Tunnetko olosi vanhaksi? Nämä pelilegendat täyttävät tänä vuonna 30 vuotta Kommentit pois päältä artikkelissa Tunnetko olosi vanhaksi? Nämä pelilegendat täyttävät tänä vuonna 30 vuotta

Vanhuus ei tule yksin, eikä myöskään kello kaulassa. Näinhän se vanha kliseinen sanontakin kertoo.

Vuonna 1993 tekniikka kehittyi paljon. Intel esitteli Pentium prosessorin, Microsoft julkaisi Windows NT 3.1:n ja World Wide Web syntyi. Super Nintendo Entertainment System oli tuolloin uusinta uutta, ja ihmiset nauttivat videopeleistä, kuten Super Mario World ja Final Fantasy 3. Vuonna 1993 julkaistiin myöskin huomattava määrä sellaisia videopelejä, joista väki puhuu kylillä ja toreilla vielä tänäkin päivänä. Ja myönnettäköön, että osa näistä alla olevista listatitteleistä on allekirjoittaneella kovassa ajossa vielä 30 vuotta myöhemminkin. Voit katsoa mitkä legendaariset pelit viettävät kolmekymppisiään tänä vuonna tästä:

Star Fox

Super Nintendo Entertainment System sai suurta kiitosta julkaisunsa jälkeen, eikä tämä ylistys hidastunut pitkään aikaan. Pieni peli, jossa monikulmainen grafiikka nimeltä , julkaistiin maaliskuussa 1993, ja se oli toinen 3D Nintendo peli X:n jälkeen Gameboylle. Star Fox oli scifi-shooter, joka seurasi Fox McCloudia ja hänen antropomorfista hävittäjälentäjätiimiään, kun he taistelivat Androssin hyökkääviä joukkoja vastaan. Fox McCloudin suosio ansaitsisi hänelle useita jatko-osia Star Fox sarjalle sekä roolin Smash Bros kokoonpanossa.

Myst

oli erilainen peli, josta tuli yllätyshitti Macintosh tietokoneissa. Lopulta se siirtyi muille kuin Macintosh alustoille, ja sitä sittemmin pidetty yhtenä parhaista koskaan tehdyistä videopeleistä. Myst oli myydyin PC-peli vuoteen 2002 asti, jolloin The Sims pudotti sen valtaistuimetaan.

Peli seuraa nimeämätöntä hahmoa, joka lukee kirjan, joka kuljettaa heidät Mystin saarimaailmaan. Pelaaja jatkaa palapelin ratkaisemista saarella paljastaen lisää saaren taustatarinaa. Useita jatko-osia ja uusintaversioita luotiin, mutta yksikään ei ollut yhtä onnistunut kuin alkuperäinen.

Mega Man X

Super Nintendon edeltäjällä alkanut sarja palasi uudelleen kuvitellulla ilmeellä ja kypsemmällä tarinalla. Se tapahtuu alkuperäisen Mega Man maailman tulevaisuudessa, jossa arkeologi löytää tohtori Lightin laboratorion yhdessä säilyneen androidin kanssa, joka myöhemmin nimettiin X:ksi Se noudattaa samaa kaavaa kuin aiemmat Mega Man erät, joissa taistelet yhtä pientä roistoa vastaan kerrallaan (yhteensä kahdeksan), ennen kuin otat ison baddyn vastaan. Toisin kuin sarjan aiemmissa peleissä, joissa tohtori Wily oli kaiken takana, X:n on kohdattava Sigma niminen Reploid kollega

Sim City 2000

SimCity todella tasoitti tietä elämän simulaatiopeleille. Ennen kuin The Simsistä tuli yleinen nimi, oli SimCity. Simcity 2000 räjähti näyttämölle Macintosh tietokoneilla ja päätyi lopulta muille alustoille, kuten SNES:lle, Sega Saturnukselle ja Playstationille. Tämä sarjan toinen iteraatio perustui SimCity Classicin menestykseen lisäämällä jännittäviä uusia rakenteita, monipuolisia maisemia vaihtelevilla korkeuksilla ja jopa maanalaisia kerroksia kaikenlaisen infrastruktruurin luomiseksi. Yksinkertaisesti sanottuna SimCity 2000 vei kaupungin rakennussimulaatio pelin uusiin korkeuksiin.

