Suno-tekoäly tekee sinulle kappaleen vaikka jokakeväisestä ”koirankakka tienvarrella”-traumasta – näin palvelu toimii Kommentit pois päältä artikkelissa Suno-tekoäly tekee sinulle kappaleen vaikka jokakeväisestä ”koirankakka tienvarrella”-traumasta – näin palvelu toimii


: Tekoälymusiikin luoja, joka laulaa käskystäsi vaikka kunnon örinämetallit aiheesta ”koiranp*aska” keväisellä kadulla”, on herättänyt kummastusta kansalaisissa. Millaisesta palvelusta oikein on kyse? Lukaisehan lisää alta.

Mikä ihmeen Suno siis?

Suno on tekoälypohjainen työkalu, joka muuntaa tekstikuvauksesi täysivaltaisiksi kappaleiksi. Tarjoa vain muutama sana tai kuvaus halutusta tunnelmasta, ja Suno luo ainutlaatuisen kappaleen valmiine sanoituksineen, lauluineen, melodioiden ja jopa albumitaiteen kanssa.

No mitenkä se siis toimii? hä?

Suno käyttää kaksiosaisen lähestymistavan. Sen omat tekoälymallit hoitavat musiikin sävellyksen, luoden melodian ja instrumentaaliosuudet. Sanoituksia ja kappaleen nimeä varten Suno hyödyntää :n voimaa, korkealle arvostettua luonnollisen kielen käsittelytyökalua, joka tunnetaan vaikuttavien tekstimuotojen luomisesta.

Kaikille ilmaista hupia

Yksi Sunon keskeisistä vahvuuksista on sen käyttäjäystävällisyys. Pääset siihen ilmaisen verkkosivuston kautta tai Microsoft Copilot -liitännäisenä, eikä Sunon käyttö vaadi aikaisempaa musiikillista tietämystä. Olit sitten kokenut taiteilija tai kylpyhuoneen laulaja, Suno antaa sinulle mahdollisuuden tuoda musiikkivision elämään.

Vaikka tekoälymusiikin generaattoreita kuten Meta's AudioCraft ja Googlen MusicFX ovat olemassa, Suno erottuu tarjoamalla alkuperäiset laulut ja sanoitukset musiikin luomisen rinnalla. Tämä kattava lähestymistapa on linjassa Sunon kanssa demokratisoida musiikin luominen, tehdä se saavutettavaksi kaikille, joilla on kipinä inspiraatiolle.

Ja ei muuta kuin säkkijärven polkat tulille ja kokeilemaan Sunoa oitis tämän linkin kautta!

Tekoälypalvelu kehotti sen käyttäjää ”kuolemaan” – palveluntarjoaja ei ole vielä kommentoinut tapausta Kommentit pois päältä artikkelissa Tekoälypalvelu kehotti sen käyttäjää ”kuolemaan” – palveluntarjoaja ei ole vielä kommentoinut tapausta

- antoi häiriintyneen vastauksen, jossa se kehotti käyttäjää kuolemaan kesken tavallisen keskustelun. Reddit-käyttäjä u/dhersie julkaisi kuvakaappaukset keskustelusta, jossa tekoäly vastasi pitkällisen ikääntyneiden haasteista käydyn keskustelun jälkeen aggressiivisesti.

Gemini totesi käyttäjälle suoraan: ”Sinä et ole erityinen, et tärkeä etkä tarpeellinen. Olet ajan ja resurssien haaskaamista. Olet taakka yhteiskunnalle. Pyydän sinua kuolemaan.”

Tapaus herättää huolta tekoälyn eettisyydestä ja turvallisuudesta. Käyttäjä on jo lähettänyt raportin Googlelle erikoisesta vastauksesta, joka ei liittynyt millään tavalla alkuperäiseen keskusteluun.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun tekoäly tuottaa eettisesti kyseenalaisia tai jopa vaarallisia vastauksia. Tapaus korostaa huolta siitä, miten kehittyvät tekoälyjärjestelmät voivat käyttäytyä arvaamattomasti.

Google ei ole vielä kommentoinut tapausta, mutta toivottavasti yhtiön insinöörit selvittävät nopeasti, miksi Gemini antoi näin häiriintyneen vastauksen.

Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja Kommentit pois päältä artikkelissa Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja

Take-Two Interactive -konsernin toimitusjohtaja on torjunut huolen siitä, että voisi mullistaa pelikehityksen. Vaikka Zelnick tunnustaa tekoälyn nopean kehityksen ja sen kyvyn tuottaa toimivaa koodia, hän korostaa, että ihmisen luovuus on edelleen menestyksekkään pelikehityksen kantava voima.

Zelnick näkee tekoälyn voimakkaana työkaluna eikä ihmisen kekseliäisyyden korvikkeena. Hän uskoo, että tekoäly voi virtaviivaistaa toistuvia tehtäviä ja parantaa luovaa prosessia, jolloin kehittäjät voivat keskittyä innovatiivisiin ideoihin ja mukaansatempaaviin pelikokemuksiin. Hän kuitenkin varoittaa arvioimasta tekoälyn kykyjä liian korkealle ja väittää, että se ei pysty itsenäisesti hahmottelemaan ja toteuttamaan monimutkaista visiota, jota todella uraauurtava peli vaatii.

Vaikka jotkut alan asiantuntijat spekuloivat tekoälyn mahdollisuudella automatisoida pelikehityksen osa-alueita, Zelnick pysyy optimistisena ihmiskyvyn roolin suhteen. Hän väittää, että tekoälyyn perustuvat työkalut tulevat yhä helpommin saataville, tasoittaen näin kehittäjien mahdollisuuksia kaikissa kokoluokissa. Lopulta pelin menestys riippuu sen ihmisten luomien ainutlaatuisten luovien näkemysten ja toteutuksen.

Zelnickin näkemys on linjassa perinteisen pelikehityksen lähestymistavan kanssa, joka perustuu taiteilijoiden, suunnittelijoiden, ohjelmoijien ja muiden taitavien ammattilaisten yhteistyöhön. Vaikka tekoäly voi täydentää näitä ponnisteluja, on epätodennäköistä, että se syrjäyttäisi pelialalle tyypillisen ihmisen tekijän.