Sonyn huhutun ZV-E1 kameran speksit vuosivat ennakkoon Kommentit pois päältä artikkelissa Sonyn huhutun ZV-E1 kameran speksit vuosivat ennakkoon

on tällä hetkellä Canonin rinnalla yksi maailman suurimmista peilittömien kamerarunkojen valmistajista, ja harrastajien mielestä sen peilittömät rungot ovat tällä hetkellä arvostetuimpia. Yhtiöltä on todennäköisesti tällä hetkellä tulossa muitakin uutuuksia, mutta nyt katseet ovat kääntyneet piakkoin tulevaan uuteen julkistukseen, jonka speksit päätyivät juuri verkkoon.

Sony ZV-E1 täydenkennon -peilittömän kameran tekniset tiedot ovat päässeet lipsahtamaan internetin syviin syövereihin. Viimeisimmät huhut vihjailevat, että kamera julistetaan virallisesti vielä tämän kuun loppuun mennessä. Huhumyllyn syövereistä on kantautunut mielenkiintoisimpana speksinä se, että kyseessä on Sonyn ensimmäinen Full Frame E-monut -bloggaajakäyttöön tarkoitettu kamera. Runko perustuisi vahvasti Sonyn A7S111:een, ja muotoilultaan se olisi hyvinkin samankaltainen tällä hetkellä markkinoilla olevan SOn A7C:n kanssa

Alla ovat vuotaneet tiedot Sony ZV-E1 Vlogging peilittömästä kamerasta:

  • Virallinen julistus 29. maaliskuuta 2023.
  • Perustuu Sony a7S III:een
  • 12 megapikselin täyden rungon kenno, joka on peräisin a7S III:sta.
  • 4K60P & 4K120P (ei croppi)
  • ISO 409600
  • Auto-Focus on A7R V:stä, mutta huomattavasti paremmalla tunnistuksella
  • Paljon uusia tekoälyominaisuuksia, erittäin innovatiivisia sellaisia vieläpä
  • Samanlainen runkotyyli kuin ZV-E10:ssä, mutta Sony a7C:n kokoinen ja muutamalla FX3-elementillä varustettuna
  • Hinta hieman alle 2500 dollaria
  • Halvempi kuin Sony a7S III

Sony lahjoittaa 5 miljoonaa Los Angelesin maastopalojen avustustyöhön Kommentit pois päältä artikkelissa Sony lahjoittaa 5 miljoonaa Los Angelesin maastopalojen avustustyöhön

Sony

on lahjoittanut 5 miljoonaa dollaria tukeakseen Etelä-Kalifornian maastopalojen avustustyötä. Lahjoituksella tuetaan pelastustyöntekijöitä, yhteisöjen jälleenrakennusta sekä avustusohjelmia niille, jotka ovat kärsineet tammikuun 7. päivänä alkaneesta kriisistä.

Los Angeles on ollut viihdebisneksemme koti yli 35 vuoden ajan. Jatkamme yhteistyötä paikallisten johtajien kanssa selvittääksemme, miten Sony voi parhaiten tukea avustustyötä ja jälleenrakennusta tulevina päivinä. – Sony Groupin puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Kenichiro Yoshida sekä presidentti Hiroki Totoki ilmaisivat myötätuntonsa lausunnossaan.

Tällä hetkellä kolme laajaa maastopaloaluetta aiheuttaa edelleen tuhoa Los Angelesin alueella, ja BBC:n mukaan 24 ihmistä on kuollut ja 23 kadonnut. Palomiehet valmistautuvat kriittisiin päiviin, sillä tuulien odotetaan jälleen voimistuvan.

Sony ei ole ainoa yhtiö, joka osallistuu avustustyöhön. CNBC:n raportin mukaan on lahjoittanut 15 miljoonaa dollaria, ja kumpikin 10 miljoonaa, 5 miljoonaa, 2,5 miljoonaa ja 1 miljoona.

Sonyn merkittävä lahjoitus korostaa yritysten roolia kriisiavussa ja yhteisöjen tukemisessa vaikeina aikoina. Tämä ele toimii esimerkkinä siitä, miten yritykset voivat vaikuttaa myönteisesti yhteiskuntaan silloin, kun apua tarvitaan kipeimmin.

Sony patentoi tekoälyä hyödyntävän ennustavan peliohjainteknologian Kommentit pois päältä artikkelissa Sony patentoi tekoälyä hyödyntävän ennustavan peliohjainteknologian

Playstation

on hakenut patenttia uudelle teknologialle, joka voisi vähentää viivettä tulevissa pelikonsoleissa tekoälyn ja lisäsensoreiden avulla. Patentti kuvaa järjestelmää, joka pyrkii ennustamaan pelaajan seuraavan painalluksen käyttämällä kameraa ja koneoppimista.

Sonyn patentti ”TIMED INPUT/ACTION RELEASE” (WO2025010132) pyrkii ratkaisemaan peliohjaimen komentojen viiveongelmia. Järjestelmä voisi hyödyntää kameraa, joka tarkkailee pelaajan sormien liikkeitä ohjaimella, tai kehittyneitä analogisia painikkeita ennustaakseen tulevia komentoja tekoälyn avulla.

Vaikka patentin kuvaama teknologia ei välttämättä päädy sellaisenaan 6 -konsoliin, se osoittaa Sonyn etsivän uusia ratkaisuja viiveen vähentämiseksi. Tämä on erityisen tärkeää, kun pelikehityksessä käytetään yhä enemmän kuvanparannusteknologioita kuten FSR 3 ja DLSS 3, jotka voivat lisätä järjestelmän viivettä. Uudesta teknologiasta hyötyisivät erityisesti nopeatempoista reagointia vaativat pelit.