Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret Kommentit pois päältä artikkelissa Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret

Hei kaikki lukijat! Täällä kirjoittaa tällä kertaa Mallu, 28-vuotias Errorin toimittajaharjoittelija, joka on pelannut ihan lapsuuden alkujuurista lähtien. Pelien kiehtova maailma on ollut aina lähellä sydäntäni ja tahtoisin jakaa teille pienen pintaraapaisun mistä kaikki alkoi.

Olen ollut kiinnostunut pelaamisesta niin pitkään kuin muistan. Ensimmäiset muistoni liittyvät 1 -konsoliin ja -peleihin. Aloittaessani pelimatkani vietin usein aikaa ilmaispelien parissa, mutta kun julkaistiin, oli meidän saatava se kotiin. Pelaamisen maailmaan minut johdatti vanhempi serkkuni, jonka kautta tutustuin moniin PlayStation-klassikoihin, joista tulikin lapsuuteni merkittäviä pelielämyksiä. Tässä haluan jakaa kanssanne muutamia minulle tärkeitä pelejä, jotka tekivät minusta pelaajan.

Micro Maniacs (PS1, Gameboy Color)

on Codemastersin kehittämä värikäs ja vauhdikas ajopeli, jossa pienet hahmot kilpailevat juosten ja toisiaan vastaan taistelemalla. Pelissä on 41 erilaista ympäristöä ja kahdeksan hahmoa, joilla kaikilla on omat erityistaitonsa. Tämä oli ehdoton suosikkini serkkuvierailuilla, sillä sen luovat kentät ja hauskat ääniefektit vetivät aina mukaansa.

Spyro: Year of the Dragon (PS1)

oli aikoinaan aivan omaa luokkaansa. Insomniac Gamesin kehittämä seikkailu vei minut lohikäärmeiden maailmaan, ja siinä yhdistyi unelmoijan mielikuvitus sekä kiinnostavat hahmot. Spyron maailma oli visuaalisesti upea ja täynnä seikkailuja, jotka saivat aina palaamaan pelin pariin.

Nintendogs (Nintendo DS)

Eläinrakkaana ihmisenä oli lapsuudessa minulle aivan erityinen peli. Tässä simulaatiossa sai hoitaa omaa virtuaalikoiraa DS:n kosketusnäytön ja mikrofonin avulla. Vaikka pelissä ei ollut suuria haasteita tai tavoitteita, oli se silti ihana kokemus – täysi kymppi yksinkertaisuudessaan!

Sly 2: Konnakopla (PS2)

on edelleen yksi ikonisimmista peleistä, joita pelasin lapsena, eikä sen viehätys ole kadonnut aikuisenakaan. Sucker Punch Productionsin kehittämässä pelissä seurattiin Slyn ja hänen rikoskumppaniensa seikkailuja ympäri maailmaa. Seikkailun täyteiset kentät, hahmojen väliset kemiat ja varastelun jännitys tekivät tästä pelistä unohtumattoman.

Pokémon Emerald (Game Boy Advance)

Alun perin veljelleni kuulunut Pokémon Emerald oli myös minulle merkittävä peli, jonka parissa vietin lukemattomia tunteja. Tavoitteeni oli saada kaikki pelin Pokémonit, vaikka tajusinkin pian tarvitsevani myös toisen peliversion saadakseni kaiken. Vaikka tämä takaisku olikin harmillinen, nautin silti jokaisesta hetkestä – ja pelaan Pokémonia vielä tänäkin päivänä.

Dog's Life (PS2)

Dog's Life on yksi niistä vähemmän tunnetuista peleistä, mutta minulle se oli täynnä hauskuutta. Tässä Frontier Developmentsin luomassa pelissä sain elää koiran elämää ja tehdä kaikkea hauskaa, mitä koirat tekevät – haukkua, kaivaa kuoppia ja jopa pissiä ”kilpaillen” muiden koirien kanssa. Peli oli täynnä huumoria, ja se jäi elävästi mieleen lapsuuteni leikkisänä kohokohtana.

Ōkami (PS2)

, jonka kauniiseen maailmaan minut tutustutti ystäväni, oli visuaalisesti ja tarinallisesti ainutlaatuinen. Clover Studion ja Capcomin kehittämä peli yhdisti taidetta ja seikkailua, ja sen japanilaistyylinen grafiikka sai minut uppoutumaan tarinaan täysin. Vaikka en lapsena vielä ymmärtänyt peliä syvällisesti, sen tunnelma teki suuren vaikutuksen.