The Legend Of Zelda: Link's Awakening

Et voi puhua suosituista videpeleistä mainitsematta Legend Of Zelda -sarjaa, etkä voi mainita suosittuja Legend Of Zelda pelejä tuomatta esiin niistä ensimmäistä, joka on luotu käsikonsoleille. Link's Awakening luotiin Nintendon Gameboylle, mutta se ei ole ollut ainoa asia, joka erosi tästä erästä.Toisin kuin aiemmant Legend Of Zelda pelit, Link's Aawakening ei sisältänyt Zeldaa, Hyrulea tai Triforcea, jotka ovat kolme tukipilaria muussa sarjassa. Näistä muutoksista huolimatta siitä tuli myydyin Gameboy peli elokuussa 1993.

Secret Of Mana

Jos olet Final Fantasy pelisarjan fani, on sinun juttusi. Sen lisäksi, että sen on kehittänyt Squaresoft (nyt Square Enix), se pelaa samalla tavallla kuin useimmat Final Fantasy pelit. Se ei kuitenkaan käytä vuoropohjaisia taisteluja, joihin Final Fantasy fanit ovat tottuneet. Secret Of Mana seuraa päähenkilökolmikkoa, joka yrittää estää imperiumia valloittamasta maailmaa. Vaikka peli myi poikkeuksellisen hyvin Japanissa, se sai vain vähän tai ei ollenkaan markkinointia Pohjois-Amerikassa. Tästä huolimatta siitä tuli toiseksi myydyin SNES-peli, ja Mortal Kombat voitti sen kärkipaikasta.

Disney's Aladdin

Tiesit, että se tulee olemaan täällä. Toki kukaan ei voittanut pelättyä taikamattotasoa Ihmeiden luolassa, mutta siksi rakastit Aladdin peliä. Se oli haastavaa, ja riippumatta siitä, kuinka monta kertaa laava tarttui sinuun, jatkoit pelin pelaamista, vaikka se tarkoitti aloittamista alusta uudelleen. Omenoiden heittämistä Agrabahin palatsin vartijoihin oli jotain nautinnollista, mikä vaikeutti ohjaimen laskemista alas. Jos onnistuit pakenemaan Ihmeiden luolasta, kuulut tulostaululle jonnekin.

NBA Jam

Jotkut parhaista videopeleistä olivat niitä, joista voit nauttia mukavasti omassa kodissasi sekä pizzeria pelihallissa, oli pelipeli, jossa kilpailtiin ystäviä vastaan vuonna 1993. Ei ollut mitään muuta kuin, hieroa sitä ystäväsi kasvoihin, kun olit rullalla ja syttyä tuleen juuri ennen kuin hyppäsit kentän vastakkaisesta päästä slam dunkille.

Se oli juhlapeli ennen Mario Partya, että kutsuit ystäväsi pelaamaan koulun jälkeen. Sinun on pelattava suosikki NBA-pelaajana suosikkijoukkueessasi.

Super Mario All-Stars

Mario putkimies on sielllä Mikki Hiiren kanssa suosion suhteen. Hänellä oli useita erinomaisia videopelejä ennen Super Nintendon julkaisua, ja mikä olisi parempi tapa lisätä myyntiä kuin laittaa nämä pelit myös SNES:iin? All-Stars kokoaa neljä Mario peliä alkuperäiseltä Nintendolta yhdelle konsolille. Kokoelma koostui Super Mario Bros, Super Mario Bros: The Lost Levels, Super Mario Bros 2 ja Super Mario 3. Uusintaversiot sisälsivät virheenkorjauksia, päivitettyä musiikkia ja muokattua pelifysiikkaa.

