Tubettajien ylistämä mobiilipeliohjain Backbone on nyt saatavilla Suomessa Kommentit pois päältä artikkelissa Tubettajien ylistämä mobiilipeliohjain Backbone on nyt saatavilla Suomessa

Backbone

Mobiilipeliohjain on saapunut saatavilla myös Suomessa. Alunperin vuonna 2021 -laitteille lanseerattu laite on saapunut sittemmin myös -laitteille ja on saatavilla myös erityisinä ja -versioina.

Backbone on luonut ennennäkemättömän ekosysteemin, jossa lähes kaikki pelisisältö ja -palvelut ovat saatavilla yhdessä paikassa – puhelimessasi. Sen perusti 24-vuotias Maneet Khaira työskennellessään Googlen pelipuolella.

Backbonen ohjelmisto ja laitteet tekevät pilvipelien suoratoistosta ja myös tavallisesta mobiilipelaamisesta vaivatonta ja helppoa. Kaikessa yksinkertaisuudessaan puhelin kytketään Backbone One -laitteeseen ja App Storen ja Apple Arcaden mobiilipelit, pilvipelipalveluiden suoratoistot, kuten Xbox Game Pass ja Nvidia Geforce Now ovat saatavilla. Voit myös pelata Xbox Series X ja S-, PlayStation 5- ja Steam-pelejä missä tahansa etäpelaamisen kautta.

”Backbonen perustamisella oli yksi todellinen tavoite: parantaa pelikokemusta kaikille ja kaikkialla. Aivan kuten Sonos ja Roku ovat tehneet musiikin ja television suoratoistolle, Backbone yhdistää kaikki pelien suoratoistopalvelut ja keskeiset pelikokemukset mobiililaitteissa.”

sanoo Backbonen perustaja ja toimitusjohtaja Maneet Khaira

Backbone on saanut rahoitusta lukuisilta sisällöntuottajilta, kuten MrBeastilta, 100 Thievesin perustajalta Nadeshotilta, Prestonelta, Kwebbelkopilta ja Typical Gamerilta. Sitä tukevat myös Night Media ja Ashton Kutcherin Sound Ventures.

Tärkeimmät ominaisuudet:

  • Pelaa mitä tahansa mobiilipeliä, joka tukee ohjaimia
  • Kokoontaitettava ja kompakti muotoilu
  • Matalan viiveen yhteys
  • 3,5 mm:n kuulokeliitäntä
  • Läpivientilataus
  • Backbone One -sovellus iOS:lle ja Androidille
  • Peliklippien ja kuvankaappausten tallentaminen

Backbone One -ohjaimet ovat ostettavissa 119,99 euron hintaan mm. Proshop.fi ja Coolshop.fi -verkkokaupoista. Uusille tilaajille jokainen Backbone One -ostos sisältää ilmaisen Backbone+ -kokeilutilauksen ja useita lisäetuja, kuten 1 kuukauden Xbox Game Pass Ultimate -jäsenyyden.

PlayStation Portal saa pilvipelitoiminnon – Betatesti käynnistyy tänään Kommentit pois päältä artikkelissa PlayStation Portal saa pilvipelitoiminnon – Betatesti käynnistyy tänään

laajentaa Portal -laitteen ominaisuuksia merkittävästi tuomalla pilvipelipalvelun saataville. -tilaajat voivat nyt hyödyntää cloud-teknologiaa pelatakseen -pelejä ilman fyysistä konsolia. Uusi toiminto julkaistaan tänään beta-versiona, ja se tulee saataville Euroopassa huomenna.

Yhteensopivuus ja suorituskyky

Pilvipelaaminen tukee jopa 1080 presoluutiota ja 60 fpskuvanopeutta riippuen pelistä ja verkkoyhteyden laadusta. Ominaisuus tukee myös DualSense-ohjaimen ominaisuuksia, kuten haptista palautetta, adaptiivisia liipaisimia ja ohjaimen kosketuslevyä. Lisäksi pelaajat voivat tallentaa pelinsä pilveen ja jatkaa niitä saumattomasti joko PlayStation Portalilla tai PS5ä.

