Tekoäly ei korvaa luovia työpaikkoja, sanoo Adoben johtaja – ”Kameran keksiminen ei tehnyt maalauksista tarpeettomia” Kommentit pois päältä artikkelissa Tekoäly ei korvaa luovia työpaikkoja, sanoo Adoben johtaja – ”Kameran keksiminen ei tehnyt maalauksista tarpeettomia”

Kun yhä useammat yritykset ottavat käyttöön tekoälyominaisuuksia liiketoiminnassaan, työntekijät ovat yhä huolissaan tekoälyn uhasta työpaikkojensa korvaajana. Fortune-lehti raportoi tiistaina, että eräs Adoben johtaja ei kuitenkaan ole aivan vakuuttunut tästä uhasta, vertaillen tekoälyn kehitystä kameran keksimiseen.

Kun yhä useammat yritykset ottavat käyttöön tekoälyominaisuuksia liiketoiminnassaan, työntekijät ovat yhä huolissaan tekoälyn uhasta työpaikkojensa korvaajana. Fortune-lehti raportoi tiistaina, että eräs Adoben johtaja ei kuitenkaan ole aivan vakuuttunut tästä uhasta, vertaillen tekoälyn kehitystä kameran keksimiseen.

Ashley Still, Adoben digitaalisen median seniori varapresidentti, kertoi Fortunelle, ettei hän usko, että tulee korvaamaan graafisen suunnittelun työpaikkoja sen jälkeen, kun ohjelmistoyhtiö on julkaissut satoja uusia tekoälyominaisuuksia, jotka on integroitu sen suunnittelutyökaluihin tiistaina.

”Kun ajattelee kameran keksimistä”, Still sanoi, ”ihmiset ajattelivat, että maalaaminen katoaisi, mutta näin ei käynyt. Sen sijaan ilmaantui uudenlaista sisältöä.”

Still lisäsi, että digikameran keksiminen mahdollisti useammille ihmisille valokuvien ottamisen, mutta ammattikuvaajia tarvitaan edelleen paljon.

esitteli aiemmin tällä viikolla, jälleen uusia tekoälyominaisuuksia eri Creative Cloud -työkaluissaan, mukaan lukien Adobe Photoshop ja Adobe Illustrator. Jotkin edistysaskeleet sisältävät tekstin muuttamisen mallipohjiksi ja tekstin perusteella tapahtuvan muokkauksen 45 eri kielellä. Tämä mahdollistaa käyttäjien syöttämien tekstikuvauksien käyttämisen muokattavien mallipohjien luomiseen.

Yritykset tarvitsevat kuitenkin edelleen suunnittelua painottavaa henkilökuntaa ohjaamaan tällaista tekoälyä oikeaan suuntaan, ja loppujen lopuksi nämä suunnittelijat saavat parempia tuloksia käyttämällä työkaluja kuin keskivertohenkilö, koska ”he ymmärtävät, miten idean rakentaminen tapahtuu, vaikka se olisi tekstipohjainen”, Still kertoi Fortunelle.

Yritykset eri toimialoilla kiiruhtavat ottamaan tekoälyn käyttöön liiketoiminnassaan. Esimerkiksi pikaruokaketjut kuten McDonald's, Wendy's, Taco Bell ja Wingstop automatisoivat joitain asiakaspalvelutoimintojaan käyttämällä tekoälyohjattuja äänibotteja ottamaan vastaan ajo- ja puhelintilauksia.

Nämä muutokset ovat lisänneet huolta Yhdysvaltojen työntekijöiden keskuudessa tekoälyn työpaikkojen korvaamisesta. Gallupin syyskuun mielipidemittauksessa 22% korkeakoulututkinnon suorittaneista ammattilaisista ilmaisi huolensa teknologian, kuten tekoälyn, korvaamisesta.

Jotkut kuitenkin huomauttavat, että vaikka tekoäly kukoistaa ja tekee yrityksistä tehokkaampia, aina tarvitaan ihmistyövoimaa kulissien takana ohjaamaan tekoälyä ja varmistamaan, että järjestelmät toimivat asianmukaisesti.

Huhut vihjaavat uudesta Surface Prosta – tehokas Arm-prosessori ja 16GB RAM vakiona? Kommentit pois päältä artikkelissa Huhut vihjaavat uudesta Surface Prosta – tehokas Arm-prosessori ja 16GB RAM vakiona?

Microsoftin tulevasta Arm-prosessorilla varustetusta Surface Pro 10:stä on juuri paljastunut lisää mielenkiintoista tietoa Geekbench-vuodon ansiosta. Vuoto paljastaa laitteen, jossa on 10-ytiminen Qualcomm -järjestelmäpiiri ja peräti 16 gigatavua RAM-muistia.

Snapdragon X Plus tuo muskelia Surface Prohon

Tämä vuoto on ensimmäinen näkymä Snapdragon X Plus -laitteesta. Tämän prosessorin, jonka odotetaan sijoittuvan huippuluokan Snapdragon X Eliten alapuolelle, on suunniteltu 10-ytimiselle rakenteelle, jossa on 6 suorituskykyistä ydintä ja 4 tehokasta ydintä paremman akun keston takaamiseksi.