Doom

Tiesitkö että peli, joka voisi toimia leivänpaahtimella, ilmestyi vuonna 1993? Aivan oikein, alkuperäinen täyttää 30 vuotta, joten on aika pölyttää tämä lapsuutesi jäänne ja toivottaa sille hyvää syntymäpäivää. Tämä on virstanpylväs. Jatka taistelua demonien ja epäkuolleiden laumoja vastaan Union Aerospace Corporationin puolesta juhlassa. Doom on yksi alkuperäisistä ensimmäisen persoonan ammuntapeleistä, ja jatko-osia sille kehitetään edelleen.

DOOM ja DOOM 2 -pelaajat yllätettiin uudella päivityksellä Kommentit pois päältä artikkelissa DOOM ja DOOM 2 -pelaajat yllätettiin uudella päivityksellä

DOOM ja 2 ovat saaneet uuden ja odottamattoman päivityksen, joka tuo mukanaan merkittävän parannuksen: moninpelimodit. Tämä uusi ominaisuus on nyt saatavilla kaikilla alustoilla, mukaan lukien Nintendo , mahdollistaen pelaajille omien modien luomisen ja käyttämisen. Modien avulla voidaan muuttaa esimerkiksi aseiden ulkonäköä tai lisätä uusia kenttiä. Lisäksi päivitys sisältää yleisiä bugikorjauksia ja parannuksia pelikokemuksen sujuvoittamiseksi.

Vuonna 1993 julkaistu DOOM mullisti FPS-genren ainutlaatuisella taistelullaan, grafiikoillaan ja yksityiskohdillaan, erityisesti gore-elementeissään. jatkoi tätä perintöä ja vaikutus näkyy edelleen uudemmissa peleissä, kuten DOOM: Eternalissa ja tulevassa DOOM: The Dark Ages -pelissä, joka julkaistaan toukokuussa. Viime vuonna ja toivat markkinoille DOOM + DOOM 2 -paketin, joka sisälsi yksinpelimodien tuen. Moninpelissä oli aiemmin tarjolla vain perinteinen pelaaja vastaan pelaaja -kokemus uusilla yhteisön luomilla kartoilla. Nyt fanit voivat nauttia modatuista sisällöistä, jotka tuovat entistä enemmän vaihtelua pelikokemukseen.

Uudet ominaisuudet ja parannukset

On kuitenkin huomioitava, että modien toimimiseksi moninpelissä on tietyt vaatimukset, kuten valtuutus ja saman modin tilaaminen kaikille pelaajille. Uuden modituen lisäksi päivitys tuo mukanaan muita parannuksia, kuten katsojatilan, lisää pelaajavärejä ja paremman verkkokoodin. Myös tähtäimen, modien ja aseiden ongelmat on korjattu.

Päivityksen kohokohdat

Moninpelimodit

  • Pelin isännän on aktivoitava modi ennen moninpelivalikon avaamista.
  • Pelaajien on tilattava sama modi ennen liittymistä otteluun.
  • Suositellaan käyttämään huonekoodia modattuihin otteluihin liittymiseen.
  • Modien on oltava yhteensopivia Vanilla DOOM-, DeHackEd-, MBF21- tai BOOM-muotojen kanssa.

Yleiset parannukset

  • Punaiset ovet näytetään nyt punaisina automaattikartalla.
  • Korjattu useita yhteisön raportoimia kaatumisongelmia.
  • Parannettu tekstin luettavuutta modikuvauksissa aasialaisilla kielillä.
  • Intermission-näytön karttaliite poistettu vastaamaan alkuperäistä pelitapaa.

