Turtle Beach esittely ensimmäisen mobiilipeliohjaimensa Kommentit pois päältä artikkelissa Turtle Beach esittely ensimmäisen mobiilipeliohjaimensa

Turtle Beach Recon Cloud

on julkistanut ensimmäisen Recon Cloud Hybrid Controller -mobiilipeliohjaimensa.

Designed for Xbox Recon Cloud Hybrid Controller on suunniteltu ja kehitetty saman tiimin toimesta, joka on toiminut Turtle Beachin palkittujen Recon Controller-, REACT-R Controller- ja VelocityOne Flight -tuotteiden takana, ja se on tarkoitettu yhteensopivilla -laitteilla, Xboxilla ja :llä pelaaville mobiilipelaajille.

Siinä on yli 30 tunnin akunkesto ja nopea, pelaa ja lataa -ominaisuus, joka mahdollistaa pelaamisen koko päivän liikkeellä ollessasi. Kun mobiilipelaajat palaavat kotiin ja yhdistävät Recon Cloud -ohjaimen ja S:ään, Xbox Oneen tai PC:lle 10 metrin pituisella punotulla USB-kaapelilla, he saavat käyttöönsä joukon eksklusiivisia, peliä muuttavia Turtle Beachin ääniominaisuuksia, kuten Superhuman Hearing, mukautetut ääniasetukset ja paljon muuta, mikä takaa täydellisen äänentoistoedun.

”Konsoli- ja PC-peliohjainten ensimmäisen aallon reaktiot ovat olleet erittäin myönteisiä, ja nyt laajennamme edelleen toimintaamme näillä markkinoilla tarjotaksemme mobiilipelaajille samat tinkimättömät, palkitut ohjaimet. Recon Cloud on ensimmäinen tänä vuonna lanseerattavista laajennetuista mobiiliohjaimistamme, ja lisää uusia :lle ja muille konsoleille suunniteltuja tuotteita on tulossa pian.”

sanoo Jürgen Stark, Turtle Beach Corporationin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja

Recon Cloud -hybridiohjaimessa yhdistyvät molempien maailmojen parhaat puolet Xboxin ja PC:n mobiilipelaajille. Pelaajat voivat pelata pidempään ja täysin mukavasti Recon Cloudin ergonomisen muodon ja jäähdyttävien kahvojen ansiosta. Recon Cloudin säädettävä puhelinklipsi kiinnittyy turvallisesti kaikkiin yhteensopiviin Android-puhelimiin – lähes minkä tahansa kokoisiin puhelimiin, jopa kotelossaan – ohjaimen yläpuolelle, ja kun klipsi irrotetaan, se muuntuu pöytätelineeksi.

Se ei tietenkään olisi Turtle Beachin ohjain ilman tuotemerkin ainutlaatuisia sisäänrakennettuja ääniominaisuuksia. Kun Recon Cloud liitetään Xbox Series X|S:ään, Xbox Oneen ja Windows-tietokoneisiin langallisessa tilassa, lisäominaisuudet, kuten Superhuman Hearing, jolla kuulet vihollispelaajat ennen kuin he näkevät sinut, EQ Presets -asetukset äänen mukauttamiseksi, Game & Chat Balance -säätimet juuri oikean miksauksen löytämiseksi ja Mic Monitoring, jolla varmistetaan, ettei muille enää huudeta – astuvat kaikki peliin.

Recon Cloud Controller -ohjaimen ominaisuuksien täydellinen luettelo sisältää seuraavat ominaisuudet:

