Super Mario lahtaamassa Doom-örkkejä? – tällaistakin on nyt epävirallisesti luvassa Kommentit pois päältä artikkelissa Super Mario lahtaamassa Doom-örkkejä? – tällaistakin on nyt epävirallisesti luvassa

Nintendo-ikonin Mario on päätynyt jälleen kerran fanien kovan kouran käsittelyyn, mutta tällä kertaa lopputulos lupaa olla täysi kaaos.

Ryhmä lahjakkaita ROM-haksaajia ja -modaajia on yhdistänyt voimansa luodakseen yhden kunnianhimoisimmasta epävirallisista -peleistä koskaan: .

Pelin pohjana toimii Super Mario 64, mutta se sekoittaa kuuluisan putkimiehen seikkailuihin hahmoja laajasta valikoimasta muita pelejä, kuten Pokémon, Splatoon, Spongebob, Harvest Moon, , , Resident Evil, ja jopa .

Projektin takana on Mario Builder 64 -luoja Rovertronic, mutta mukana on myös joukko muita taitavia modaajia. Vaikka peli toimii alkuperäisellä N64-konsolilla, kehittäjät varoittavat, että suorituskyky on heikko. He suosittelevatkin pelaamista emulaattorilla.

Projekti on lähellä valmistumista, mutta viimeistelyä tarvitaan vielä paljon. Tarkkaa julkaisupäivää ei ole vielä ilmoitettu.

Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret Kommentit pois päältä artikkelissa Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret

Hei kaikki lukijat! Täällä kirjoittaa tällä kertaa Mallu, 28-vuotias Errorin toimittajaharjoittelija, joka on pelannut ihan lapsuuden alkujuurista lähtien. Pelien kiehtova maailma on ollut aina lähellä sydäntäni ja tahtoisin jakaa teille pienen pintaraapaisun mistä kaikki alkoi.

Olen ollut kiinnostunut pelaamisesta niin pitkään kuin muistan. Ensimmäiset muistoni liittyvät 1 -konsoliin ja -peleihin. Aloittaessani pelimatkani vietin usein aikaa ilmaispelien parissa, mutta kun julkaistiin, oli meidän saatava se kotiin. Pelaamisen maailmaan minut johdatti vanhempi serkkuni, jonka kautta tutustuin moniin PlayStation-klassikoihin, joista tulikin lapsuuteni merkittäviä pelielämyksiä. Tässä haluan jakaa kanssanne muutamia minulle tärkeitä pelejä, jotka tekivät minusta pelaajan.

Micro Maniacs (PS1, Gameboy Color)

on Codemastersin kehittämä värikäs ja vauhdikas ajopeli, jossa pienet hahmot kilpailevat juosten ja toisiaan vastaan taistelemalla. Pelissä on 41 erilaista ympäristöä ja kahdeksan hahmoa, joilla kaikilla on omat erityistaitonsa. Tämä oli ehdoton suosikkini serkkuvierailuilla, sillä sen luovat kentät ja hauskat ääniefektit vetivät aina mukaansa.

Spyro: Year of the Dragon (PS1)

oli aikoinaan aivan omaa luokkaansa. Insomniac Gamesin kehittämä seikkailu vei minut lohikäärmeiden maailmaan, ja siinä yhdistyi unelmoijan mielikuvitus sekä kiinnostavat hahmot. Spyron maailma oli visuaalisesti upea ja täynnä seikkailuja, jotka saivat aina palaamaan pelin pariin.

Nintendogs (Nintendo DS)

Eläinrakkaana ihmisenä oli lapsuudessa minulle aivan erityinen peli. Tässä simulaatiossa sai hoitaa omaa virtuaalikoiraa DS:n kosketusnäytön ja mikrofonin avulla. Vaikka pelissä ei ollut suuria haasteita tai tavoitteita, oli se silti ihana kokemus – täysi kymppi yksinkertaisuudessaan!

Sly 2: Konnakopla (PS2)

on edelleen yksi ikonisimmista peleistä, joita pelasin lapsena, eikä sen viehätys ole kadonnut aikuisenakaan. Sucker Punch Productionsin kehittämässä pelissä seurattiin Slyn ja hänen rikoskumppaniensa seikkailuja ympäri maailmaa. Seikkailun täyteiset kentät, hahmojen väliset kemiat ja varastelun jännitys tekivät tästä pelistä unohtumattoman.

Pokémon Emerald (Game Boy Advance)

Alun perin veljelleni kuulunut Pokémon Emerald oli myös minulle merkittävä peli, jonka parissa vietin lukemattomia tunteja. Tavoitteeni oli saada kaikki pelin Pokémonit, vaikka tajusinkin pian tarvitsevani myös toisen peliversion saadakseni kaiken. Vaikka tämä takaisku olikin harmillinen, nautin silti jokaisesta hetkestä – ja pelaan Pokémonia vielä tänäkin päivänä.

