Super Mario RPG-remake on saanut ennakkoon hyvin positiivista palautetta maailmallaKommentit pois päältä artikkelissa Super Mario RPG-remake on saanut ennakkoon hyvin positiivista palautetta maailmalla
Ennen 17. marraskuuta tapahtuvaa julkaisua, maailmalla on julkaistu kevyesti jo ennakko-arvosteluita, jotka ovat pääsääntöisesti olleet hyvinkin positiivisia.
”Näyttää siltä, että Nintendo on onnistunut täydellisesti Super Mario RPG -uusioversiossa. Olit sitten pelannut SNES-alkuperäistä useita kertoja tai tämä on ensimmäinen kerta, päivitetty Switch-versio on ehdoton pelattava RPG-faneille. Siinä on enemmän viehätystä kuin koskaan aiemmin, ja mukana on älykkäitä päivityksiä, jotka pitävät sen raikkaana. Tämä on kaikkea, mitä toivoisit uusioversiolta.”
Super Mario RPG-remake on uudelleen tehty versio vuonna 1996 julkaistusta Super Mario RPG:stä. Peli on roolipeli, jossa Mario, Bowser ja Peach yhdistävät voimansa pelastaakseen Star Roadin ja pysäyttääkseen Smithy Gangin.
Pelin esittely Ravenswatch on tietokoneroolipeli, jonka kehittäjä Passtech Games ja julkaisija NACON. Kyseessä on peli, joka vie pelaajat Unelmamaahan, Reverieen, jossa elävien tarinoiden ja legendojen koti on vaarassa. Maata vaivaan saastuttava voima, joka muuttaa sen asukkaiden mielet, ja vain Reverien suojelijat, korpit, voivat pelastaa sen. Pelissä otat roolin sankarina, joka liittoutuu muiden vahvojen hahmojen kanssa torjuakseen tämän uhkan. Ravenswatch on toimintapainotteinen seikkailupeli, jossa yhdistyvät roolipelielementit, taistelut ja ammuntamekaniikat. Peli on saatavilla PC:lle ja muille suurille alustoille, kuten PlayStation 5:lle, Xbox Onelle ja Nintendo Switchille.
Ensituntuma Peli herättää heti mielenkiinnon vahvalla visuaalisella ilmeellään ja jännittävällä aloituskohtauksellaan. Peli ei vaikuta aluksi olevan buginen, vaan se toimii sujuvasti ilman merkittäviä ongelmia. Tunnelma luodaan nopeasti, ja pelaaja pääsee nauttimaan pelin tarjoamasta maailmasta ilman suurempia teknisiä esteitä. Alku on houkutteleva ja pitää pelaajan mielenkiinnon yllä.
Sisältö ja pelimekaniikka Ravenswatchissa pelaaja valmistautuu jokaiseen pomotaisteluun keräämällä resursseja, tekemällä pieniä aktiviteettejä ja kehittämällä hahmoa. Jokaisella kentällä on 18 minuuttia aikaa, jonka aikana pelaaja voi kerätä esineitä, käydä kaupassa ja valmistautua tulevaan taisteluun. Pelissä on runsaasti strategisia elementtejä, kuten taitovalintoja ja esineiden yhdistelmiä, jotka voivat johtaa uskomattomiin synergioihin ja luoda todella voimakkaita hahmoja. Taitojen ja esineiden uudelleenvalinta (reroll) on keskeinen osa peliä, ja tämä luo mahdollisuuksia kokeilla erilaisia lähestymistapoja pelissä ilman turhautumista. Erilaiset esineet ja kyvyt tuovat peliin syvyyttä ja tekevät jokaisesta pelikerrasta ainutlaatuisen.
