High Wire Gamesin tekemä ensimmäisen persoonan ammuskelupeli six days in fallujah julkaistaan Victuran kautta vuoden 2021 aikana. Irakin sotaan sijoittuvan pelin oli määrä ilmestyä alun perin jo vuonna 2010, mutta aiheen arkaluontoisuus nostatti pahennusta, jonka seurauksena julkaisua lykättiin.
Tuoreessa Polygonin haastattelussa Victuran toimitusjohtaja Peter Tamte kertoo, että pelin ei ole tarkoituksena ottaa kantaa Irakin sotaan ja sen oikeutuksiin. Sen sijaan pelin tarkoituksena on Tamten mukaan herättää empatiaa amerikkalaisia sotilaita ja sodan keskelle joutuneita siviileitä kohtaan.
”Meidän tarkoituksenamme on auttaa pelaajia ymmärtämään urbaanin sodankäynnin monimutkaisuutta. Kyse on niiden yksilöiden kokemuksista, jotka joutuivat paikan päälle poliittisten päätösten takia. Ja me haluamme näyttää, miten poliitikkojen päätökset vaikuttavat niihin päätöksiin, joita sotilaan täytyy tehdä sotatantereella. Juuri niin kuin sotilas ei voi kyseenalaistaa päättäjien tekemiä valintoja, emme mekään aio kommentoida sitä, oliko sota itsessään hyvä tai huono idea”, Tamten kuvailee pelin visiota.
Pelin autenttisuuden varmistamiseksi Tamte tiimeineen haastatteli sotaan osallistuneita sotilaita. Lisäsi highwire games palkkasi yhdysvaltalaisen journalistin haastattelemaan Fallujan siviileitä.
Pelin trailerin voit katsoa alhaalta.