Time Transit VR (Vive/PC/Steam)
Esihistoriallinen fantasia toimii yllättävän pitkän aikaa, joten olisin toivonut, että pelissä ei ole deal breakeria, eli suunnitteluvirhettä joka muuttaa käsityksen koko pelistä. Suunnitteluvirhe on tallennuspisteen laittaminen 20 minuutin päähän, seuraavan osuuden alkupuolen jälkeen. Sen ansiosta pelin siihen asti ainoan suhteellisen intensiivisen, joskin riskittömän hetken ja tallennuspisteen väliin jää hyvin puuduttava kiipeilyosuus joka jäi tallentumatta pelin kaatumisen takia ensimmäisellä kerralla ja toisella tuudittautuessa mahdolliseen tallentamiseen uuteen alkuun.
Arvostelupelin pelaaminen vaihtui let's playn katsomiseen pelaamattomasta osuudesta. Siinä pelaaja valitti pelin puuduttavasta rytmistä, joka synnytti minussa pelon. Entä jos jonkin itse tekemäni ja julkaisemani pelin kanssa käy samalla tavalla? Pelaaja on jonkin yksittäisen suunnitteluvirheen ansiosta niin sanotusti 'done', vaihtaa jonkin videopalvelun let's play -pätkään ja löytää seuraa turhautumiselleen. Pelistä, joka on valtavan kaunis, pitää sisällään paljon hyvää, mutta josta löytyi sillä hetkellä pelkkää huonoa.
Jouduin pitämään taukoa arvostelun kirjoittamiseen muistaakseni Time Transit VR:n hyvät puolet; miten hyvin siinä on esimerkiksi suunniteltu ohjainten värinäpalaute ja miten äänimaailma saa sen tuntumaan oikealta esihistorialliselta seikkailulta. Peli on kuitenkin muutakin kuin arvostelijan ja tubettajan heikon hetken yhteinen vihollinen, mutta se olisi pitänyt testauttaa paremmin. Läpipeluun pitää tuntua hyvältä – jos se ei tunnu, ketju on niin vahva kuin sen heikoin lenkki.