Square Enix restrukturoi toimintaansa – irtisanomisia odotettavissa Kommentit pois päältä artikkelissa Square Enix restrukturoi toimintaansa – irtisanomisia odotettavissa

Square Enix

Square Enix on ilmoittanut läntisen toimintansa uudelleenjärjestelystä, mikä valitettavasti johtaa irtisanomisiin useissa toimipisteissä niin Yhdysvalloissa kuin Euroopassakin. Yhtiön mukaan päätös seuraa ”useita kuukausia kestänyttä analyysia ja keskusteluja” ja sen tavoitteena on luoda ”entistä keskittyneempi” organisaatio.

Irtisanomisten odotetaan kohdistuvan työntekijöihin julkaisupuolella, IT-osastolla ja Square Enix Indie Collective -yhteisössä. Tarkkaa irtisanottavien määrää ei ole kerrottu, mutta uudelleenjärjestely johtaa ”kokonaistyöntekijöiden määrän vähenemiseen” ympäri Amerikkaa ja Eurooppaa.

vakuuttaa tukevansa lähteviä työntekijöitä heidän siirtymävaiheessa ja kiittää heitä heidän panoksestaan. Uutisen taustalla on viimeaikaiset muutokset yrityksessä, mukaan lukien siirtyminen yksinoikeudellisten julkaisujen sijaan monialustajulkaisuihin ja keskittyminen ulkomaisten toimintojen (eli Japanin ulkopuolisten) uudelleenrakentamiseen.

Tämä uudelleenjärjestely heijastaa laajempaa trendiä pelialan yrityksissä, jotka vähentävät työvoimaa. Square Enix liittyy joukkoon, johon kuuluu esimerkiksi Microsoft, joka on tehnyt merkittäviä vähennyksiä hiljattain hankkimissaan studioissa.

Square Enixin tulevaisuus näyttää olevan ”unohtumattomia kokemuksia” täynnä, mutta valitettavasti tämä muutoskausi tulee osalle työntekijöistä kovaan hintaan.

Final Fantasy 7 Rebirthin PC-versio tukee 4K-resoluutiota, 120 FPS:ää ja Nvidia DLSS:ää Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 7 Rebirthin PC-versio tukee 4K-resoluutiota, 120 FPS:ää ja Nvidia DLSS:ää

Square Enix on julkistanut Rebirthin PC-version ominaisuudet. Peli julkaistaan myöhemmin tässä kuussa ja se sisältää tuen 4K-resoluutiolle, 120 ruudun sekuntinopeudelle sekä -teknologialle.

PC-version julkaisutraileri esittelee parannettua valaistusta ja tehostettua grafiikkaa PlayStation 5 -versioon verrattuna. Peli tukee myös -ohjainta ja sen erikoisominaisuuksia, sekä hiiri- ja näppäimistöohjausta.

Pelaajat voivat valita kolmen grafiikka-asetuksen väliltä (matala, keskitaso ja korkea), ja Square Enixin mukaan pelissä on lukuisia säätömahdollisuuksia, mukaan lukien taustahenkilöiden määrän säätäminen.

Roolipeli julkaistiin alun perin helmikuussa 2024 osana Final Fantasy 7 Remake -trilogiaa. Tarina seuraa Cloudia, Aerithia, Tifaa ja muuta seuruetta heidän lähtiessään Midgarista tutkimaan avointa pelimaailmaa kaupunkeineen.

PC-versio julkaistaan 23. tammikuuta 2025, lähes vuosi alkuperäisen PS5-julkaisun jälkeen. Pelin ohjaaja on pyytänyt faneja pidättäytymään sopimattomien modien tekemisestä.

Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio

Square Enixin suosittu on liittymässä mobiilipelaamisen maailmaan Tencentin omistaman LightSpeed Studiosin kehittämänä. Studio tunnetaan muun muassa PUBG Mobilen takana olevana tiiminä ja on viime aikoina laajentunut perustamalla uuden Japan Studion, jossa työskentelee esimerkiksi Dragon's Dogman ohjaaja Hideaki Itsuno.

FFXIV mobiiliversiona: uskollinen alkuperäiselle

kuvailee tulevaa mobiilipeliä ”jännittäväksi laajennukseksi rakastetulle pelisarjalle”, joka säilyttää alkuperäisen pelin tarinan ja taistelumekaniikat mutta tuo ne mobiililaitteille sovitettuna.

Pelin tuottaja ja ohjaaja Naoki Yoshida kutsuu mobiiliversiota FFXIV”sisarpeliksi”. Hänen mukaansa peli pyrkii toistamaan alkuperäisen pelin suurenmoisuuden mobiilialustoilla ja sisältää myös elämäntapasisältöä, kuten kalastusta, Triple Triadia ja chocobo-kilpailuja. Lisäksi pelissä nähdään Disciples of the Land ja Hand -ominaisuuksia, jotka ovat olleet suosittuja alkuperäisessä versiossa.

Visuaalista laatua ja immersiivisyyttä

Mobiilipeli tulee tarjoamaan visuaalisesti vaikuttavan kokemuksen, joka sisältää Eorzean maailmasta tuttuja yksityiskohtia, kuten monipuolisen sääjärjestelmän ja vuorokaudenaikojen vaihtelun. Pelissä on yli 600 säämallia ja optimoituja hahmo- ja varustedesigneja, jotka mukailevat alkuperäistä peliä.

Julkaisuaikataulu ja testit

Pelin julkaisuaikataulua ei ole vielä vahvistettu, mutta ensimmäiset demot ovat tulossa pelitesteihin Kiinassa, ja maailmanlaajuinen julkaisu seuraa pian tämän jälkeen.

Mobiilipeli on uusi tapa kokea Final Fantasy XIV ja tarjoaa samalla uusia mahdollisuuksia laajentaa pelaajakuntaa. Seuraa uutisia tarkasti, sillä lisätietoa pelin sisällöstä ja julkaisusta odotetaan pian.