Näiden pelien kautta löysin paikkani pelien maailmasta ja olen kiitollinen, että sain kokea nämä seikkailut osana kasvutarinaani. Nämä pelit eivät olleet vain viihdettä – ne olivat matkoja eri maailmoihin ja antoivat unohtumattomia hetkiä, jotka vieläkin inspiroivat minua pelaajana.

Artikkeli: Mallu Millie

Alan Wake 2 on ylittänyt 1,8 miljoonan kappaleen myynnin maailmanlaajuisesti Kommentit pois päältä artikkelissa Alan Wake 2 on ylittänyt 1,8 miljoonan kappaleen myynnin maailmanlaajuisesti

Remedy Entertainment on kertonut -tapahtumassaan, että heidän vuonna 2023 julkaisemansa Alan Wake 2 on myynyt yli 1,8 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti. Tämä on merkittävä kasvu aiempaan lukuun verrattuna, sillä helmikuussa 2024 pelin kerrottiin myyneen 1,3 miljoonaa kappaletta.

Vaikka 1,8 miljoonan myyntiluku onkin vaikuttava, on huomioitava, että pelin kehitys- ja markkinointikustannukset olivat arviolta 70 miljoonaa euroa. Supernatural thriller -pelit ovat kuitenkin yleisesti ottaen niche-markkina, ja myyntiluvut ovat usein pienempiä kuin laajemmalle yleisölle suunnatuilla peleillä. Silti, kuten Controlin tapauksessa on nähty, pelin myynti voi kasvaa merkittävästi myöhempinä vuosina.

Peli on saatavilla 5:lle, |S:lle ja :lle.

Moottoripyörät saapuvat ensimmäistä kertaa Need for Speed -pelisarjaan Kommentit pois päältä artikkelissa Moottoripyörät saapuvat ensimmäistä kertaa Need for Speed -pelisarjaan

Need For Speed Unbound

Electronic Arts ja Criterion Games julkistivat tänään Vol. 9: Prepare for Lockdown -päivityksen, joka tuo merkittäviä uudistuksia suosittuun kilpa-ajopeliin marraskuun 26. päivänä.

Päivityksen merkittävin uutuus on sarjan historiassa ensimmäistä kertaa pelattava moottoripyörä, BMW S 1000 RR vuodelta 2019. Lisäksi peli saa uuden Lockdown-pelimuodon, joka ammentaa inspiraationsa klassisesta Need for Speed Most Wanted -pelistä.

Need For Speed Unbound

Lockdown tuo peliin PvPvE-moninpelitilan, jossa kolmen hengen tiimit kilpailevat toisiaan vastaan. Pelaajien tehtävänä on suorittaa sopimuksia, murtautua suljetuille alueille ja selviytyä vaarallisella Lockdown-vyöhykkeellä. Onnistuneiden suoritusten palkintona on harvinaisia ajoneuvoja, mukaan lukien Most Wanted -pelin legendaarisen Razor-hahmon käyttämä Custom BMW M3 GTR '05.

”Haluamme Vol. 9:n herättävän innostusta pelaajissamme yhdistämällä Most Wanted -pelin nostalgian uusiin innovatiivisiin peliominaisuuksiin. Tämä päivitys on huipentuma live service -matkallemme samalla kun juhlimme pelisarjan 30-vuotisjuhlavuotta.”

kertoo Criterion Gamesin luova johtaja John Stanley

Päivitys sisältää:

  • 14 uutta soittolistaa ja yli 60 uutta reittiä
  • Ensimmäiset moottoripyörille suunnitellut kilpailut
  • 30-vuotisjuhlahaasteet
  • Most Wanted -teemaiset kilpailut
  • Uudet Drift Pro -haasteet

Pelaajat voivat hankkia uuden Speed Pass -kausipassin, jonka premium-versio tarjoaa 75 tasoa avattavaa sisältöä. Premium-sisältöön kuuluvat muun muassa täysin muokattavat SUBARU Impreza WRX STI '99 ja Honda Integra Type R '98.

Joulukauden kunniaksi Need for Speed Unbound on saatavilla jopa 80 prosentin alennuksella Epicissä, Steamissa, Originissa sekä - ja Xbox-alustoilla. Ultimate Collection -versio sisältää peruspelin lisäksi kaiken julkaisun jälkeisen premium-sisällön sekä Vol. 9:n Premium Speed Pass -kausipassin.

Need For Speed Unbound on saatavilla , ja S -konsoleille, sekä :lle.