16GB RAM: Uusi standardi Arm-tietokoneille?

Geekbench-listaus korostaa myös 16 gigatavua RAM-muistia, joka on yhdistetty Snapdragon X Plussaan. On mielenkiintoista, että tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun näemme 16 gigatavun RAM-muistin yhdistettävän Snapdragon X -pohjaisiin laitteisiin. Tämä voisi viitata muutokseen, jossa 16 gigatavuusta RAM-muistista tulisi Arm-tietokoneiden perusRAM-määrä.

Lisää huhuja: -näyttö ja tekoälyvoimaa

Vaikka vuoto ei vahvista tätä, lähteet vihjaavat, että saattaisi tarjota :lle OLED-näyttövaihtoehdon. Tämä näyttöteknologia lupaa parempaa kontrastia ja syvempiä mustia verrattuna perinteisiin -näyttöihin, joita on käytetty aiemmissa Surface Pro -malleissa.

Tulevan Surface Pro 10:n odotetaan myös kuuluvan ”-PC” -luokkaan, mikä mahdollisesti selittää tehokkaiden prosessorien ja runsaan RAM-muistin painottamisen. Aiemmat raportit viittasivat 16 gigatavun RAM-muistin perusmäärään tekoäly-PC:lle, ja Explorerin suositellut tekniset tiedot tuntuvat tukevan tätä.

Surface Pro -mallisto saa Arm-voiman

Microsoftin 20. toukokuuta Seattlessä järjestettävästä tilaisuudesta on tulossa suuri Surface-harrastajille. Arm-prosessorilla varustettu Surface Pro 10 liittyy aiemmin huhuttuun Surface Laptop 6:een, tarjoamalla kuluttajille laajemman valikoiman vaihtoehtoja, kun kyse on prosessointivoimasta ja kannettavuudesta.

Odotamme 20. toukokuuta

Virallisen julkistuksen lähestyessä vuodetut tiedot maalaavat kuvaa tehokkaasta Arm-pohjaisesta Surface Pro 10:stä, jossa on mahdollisesti OLED-näyttövaihtoehto. Keskittyminen 16 gigatavuun RAM-muistiin mahdollisena Arm-laitteiden perusRAM-muistina on myös toinen mielenkiintoinen kehitys, jota kannattaa pitää silmällä. Pysy kuulolla saadaksesi lisää virallista tietoa lähestyessämme 20. toukokuuta järjestettävää tapahtumaa.

Lähde

Sony patentoi Auto-Play -pelitilan Kommentit pois päältä artikkelissa Sony patentoi Auto-Play -pelitilan

Sony

on hakenut patenttia uudelle tekoälyyn pohjautuvalle järjestelmälle, jonka avulla voisit ohittaa toistuvia tai tylsiä grindaus-osioita lemppari -peleissäsi. Tämä voisi mullistaa pelaamisen, joten silmät ja korvat tarkkana!

Patentti lyhykäisyydessään:

  • Sonyn patentti kuvaa Auto-Play -tilaa, joka hyödyntää tekoälymallia.
  • Tämä oppisi pelaamistyylisi analysoimalla dataa pilvipohjaisista palveluista, kuten PlayStation Network (PSN).
  • Kuvittele, että tekoäly hoitaisi puolestasi ne puuduttavat grindaus-osiot, jolloin pääsisit takaisin itse toimintaan heti kun homma alkaa taas kiinnostaa!

Hyötyjä tästä mahdollisesta tulevaisuudessa tulevassa teknologiasta, voisi olla pelastus pelaajille, jotka kamppailevat pitkien tai toistuvien pelien kanssa. Ohittamalla grindaamisen pelaajat voivat keskittyä niihin osiin, joista he todella nauttivat.

Sonyn Auto-Play AI malli

Kuulostaa huijaamiselta, eikö? Vaikka tämä kuulostaa joidenkin unelmien toteutumiselta, toiset saattavat pitää sitä huijaamisena. Pelin osien ohittaminen saattaisi karkottaa hardcore-pelaajia.

On tärkeää muistaa, että kyseessä on toistaiseksi vain patentti, eikä ole takeita siitä, että Sony tulee oikeasti toteuttamaan tätä teknologiaa. Vaikka se näkisi päivänvalon, on epäselvää, mille PlayStation-järjestelmille se olisi saatavilla (PS5, PS5 Pro tai jopa huhuttu käsikonsoli).

Tämä Auto-Play -patentti ei ole Sonyn ainoa tekoälyyn liittyvä hanke pelimaailmassa. Maaliskuussa he hakivat patenttia myös tekoälypohjaisille striimeille, jotka reagoivat katsojien palautteeseen.

Muuttuuko tekoäly siis henkilökohtaiseksi pelikaveriksesi? Sen näyttää vain aika. Mutta yksi asia on varma: Sony haluaa ravistella pelimaailmaa.

Lähde: GameRant