Dog's Life (PS2)

Dog's Life on yksi niistä vähemmän tunnetuista peleistä, mutta minulle se oli täynnä hauskuutta. Tässä Frontier Developmentsin luomassa pelissä sain elää koiran elämää ja tehdä kaikkea hauskaa, mitä koirat tekevät – haukkua, kaivaa kuoppia ja jopa pissiä ”kilpaillen” muiden koirien kanssa. Peli oli täynnä huumoria, ja se jäi elävästi mieleen lapsuuteni leikkisänä kohokohtana.

Ōkami (PS2)

, jonka kauniiseen maailmaan minut tutustutti ystäväni, oli visuaalisesti ja tarinallisesti ainutlaatuinen. Clover Studion ja Capcomin kehittämä peli yhdisti taidetta ja seikkailua, ja sen japanilaistyylinen grafiikka sai minut uppoutumaan tarinaan täysin. Vaikka en lapsena vielä ymmärtänyt peliä syvällisesti, sen tunnelma teki suuren vaikutuksen.

Näiden pelien kautta löysin paikkani pelien maailmasta ja olen kiitollinen, että sain kokea nämä seikkailut osana kasvutarinaani. Nämä pelit eivät olleet vain viihdettä – ne olivat matkoja eri maailmoihin ja antoivat unohtumattomia hetkiä, jotka vieläkin inspiroivat minua pelaajana.

Artikkeli: Mallu Millie

Ubisoft pohdiskelee, olisiko maailma valmis uudelle Rayman-pelille Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft pohdiskelee, olisiko maailma valmis uudelle Rayman-pelille

Rayman Legends

on vahvistanut tutkivansa mahdollisuutta uudesta Rayman-pelistä hiljattain hajonneen työskennellessä muun muassa uudelleenjulkaisun parissa.

Ubisoftin edustaja sanoi Kotakulle lähetettyssä sähköpostiviestissä: ”Olemme iloisia voidessamme vahvistaa, että ja ovat äskettäin aloittaneet tutkimusvaiheen -brändin parissa. Projekti on vielä alkuvaiheessa, ja jaamme lisätietoja myöhemmin.”

Ubisoftin lausunto seuraa raporttia aikaisemmin tänään, jossa kerrotaan Lost Crown -tiimin siirtyneen työskentelemään Beyond Good and Evil 2:n, seuraavan Ghost Reconin ja ilmoittamattoman Rayman-uudelleenjulkaisun parissa. Luoja Michel Ancelin kerrottiin myös olevan mukana, mikä Ubisoft myöhemmin vahvisti.

”Rayman-brändin luojana Michel Ancellia konsultoidaan universumin johdonmukaisuuden varmistamiseksi”, Ubisoftin edustaja sanoi.

Ancel lähti Ubisoftilta vuonna 2020 sanoten aikovansa jättää peliteollisuuden ja avata villieläinsuojelukeskuksen. Ancelin paljastettiin myöhemmin olevan tutkittavana syytöksistä käyttäytymisestään, joka johti myrkyllisiin työpaikkakulttuuriin, mikä hän kiisti ja kutsui ”fake news” Instagram-julkaisussaan. Hän on enimmäkseen pysynyt matalalla profiilissa sen jälkeen, vaikka hän kunnioittikin Beyond Good and Evil 2:n luovaa johtajaa Emile Morelia, joka kuoli äkillisesti vuonna 2023.

Sarjan viimeisestä pelistä, vuonna 2013 julkaistusta , on kulunut yli vuosikymmen. Vaikka sen alku on haalistunut, Rayman on legendaarinen alustapeli, jonka historia ulottuu vuoteen 1995. Sarja on ilmestynyt lukuisille alustoille, Atari Jaguarista ja Sega Saturnista Switchiin, PS4:ään ja Xbox Oneen. Rayman Legendsin määritelmäversio julkaistiin vuonna 2017.

Kehittäjä Ubisoft Montpellier työskentelee ilmeisesti edelleen ahkerasti Beyond Good and Evil 2:n parissa, joka ilmoitettiin vuonna 2017 eikä ole juuri näkynyt sen jälkeen. Ubisoft Milan on puolestaan parhaiten tunnettu työstänsä Mario + Rabbids: Sparks of Hope -pelissä.

Ubisoft kokonaisuudessaan on edelleen ympäröity huhuilla yritysoston ja muiden ongelmien vuoksi. Ranskalainen kustantajan tulot on määrä julkaista ensi viikolla, ja niillä on mahdollisuus valaista lisää sen yhä epävarmempaa tulevaisuutta.