Toiminnon käyttöönotto

Beta-testaajat voivat aktivoida pilvipelaamisen laitteen asetuksista valitsemalla ”Cloud Streaming (Beta)”. Kun ominaisuus on päällä, uusi suoratoistovaihtoehto näkyy laitteen aloitusvalikossa.

Rajaukset ja tulevat ominaisuudet

Tällä hetkellä pilvipelaaminen rajoittuu PS5-peleihin. - ja -pelien tuki sekä ominaisuudet, kuten pelidemot, PlayStation Storen ostettujen pelien suoratoisto, 3D-ääni ja moninpelikutsut, eivät vielä ole käytettävissä. Sony jatkaa kuitenkin toiminnon kehittämistä.

Muut päivitykset

Päivätykseen sisältyy myös äänenhallinnan parannuksia, kuten matalampia äänenvoimakkuuden tasoja, sekä tuki PlayStation Link -ääniteknologialle. Nämä hienosäädöt tekevät laitteesta entistä käyttäjäystävällisemmän.

on saavuttanut suosiota erityisesti -ominaisuutensa ansiosta. Nyt käynnistyvä pilvipelitoiminto nostaa laitteen monipuolisuuden uudelle tasolle, tarjoten pelaajille entistä enemmän vapautta ja joustavuutta pelaamiseen.

Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia

Assassin's Creed Shadows -pelin ympärillä velloneet huhut Battle Pass -järjestelmästä on nyt kumottu. vahvisti, että tuleva Animus Hub (entinen Assassin's Creed Infinity) ei sisällä maksullisia palkintoja tai tilaussopimuksia. Kaikki Hubin sisältö on pelaajille ilmaiseksi saatavilla, mukaan lukien säännölliset tehtävät ja palkinnot.

Maksumallit uusiksi

Ubisoft ilmoitti myös luopuvansa perinteisestä maksullisesta Season Pass -mallista, jossa julkaistaan isoja lisäosia pelin julkaisun jälkeen. Samalla yhtiö hylkää ”varhaisen pääsyn” maksumallin, jossa pelaajat maksavat päästäkseen pelaamaan muutamaa päivää ennen varsinaista julkaisupäivää.

Näiden muutosten tavoitteena on voittaa takaisin fanien luottamus, joka on ollut koetuksella viimeaikaisten vastoinkäymisten vuoksi. Ubisoftin päätös tehdä lisäsisällöstä ilmaista voi olla merkittävä askel oikeaan suuntaan.

Kontroverssit varjostavat julkaisua

Peliä ovat varjostaneet useat kiistat. Osa pelaajista kritisoi pelin historiallista epäautenttisuutta, erityisesti sen kuvausta Japanista. Ubisoft vastasi korostamalla, että peli on ”historiallista fiktiota” eikä pyri täydelliseen historialliseen tarkkuuteen. Lisäksi Ubisoft joutui pahoittelemaan lippukohua, jossa se käytti japanilaisen historiallisesti uudelleen esittävän ryhmän lippua ilman lupaa. Myös pelin keräilyfiguuri vedettiin pois myynnistä sen ”epäherkän” muotoilun vuoksi.

Julkaisun viivästys ja koventuva kilpailu

Assassin's Creed Shadows on siirtynyt julkaistavaksi 14. helmikuuta 2025, mikä tuo sen lähemmäksi PlayStationin odotettua -jatko-osaa . Molemmat ovat avoimen maailman toimintaseikkailupelejä, jotka sijoittuvat feodaaliaikaiseen Japaniin, mikä lisää kilpailua genressä.

Kaksi päähenkilöä ja uusi aikakausi

Peli esittelee kaksi pelattavaa hahmoa: varjoihin nojaavan salamurhaajan Naoen ja voimakkaan samurain Yasuken. Pelaajat voivat vaihtaa hahmojen välillä vapaasti tutkimusmatkoilla Ubisoftin versiossa historiallisesta Japanista. Lisäksi peli käynnistää uuden modernin ajan tarinan, mahdollisesti kytkettynä Animus Hub -kokemukseen.

Keskittymisemme on luoda fantastinen pelikokemus, joka vetoaa pelaajiin.

Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot sanoi ollen luottavainen pelin suhteen, painottaen kahden päähenkilön erilaisten pelityylien tarjoamaa syvyyttä.