Moninpeli

  • Esineet voi nyt poimia kaikki pelaajat yhteistyötilassa.
  • Lisätty katsojatila pelaajien kuollessa ja odottaessa uudelleensyntymistä.
  • Nyt tarjolla enemmän kuin neljä pelaajaväriä.
  • Korjattu aseiden menettämiseen liittyvä ongelma yhteistyötilassa uudelleensyntymisen jälkeen.
  • Optimoitu verkkokoodia entistä paremmaksi.

Modit

  • Modien latausohjelma pystyy nyt käsittelemään yli 100 tilattua modia.

  • Modit toimivat nyt useiden käyttäjäprofiilien välillä.

Modikehittäjille :llä

  • Modien kuvakaappaukset, joissa on välilyöntejä tai erikoismerkkejä, latautuvat nyt oikein useimmissa tapauksissa.
  • MBF21- ja BOOM-mekaniikoita on parannettu yhteensopivuuden takaamiseksi.

Tämä päivitys tuo DOOMin ja DOOM 2:n moninpelin uudelle tasolle ja antaa pelaajille mahdollisuuden kokea pelit aivan uudella tavalla. Nyt fanit voivat yhdistää voimansa luodakseen entistä eeppisempiä taisteluita ja monipuolisempia pelikokemuksia.

Doom: The Dark Ages sai julkaisupäivän ja selityksen miksi se on vain yksinpelattava Kommentit pois päältä artikkelissa Doom: The Dark Ages sai julkaisupäivän ja selityksen miksi se on vain yksinpelattava

oli yksi -tapahtuman tähdistä, sillä siinä vahvistettiin julkaisupäivä, esiteltiin uutta pelipelaamista ja paljon muuta.

Ensinnäkin julkaisupäivä. Doom: The Dark Ages julkaistaan 15. toukokuuta 2025 Xbox Series X:lle ja S:lle, :lle ja :lle. Microsoftin omistamana pelinä : The Dark Ages julkaistaan Game Passissa heti julkaisupäivänä. Collector's Bundle sisältää jopa kaksi päivää ennakko-oikeutta.

Ei ole mainintaa julkaisusta juuri ilmoitetulle :lle, vaikka Microsoftin kerrotaan tuovan monia pelejään seuraavan sukupolven konsolille sen ilmestyessä myöhemmin vuonna 2025.

Meillä on myös vahvistus siitä, että Doom: The Dark Ages on vain yksinpelattava. Sekä vuoden 2016 Doom että sen jatko-osa, vuoden 2020 , sisälsivät online-moninpelin. Joten miksi muutos Doom: The Dark Agesissa?

Ennen ilmoitusta lehdistölle puhuessaan tuotantojohtaja Marty Stratton ja pelinjohtaja Hugo Martin selittivät, että päätös siirtyä vain yksinpelattavaksi tehtiin aikaisin, jotta id Software voisi keskittyä täysin kampanjaan.

”Teimme sen päätöksen aikaisin, jotta voisimme todellakin keskittyä täysin kampanjaan”, Stratton sanoi. ”Se on suurin, laajin ja eeppisin kampanjamme koskaan, ja olemme todella tyytyväisiä päätökseen, ja uskon, että on ollut mahtavaa, kun tiimi on keskittynyt vain kampanjan viimeistelyyn ja viimeistelyyn.”

Martin lisäsi, että päätöksestä heivata moninpeli pois id Software pystyi sisällyttämään kampanjaan ominaisuuksia, joita se ei olisi muuten pystynyt. Näihin kuuluvat osuudet, joissa ratsastat tultahengittävällä lohikäärmeellä ja ohjaat 30-kerroksisten Atlan-mechoja.

”Siksi pystyimme laittamaan lohikäärmeen ja Atlanin mukaan”, Martin sanoi. ”Tarkoitan, että nämä ovat asioita, joita olemme halunneet tehdä peliin jo useissa peleissä, mutta emme voineet, koska meillä oli moninpelikomponentti, josta pidimme, mutta se todella tarkoitti vain keskittymistä yksinpelin kampanjaan ja vain tasoittaa sitä kokemusta pelaajille.”