Take-Two hylkäsi julkaisemattoman 53 miljoonan dollarin pelin Kommentit pois päältä artikkelissa Take-Two hylkäsi julkaisemattoman 53 miljoonan dollarin pelin

Take-Two Interactive

, ja -pelisarjoista tunnettu julkaisija on paljastanut tulosjulkaisussaan hylänneensä 53 miljoonan dollarin julkaisemattoman pelin. Tyyliltään peli oli Destinyn kaltainen kolmannenpersoonan toimintapeli.

Peli oli ollut kehitteillä vuodesta 2017 lähtien -pelistudion toimesta ja se kulki koodinimellä Volt. Projekti koki useita uudelleen käynnistykseen, tekniikkahankaluuksia sekä koronaviruksen aiheuttamia ongelmia.

Lopulta Take-Two päätti hylätä pelin nousseiden kustannuksien ja pelin alhaisen kannattavuusodotuksen vuoksi.

Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country saavat ensiesittelynsä Game Awards -gaalassa Kommentit pois päältä artikkelissa Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country saavat ensiesittelynsä Game Awards -gaalassa

Pelimaailman odotus kasvaa, kun 4 ja : The Old Country saavat ensimmäiset trailerinsa tämän vuoden The Game Awards -tapahtumassa, joka pidetään 12. joulukuuta. paljasti, että nämä kaksi odotettua julkaisua tulevat saamaan uutta valoa tulevaisuuden suunnitelmistaan.

Borderlands-sarjan fanit voivat odottaa suuria: Gearboxin kehityspäällikkö Randy Pitchford lupaa, että -traileri sisältää paitsi pelikuvaa myös alkuperäisen elokuvamaisen kohtauksen, joka sijoittuu tarinallisesti :n ja tulevan pelin väliin.

Mafia-sarjan ystäville tarjoaa uutta sisältöä ja mahdollisesti syvemmälle historiaan sukeltavan näkökulman klassikkosarjaan.

Nähdään The Game Awards -gaalassa! – Virallinen Mafia-tili kiusoittelee faneja viestillä

Julkaisupaineita suuren pelivuoden kynnyksellä

Molemmat pelit on määrä julkaista vuonna 2025, mutta ne joutuvat todennäköisesti kilpailemaan pelialan jättiläisen, 6:n, kanssa. ja 2K Games -emoyhtiö Take-Two ovat vahvistaneet, että :n julkaisu on suunniteltu syksyyn 2025. Borderlands 4 saattaa ilmestyä jo vuoden 2025 alkupuolella tai vuoden 2026 alussa välttääkseen suoraa kilpailua -sarjan kanssa.

Vaikka GTA 6:n valtava suosio saattaa vetää puoleensa suuren osan pelaajien huomiosta, Take-Twon toimitusjohtaja Strauss Zelnick vakuuttaa, ettei yhtiö aio järjestää merkittäviä julkaisuja samalle ajankohdalle. Tämä voi tarkoittaa, että Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country löytävät oman hetkensä loistaa.

The Game Awards 2024 lupaa tarjota vilauksen molempien pelien tulevaisuudesta – ja ehkä jopa vihjeitä tarkemmista julkaisuaikatauluista.

Borderlands 4 Official Teaser Trailer

Mafia: The Old Country Official Teaser Trailer

Entinen PlayStation-johtaja paljasti: Sony solmi GTA-yksinoikeussopimuksen pelätessään Xboxia Kommentit pois päältä artikkelissa Entinen PlayStation-johtaja paljasti: Sony solmi GTA-yksinoikeussopimuksen pelätessään Xboxia

Grand Theft Auto: San Andreas

PlayStation Europen entinen johtaja Chris Deering on paljastanut, että Sonyn legendaarinen yksinoikeussopimus 3:sta ja sen kahdesta seuraajasta syntyi yhtiön huolesta Microsoftin -konsolin tuloa kohtaan.

”Olimme huolissamme Xboxin saapumisesta”

”Olimme huolissamme, kun näimme Xboxin tulevan markkinoille”, Deering kertoo GamesIndustry.bizin haastattelussa. ”Tiesimme, että yksinoikeudet olivat avainasemassa monella alalla, kuten Sky TV:llä urheilussa.”

Xboxin marraskuun 2001 julkaisun lähestyessä päätti toimia. ”Muutama meistä lähestyi suosikkipelitalojamme ja kysyi, kiinnostaisiko heitä erityissopimus, jossa he pitäisivät seuraavan sukupolven pelinsä PlayStation-yksinoikeutena kahden vuoden ajan”, Deering paljastaa.

Onnenpotku molemmille osapuolille

Yksi näistä sopimuksista tehtiin Take-Twon kanssa ja se koski kolmea seuraavaa Grand Theft Auto -peliä. ”Sopimuksen tekohetkellä ei ollut selvää, että Grand Theft Auto 3:sta tulisi niin valtava menestys kuin siitä tuli, sillä se oli aiemmin ollut ylhäältä kuvattu peli”, Deering muistelee.

”Se oli meille todella onnekas sattuma. Ja itse asiassa onnekas myös heille, sillä he saivat alennusta maksamistaan rojaltimaksuista”, hän lisää.

Sopimus muokkasi pelialan historiaa

Sopimuksen seurauksena 3 julkaistiin PS2:lle lokakuussa 2001, kuukausi ennen Xboxin markkinoille tuloa. Peli saapui PC:lle toukokuussa 2002 ja Xboxille vasta marraskuussa 2003 yksinoikeusajan päätyttyä.

Sopimus kattoi myös Vice Cityn (2002) ja San Andreaksen (2004), jotka niin ikään julkaistiin ensin PS2:lle. Strategia osoittautui menestyksekkääksi: San Andreasista tuli PS2:n kaikkien aikojen myydyin peli, Vice City sijoittui kolmanneksi ja GTA 3 viidenneksi.

Perintö elää yhä

Vaikka GTA 4 ja GTA 5 julkaistiin samanaikaisesti sekä PlayStationille että Xboxille, sarja mielletään yhä vahvasti PlayStation-brändiin kytkeytyväksi. Tuleva Grand Theft Auto 6 on määrä julkaista syksyllä 2025 samanaikaisesti PlayStation 5:lle ja Xbox Series X/S:lle, mutta mahdollisista markkinointisopimuksista konsolivalmistajien kanssa ei ole vielä tietoa.

Deering on viime aikoina herättänyt keskustelua myös toisenlaisista syistä. Hän on saanut kritiikkiä lausunnostaan, jossa hän kehotti irtisanottuja pelinkehittäjiä ”ajamaan Uberia” tai ”viettämään vuoden rannalla”.