Grafiikat ja visuaalinen suunnittelu Ravenswatchin karttasuunnittelu on sekä visuaalinen elämys että strateginen leikkikenttä. Peli jakautuu kolmeen eri lukuun, joista jokaisella on oma teemansa ja ulkoasunsa, jotka poikkeavat toisistaan merkittävästi. Vaikka kenttien järjestys on aina sama, niiden sisällön paikat ja vihollisten sijainnit vaihtelevat satunnaisesti, mikä pitää pelin tuoreena ja arvaamattomana. Pelissä seikkaillaan synkissä metsissä, aavikoilla ja suurissa linnoissa, mikä luo jatkuvasti erilaisia visuaalisia kokemuksia ja ympäristöjä.
Äänimaailma Pelin musiikki ja ääniefektit ovat todella onnistuneita. Musiikki tukee pelin tunnelmaa täydellisesti ja vie pelaajan syvemmälle pelin maailmaan. Äänet luovat jännitystä ja intensiteettiä, ja ne vastaavat hyvin tapahtumien kulkuun ja ympäristön muutoksiin. Peliin lisätyt hahmojen kommentit lisäävät immersiota ja tekevät pelistä elävämmän.
Pelin haasteet ja vaikeustaso Vaikka Ravenswatch tarjoaa paljon viihdykettä ja hauskaa pelattavaa, pelin tasapaino on ongelmallinen. Ensimmäinen luku tuo esiin turhauttavan vaikeusasteen, erityisesti sivutehtävien osalta, mikä tekee pelikokemuksesta epätasapainoisen. Satunnaisuus, kuten vihollisten spawn-mekanismi, tekee pelistä enemmän onnen kuin taidon peliä, mikä voi aiheuttaa turhautumista, erityisesti suunnittelun ja strategian osalta. Peli ei myöskään tarjoa tutorial-tilaa, mikä saattaa olla haastavaa uusille pelaajille. Vaikka pelissä on useita vaikeustasovaihtoehtoja, ei ole aina selvää, miksi tietyt haasteet tuntuvat niin epätasapainoisilta.
Pelin haasteet ja vaikeustaso Vaikka Ravenswatch tarjoaa paljon viihdykettä ja hauskaa pelattavaa, pelin tasapaino on ongelmallinen. Ensimmäinen luku tuo esiin turhauttavan vaikeusasteen, erityisesti sivutehtävien osalta, mikä tekee pelikokemuksesta epätasapainoisen. Satunnaisuus, kuten vihollisten spawn-mekanismi, tekee pelistä enemmän onnen kuin taidon peliä, mikä voi aiheuttaa turhautumista, erityisesti suunnittelun ja strategian osalta. Peli ei myöskään tarjoa tutorial-tilaa, mikä saattaa olla haastavaa uusille pelaajille. Vaikka pelissä on useita vaikeustasovaihtoehtoja, ei ole aina selvää, miksi tietyt haasteet tuntuvat niin epätasapainoisilta.
Moninpeli ja saavutettavuus Ravenswatchin moninpeli on poikkeuksellisen sujuva ja saavutettava. Peli mahdollistaa sekä ystävien kanssa pelaamisen että satunnaisiin peleihin liittymisen vaivattomasti. Kartan ja alueen valinta on automatisoitu, ja peli valitsee parhaat palvelimet pelaajille ilman yhteysongelmia. Tämä tekee peliin liittymisestä sujuvaa ja takaa lähes viiveettömän pelikokemuksen, mikä on harvinaista monissa nykyisissä peleissä.
Yhteenveto Ravenswatch on mielenkiintoinen ja koukuttava peli, joka tarjoaa monipuolisia hahmoja, rikasta strategiaa ja visuaalisesti upeita ympäristöjä. Pelissä on kuitenkin tasapaino-ongelmia ja vaikeustasojen epätasaisuutta, jotka voivat estää täysipainoisen pelikokemuksen. Vaikka satunnaisuus tuo peliin omat haasteensa, pelissä on silti potentiaalia ja se tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia kokeiluihin ja uusintapelivaihtoehtoihin. Erityisesti moninpelikokemus on sujuva ja helposti lähestyttävä. Jos olet fani toiminnallisista roolipeleistä, joissa on paljon mahdollisuuksia kokeilla eri rakennelmia ja strategioita, Ravenswatch saattaa olla sinulle oikea peli, mutta se ei ole täydellinen kaikille pelaajille, erityisesti niiden, jotka etsivät tasapainoista ja palkitsevaa yksinpelikokemusta.
