Square Enix lupaa tinkimätöntä laatua Final Fantasy 7 Remake Part 3 ilmalaivasysteemissä Kommentit pois päältä artikkelissa Square Enix lupaa tinkimätöntä laatua Final Fantasy 7 Remake Part 3 ilmalaivasysteemissä

on vakuuttanut, ettei se tule ”oikaisemaan ilmalaivasysteemin kanssa. Sarjan fanit voivat odottaa, että legendaarinen Highwind-ilmalaiva tarjoaa aidon lentämisen kokemuksen pelin laajassa maailmassa, joka nostaa pelisarjan tekniset saavutukset uudelle tasolle.

Alkuperäisessä Final Fantasy 7:ssä Highwind ilmestyi kolmannessa näytöksessä, mahdollistaen nopean liikkumisen maailman eri kolkkiin. Ilmalaiva ei ollut vain matkustusväline, vaan avain ikonisiin kohtaamisiin ja pelin immersiiviseen maailmaan. Remake-trilogian kolmannessa osassa Highwind palaa ja tarjoaa pelaajille mahdollisuuden tutkia maailmanlaajuista pelimaailmaa ilmasta käsin.

Emme aio oikaista ilmalaivasysteemin kanssa, vaan varmistamme, että pelaajat voivat vapaasti lentää koko pelimaailman yli.

Tuottaja Yoshinori Kitase ja ohjaaja Naoki Hamaguchi kertoivat Korean G-STAR 2024 -pelimessuilla.

He myös totesivat, että he ottavat ilmalaivan luomisen haasteen vastaan tinkimättömästi.

Vaikka lupaus vapaasta lentämisestä kuulostaa lupaavalta, yksityiskohdat ovat yhä mysteeri. Kuinka korkealle tai matalalle Highwind voi lentää? Onko mahdollista laskeutua mihin tahansa ilman lataustaukoja? Entä miten pelin kartta mukautuu näin laajaan matkustusvapauteen?

Final Fantasy 7 Remake Part 3 tarina on jo valmis, ja ääniroolitukset ovat käynnissä. Julkaisua odotetaan vuodelle 2027, täydentäen trilogian lähes 30 vuotta alkuperäisen pelin julkaisun jälkeen.

Vaikka Final Fantasy 7 Rebirth ja eivät täyttäneet Square Enixin kaupallisia odotuksia, yhtiö näyttää panostavan erityisesti remake-trilogian päätösosaan. Tämä voi olla myös osoitus siitä, että klassikoiden uudelleentulkinta on keskeinen osa sarjan tulevaisuutta.

Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio

Square Enixin suosittu on liittymässä mobiilipelaamisen maailmaan Tencentin omistaman LightSpeed Studiosin kehittämänä. Studio tunnetaan muun muassa PUBG Mobilen takana olevana tiiminä ja on viime aikoina laajentunut perustamalla uuden Japan Studion, jossa työskentelee esimerkiksi Dragon's Dogman ohjaaja Hideaki Itsuno.

FFXIV mobiiliversiona: uskollinen alkuperäiselle

kuvailee tulevaa mobiilipeliä ”jännittäväksi laajennukseksi rakastetulle pelisarjalle”, joka säilyttää alkuperäisen pelin tarinan ja taistelumekaniikat mutta tuo ne mobiililaitteille sovitettuna.

Pelin tuottaja ja ohjaaja Naoki Yoshida kutsuu mobiiliversiota FFXIV”sisarpeliksi”. Hänen mukaansa peli pyrkii toistamaan alkuperäisen pelin suurenmoisuuden mobiilialustoilla ja sisältää myös elämäntapasisältöä, kuten kalastusta, Triple Triadia ja chocobo-kilpailuja. Lisäksi pelissä nähdään Disciples of the Land ja Hand -ominaisuuksia, jotka ovat olleet suosittuja alkuperäisessä versiossa.

Visuaalista laatua ja immersiivisyyttä

Mobiilipeli tulee tarjoamaan visuaalisesti vaikuttavan kokemuksen, joka sisältää Eorzean maailmasta tuttuja yksityiskohtia, kuten monipuolisen sääjärjestelmän ja vuorokaudenaikojen vaihtelun. Pelissä on yli 600 säämallia ja optimoituja hahmo- ja varustedesigneja, jotka mukailevat alkuperäistä peliä.

Julkaisuaikataulu ja testit

Pelin julkaisuaikataulua ei ole vielä vahvistettu, mutta ensimmäiset demot ovat tulossa pelitesteihin Kiinassa, ja maailmanlaajuinen julkaisu seuraa pian tämän jälkeen.

Mobiilipeli on uusi tapa kokea Final Fantasy XIV ja tarjoaa samalla uusia mahdollisuuksia laajentaa pelaajakuntaa. Seuraa uutisia tarkasti, sillä lisätietoa pelin sisällöstä ja julkaisusta odotetaan pian.

Dragon Quest III:n HD-remake saa yllättävän uuden ominaisuuden Kommentit pois päältä artikkelissa Dragon Quest III:n HD-remake saa yllättävän uuden ominaisuuden

:n HD-remake saa hahmonluontijärjestelmän! Tämä mahdollistaa pelaajille seikkailukavereidensa ulkonäön ja persoonallisuuden entistäkin suuremman räätälöinnin.

Lisäksi pelissä on uusi Monster Wrangler -ammatti, joka mahdollistaa pelaajien oppia taitoja voitettujen hirviöiden avulla. Monster Arena -minipeli palaa myös, mutta uudella kierteellä: pelaajat voivat luoda omia hirviöjoukkueitaan taistelemaan muita joukkueita vastaan.

Muita uusia ominaisuuksia ovat uusi HD-2D-visuaalinen tyyli, minimappi, keskusteluloki ja mahdollisuus tallentaa peli kirkkoihin. Nämä muutokset modernisoivat klassikkokokemuksen säilyttäen samalla sen olemuksen.

Lisäksi peliin tulee uusi ominaisuus nimeltä ”Aid an Adventurer”, joka mahdollistaa pelaajien lainata mukautettuja seikkailukavereitaan muille pelaajille verkossa. Pelaajat voivat myös vastaanottaa toisten pelaajien mukautettuja seikkailijoita käyttämällä ”Ask for Assistance” -vaihtoehtoa. Tämä kannustaa pelaajia kokeilemaan hahmonluontijärjestelmää ja jakamaan luomuksiaan muiden kanssa.

Hahmonluontijärjestelmä ja muut uudet ominaisuudet ovat todiste siitä, että Square Enix on sitoutunut tarjoamaan uutta ja päivitettyä kokemusta kaikenikäisille pelaajille. Remake lupaa olla uskollinen mutta innovatiivinen klassikon tulkinta, tarjoamalla pelaajille mahdollisuuden kokea peli täysin uudella tavalla.