolen 3D-luomissovellusten kanssa integroituna se tukee myös reaaliaikaista yhteistyöskentelyä eri paikkojen välillä, mikä tekee siitä intuitiivisen ja mukaansatempaavan työkalun spatial content creation -työskentelyyn.

Laite on varustettu Qualcomm Technologies Inc:n uusimmalla XR-prosessorilla ja Snapdragon® XR2+ Gen 2 -järjestelmäpiirillä. Suoritin vapauttaa 4K OLED Microdisplay -näyttöjen suorituskyvyn, tarjoten käyttäjille upean kuvanlaadun ja saumattomia XR-kokemuksia ja suorituskykyisen alustan luovaan työnkulkuun.

Sony on esitellyt teknologioita, jotka eivät ainoastaan tue työnkulkua, vaan myös parantavat spatiaalisen sisällöntuotannon laatua ja helpottavat 3D CG:n käyttöä monilla eri luovilla aloilla. Sonyn 3D-liikkeenkaappausjärjestelmä ”mocopi™” hyödyntää pieniä ja kevyitä antureita sekä dedikoitua älypuhelinsovellusta, mahdollistaen koko kehon liikkeenseurannan. Spatial Reality -näytöt tarjoavat erittäin realistista, kolmiulotteista sisältöä ilman tarvetta erikoislaseille tai Virtual Reality (VR) -laseille tilallisen sisällön luomiseen ja tarkasteluun. Tämän järjestelmän käyttöönoton myötä ja yhteistyössä 3D-ohjelmistojen kehittäjien kanssa Sony pyrkii avaamaan spatiaalisen sisällön luojille entistä laajemmat näköalat, jotka ylittävät fyysisen ja virtuaalisen maailman rajat. Tavoitteena on mahdollistaa luoville tekijöille mahdollisimman syvällisiä ja monipuolisia kokemuksia.

Lisätietoa voit katsoa tämän linkin takaa.

Sony neuvottelee Elden Ringin taustayhtiön ostosta Kommentit pois päältä artikkelissa Sony neuvottelee Elden Ringin taustayhtiön ostosta

Sony on neuvottelemassa Kadokawa Corporationin ostosta, japanilaista mediajättiä, joka tunnetaan muun muassa suositun roolipeli Elden Ringin takana olevasta FromSoftwaresta.

Neuvottelut ovat käynnissä, ja mahdollinen kauppa voitaisiin allekirjoittaa tulevina viikkoina. Kadokawan osakekurssi nousi uutisten myötä 23 %.

omistaa jo 2 %:n osuuden Kadokawasta ja siivun FromSoftwaresta. Yhtiö on panostanut viime vuosina viihdealaan, kuten peleihin, elokuviin ja animeen.

Kadokawa on laajentunut pelien, animen, tapahtumien ja hahmojen maailmaan franchisilla kuten ”” ja ””.

Sony puolestaan on muuntautunut elektroniikkavalmistajasta viihde- ja teknologiayhtiöksi, joka kattaa elokuvat, musiikin, pelit ja sirut. Yhtiö on onnistunut laajentamaan omien franchisiensa, kuten ”” -pelisarjan, ulottuvuutta onnistuneesti -draamasarjana.

Sony julkistaa huippuluokan Alpha 1 II -järjestelmäkameran ammattikuvaajille Kommentit pois päältä artikkelissa Sony julkistaa huippuluokan Alpha 1 II -järjestelmäkameran ammattikuvaajille

on esitellyt uuden lippulaivakameransa :n, joka yhdistää korkean resoluution, nopeuden ja edistyneen tekoälyteknologian. Joulukuussa 2024 myyntiin tuleva kamera on suunnattu ammattikuvaajien monipuolisiin tarpeisiin.

Uutuuskamerassa on 50,1 megapikselin täysikennoinen kenno ja uusin tekoälykäsittely-yksikkö. Se kykenee 30 kuvan sekuntinopeuteen pimennyksetöntä sarjakuvausta AF/AE-seurannalla. Alpha 9 III -mallista tuttu Pre-Capture-ominaisuus mahdollistaa kuvien tallentamisen jopa sekunnin ajalta ennen laukaisimen painamista.

Kameran tekoälypohjainen tunnistus osaa seurata automaattisesti erilaisia kohteita, kuten ihmisiä, eläimiä ja ajoneuvoja. Uusi Auto-tila tunnistaa kuvauskohteen ilman erillistä kohdetilan valintaa.

Vain 743 grammaa painava kamera on saanut parannellun ergonomisen muotoilun ja 3,2-tuumaisen neliasentoisen LCD-näytön. Kuvanvakain on tehostunut jopa 8,5 pykälän tasolle.

Alpha 1 II tukee myös Sonyn kuvien aitoustodennusratkaisua, jonka avulla voidaan taistella manipuloituja ja tekoälyllä luotuja kuvia vastaan. Kamera tulee myyntiin 7 800 euron suositushintaan.

Lisätietoa voit kaivella vaikkapa täältä.