Arvostelu: Mallu Miellie
Yhteenveto
7 / 10
Hyvää:- Monipuoliset hahmot ja taitovalinnat.
- Erilaiset haasteet ja karttasuunnittelu pitävät pelin tuoreena.
- Nopeatempoiset ja intensiiviset pomotaistelut.
- Sujuva ja saavutettava moninpeli.
-Peli valikko on visuaalisesti hauska ja tukee pelin tunnelmaa
- Hahmoille on kirjoitettu hieman omaa tarinaa ja kehittämällä hahmoa saat auki tämän omia muistoja.
- Pelin visuaalinen ilme, kuten hahmo, kentät yms.
- Lisämodifikaatioilla voit muuttaaa helposti peliä halutessasi vaikeammaksi jos kaipaat vähän lisähaastetta.Huonoa: - Vaikeusasteen epätasapaino.
- Satunnaisuus heikentää strategian suunnittelua.
- Peli ei tarjoa tutorial-tilaa uusille pelaajille.
- Ensimmäinen luku saattaa olla turhauttava vaikeustasoltaan.
- Joillekkin jatkuva hahmon kommentointi on enemmän häiritsevää ja rikkookin keskittymisen
- Pelin aggro-mekanismi, eli vihollisten houkuttelu ja jahtaaminen, on ongelmallinen. Viholliset voivat tunnistaa ja lähteä jahtaamaan pelaajaa jopa ruudun ulkopuolelta, mikä vetää pelaajan ei-toivottuihin taisteluihin. Tämä liiallinen aggro-etäisyys häiritsee tutkimisen virtausta ja tekee kartalla liikkumisesta vähemmän nautittavaa.
- Eye-pisteet eivät tarjoa tarpeeksi vastinetta ajalle, jonka pelaaja niiden eteen käyttää.
Kauhupelien ystäville on luvassa jännittäviä uutisia: Nightdive Studios julkaisee remasteroidun version klassisesta The Thing -pelistä jo torstaina 5. joulukuuta 2024. Vaikka studio ei ole virallisesti vahvistanut päivämäärää, tieto paljastui hiljattain Xbox Wiren julkaisulistauksessa. Pelistä päästään nauttimaan PC:llä, Xboxilla, PlayStationilla ja Nintendo Switchillä.
Mitä uutta remaster tuo?
Vuoden 2002 alkuperäisestä pelistä päivitetty versio sisältää merkittäviä teknisiä ja visuaalisia parannuksia, kuten:
Dynaaminen valaistus ja 4K-resoluutio
Päivityksiä pelattavuuteen ja parempaa suorituskykyä (jopa 144 FPS)
Anti-aliasing ja muut graafiset uudistukset, jotka tekevät kokemuksesta entistä mukaansatempaavamman.
Nightdive Studios on tunnettu korkealaatuisista remastereistaan, kuten System Shockista ja Star Wars: Dark Forcesista, mikä luo odotuksia myös The Thing: Remasteredin suhteen.
Klassikkotarina moderniin muotoon
The Thing: Remastered perustuu alkuperäiseen peliin, joka pohjautui John Carpenterin vuoden 1982 ikoniseen kauhuelokuvaan. Pelissä yhdistyy selviytymiskauhu ja psykologinen jännitys, kun pelaaja taistelee tuntematonta uhkaa vastaan arktisessa eristyksessä.
Nightdive Studios lupaa tarjota uuden sukupolven pelaajille mahdollisuuden kokea tämä kulttiklassikko modernilla tavalla. Mikäli päivämäärä pitää paikkansa, odotus on pian ohi – ja kauhu voi alkaa!