Square Enixin Project Prelude Rune on kuopattu, ja mukaan hautaan lensi myös sen takana ollut studio Kommentit pois päältä artikkelissa Square Enixin Project Prelude Rune on kuopattu, ja mukaan hautaan lensi myös sen takana ollut studio

kertoi Polygonille, että sekä sen taustalla hyörinyt Studio Istolia ovat molemmat kuopattu. Projekti julkistettiin alunperin vuoden 2017 helmikuussa uuden studion sekä konseptitaiteen kera. Pelistä sanottiin, että se on eläväisen ympäristön ympärille kiedottu laaja tarina. Kuvituksen perusteella lohikäärmeet olisivat olleet isossa osassa peliä.

Istolian alkuperäinen presidentti oli muunmuassa Namcon Tales-sarjan takana oleva Hideo Baba, joka vain parisen kuukautta sitten irtisanoitui omien sanojensa mukaan ”tehdäkseen tilaa seuraavalle sukupolvelle”. Tästä ei kulunut kauaa, kun projekti kuopattiin, eikä ainoastaan keskeytetty, vaan myös kaikki siihen viittaava informaatio ja referenssikuvitus on kadotettu Square Enixin virallisilta kanavilta Twitteriä ja Facebook-tiliä myöden.

Onneksi Youtubeen on vielä säilöttynä lukuisia trailereita pelistä, mitä tuskin koskaan tapahtuu.

Final Fantasy 14 liian helppo? – Ohjaaja haluaa tuoda lisää haastetta Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 14 liian helppo? – Ohjaaja haluaa tuoda lisää haastetta

Valmistautukaa, oi Valon soturit! Final Fantasy 14 tulee pian vaikeutumaan. Tuoreessa Famitsun haastattelussa ohjaaja myönsi, että suosittu roolipeli on viime vuosina rentoutunut liikaa. Tämän korjaamiseksi hän ja suunnittelevat tuovansa peliin tulevaisuudessa enemmän haastavaa sisältöä.

”Tulemme yllättämään pelaajat ja ylittämään odotukset”, Yoshida lupasi, mutta jatkoi, ”Olen pohtinut, kuinka tehdessämme pelistä helpommin lähestyttävän ja stressittömän, saatoimme mennä hieman liian pitkälle viime vuosikymmenen aikana.”

Yoshida kertoo, että videopeleissä on luonnostaan jonkin verran haastetta ja stressiä, ja oikean tasapainon löytäminen on ratkaisevaa.

”Kuvittele sivuttaisskrollaava peli, jossa et voi pudota jos epäonnistut hypyssä – se vähentää stressiä, totta kai, mutta myös hauskuutta.”

Tämä keskittyminen vaikeustason nostamiseen saattaa tehdä ensiesiintymisensä tulevan laajennuksen, Dawntrailin, myötä joka saapuu tämän kesän aikana. Yoshida kuitenkin korostaa, että tämä on pitkän aikavälin näkemys ja tehtävälista seuraavalle kymmenelle vuodelle Final Fantasy 14:lle.

”Haluan palauttaa osan siitä kadonneesta haasteesta ja stressistä”, hän sanoi. ”Näin tehdessämme voimme tarjota pelaajille palkitsevamman kokemuksen. Se on kehityshaaste seuraavalle vuosikymmenelle, ja nautin näiden elementtien suunnittelusta.”

Dawntrailin on myös tarkoitus nostaa tasokattoa ja esitellä graafinen uudistus uuden tarinan ohella, joten Final Fantasy 14 on valmistautunut merkittävään päivitykseen. On mahdollista, että kokeneiden pelaajien on hiottava taitojaan, kun taas uudet pelaajat saattavat kohdata jyrkemmän oppimiskäyrän.

Lähde: IGN

Tuttu hahmo tekee paluun Final Fantasy VII Rebirth -pelin uusimmassa trailerissa Kommentit pois päältä artikkelissa Tuttu hahmo tekee paluun Final Fantasy VII Rebirth -pelin uusimmassa trailerissa

on julkaissut uuden trailerin Final Fantasy 7 Rebirthille, ja tarkkasilmäiset fanit ovat huomanneet palaavan hahmon.

Traileri esittää henkilön punaisella moottoripyörällä ajamassa sotilaiden joukon rinnalla. Tätä henkilöä vihjataan vahvasti olevan Roche, moottoripyörällä ratsastava sotilas, joka esiintyi Final Fantasy 7 Remake: Intergrade -lisäosassa.

Roche on flambooyantti ja aggressiivinen hahmo, joka tunnetaan kilpailusta Cloudin kanssa. Hän on taitava sotilas, joka ei epäröi käyttää moottoripyöräänsä taistelussa. Hänen paluunsa Final Fantasy 7 Rebirthiin ilahduttaa varmasti hahmon faneja. Uusimman trailerin voit ottaa haltuun alta:

Square Enixin innolla odotettu jatko-osa Rebirth, joka on jatkoa vuoden 2020 Final Fantasy VII Remakelle, lanseerataan PlayStation 5:lle helmikuun 29. päivä 2024.