  • Suunniteltu Xboxille & pilvipelaamiseen: Varustettu irrotettavalla 3 metrin pituisella punotulla kaapelilla, jota voit käyttää langallisessa tilassa Xbox Series X|S:n, Xbox Onen ja Windows-tietokoneiden kanssa, tai kääntämällä tulokytkintä voit pelata langattomasti Android 8.0+ -laitteilla ja Windows-tietokoneilla.
  • Pitkäkestoinen langaton akku: Pelaa mobiilipelejä päiväkausia 30 tuntia kestävän ladattavan akun ansiosta, ja ohjain latautuu kokonaan vain 2,5 tunnissa.
  • Maksuton Xbox Game Pass Ultimate: Yhden kuukauden ilmainen Xbox Game Pass Ultimate -tilaus antaa pääsyn laajaan pelikirjastoon.
  • Rakennettu pilvipelaamiseen: Mene Xbox Game Pass -kirjastoa pidemmälle mobiililla ja pelaa ohjainta tukevia pelejä GeForce Now-, Stadia-, Steam Link- ja muissa palveluissa.
  • Responsiiviset ohjaintoiminnot: Pelaa luottavaisesti kuvioiduilla liipaisimilla ja painikkeilla, tarkalla 8-suuntaisella D-padilla ja sulavalla peukalo-ohjaimella.
  • Ergonomiset jäähdytyskahvat: Mikrojäähdytyskanavat ja mukava muoto pitävät kädet viileinä sekä kuivina ja vähentävät väsymystä pitkissä pelisessioissa.
  • Pro-Aim-tarkennustila: Toinen kahdesta muokattavasta painikkeesta, Pro-Aim, säätää peukalon herkkyyttä ja parantaa tarkkuutta pitkien etäisyyksien päästä.
  • Kaksi muokattavaa pikatoimintopainiketta: Mukauta pelikokemustasi kahdella muokattavalla painikkeella, jotka mahdollistavat jopa neljä erilaista vaihdettavaa profiilia.
  • Superhuman Hearing: Turtle Beachin ainutlaatuinen Superhuman Hearing -ääniasetus antaa pelaajille mahdollisuuden kuulla jokaisen yksityiskohdan, jotta he saavat parhaan mahdollisen pelien äänentoiston. • Turtle Beachin tunnusomaiset esiasetukset: Mukauta pelin ääntä neljällä äänen EQ-esiasetuksella: Signature Sound, Bass Boost, Bass & Treble Boost ja Vocal Boost.
  • Immersiivinen tärinäpalaute: Kahdet kahvojen ja liipaisimien tärinämoottorit tarjoavat parannetun palautteen ultrarealistista next-gen-pelaamista varten. • 3.5mm -kuulokeliitäntä: Hyödynnä hyväksi havaittuja Turtle Beachin äänentoiston parannuksia kytkemällä mikä tahansa 3,5 mm:n kuuloke.
  • Mikin monitorointi: Kuuntele ja säädä oman äänesi äänenvoimakkuutta, jotta vältät huutamisen keskustelun aikana.
  • Peli & Chat Mix: Kätevästi sijoitetut peli- ja chat-miksausohjaimet.

Recon Cloud -hybridiohjain on ennakkotilattavissa tänään valmistajan verkkosivuilta sekä osallistuvilta jälleenmyyjiltä Suomessa 105,99 € hintaan, ja se julkaistaan 16. lokakuuta 2022.

Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera Kommentit pois päältä artikkelissa Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera

on Team LadyBugin ja WSS Playgrounding kehittämä okkultti cyberpunk metroidvania peli. Pelin julkaisijana toimivat ja . Testaus tapahtui :llä ja pelattu Xbox sekä PS5 ohjaimilla. Blade Chimera on Team LadyBugin uusin ja kunnianhimoisin peli, joka vie pelaajan syvälle okkultistiseen cyberpunk-maailmaan. Metroidvania-genreen kuuluva peli tarjoaa laajan kartan, saumattomia siirtymiä eri alueiden välillä sekä sivutehtäviä päätarinan rinnalle. Mutta onnistuuko peli lunastamaan odotuksensa?

Pelin tarina ja maailma

Pelaaja astuu demoninmetsästäjä Shinin saappaisiin tämän etsiessä menetettyjä taitojaan ja totuutta unohtuneesta menneisyydestään. Tarina on erityisen kiehtova, ja maailman tutkiminen tarjoaa mahdollisuuden paljastaa salaisuuksia kartassa sekä muistojen palauttamisessa. Pelissä on taianomaista tunnelmaa, jossa yhdistyvät okkultismi ja futuristinen estetiikka.

Iso plussa pelille on sivutehtävien ja vapaan kartan tutkimisen tarjoama monipuolisuus. Toisaalta toistuva rakenne, tehtävän haku, demonien tappaminen, seuraavaan tarinapaikkaan eteneminen, voi nopeasti tuntua yksitoikkoiselta.

Pelissä demonien nimet on usein valittu niiden ulkonäön mukaan, mikä tuo lisäkerroksia pelin tunnelmaan. Esimerkiksi sininen demoni tunnetaan nimellä Ao Oni, joka suoraan käännettynä tarkoittaa ”sininen demoni”. Lentävät variksen näköiset viholliset on nimetty Karasuksi, joka tarkoittaa varista, ja vihreät lentävät haamutyyppiset demonit puolestaan saavat nimekseen Hito Dama, joka tarkoittaa ”ihmissielua”.

Pelattavuus ja ohjattavuus

Ensituntuma pelistä oli vaihteleva. Alku oli teknisesti ongelmallinen – pelin julkaisupäivänä jatkuvat errorit, jokta estivät pelin avautumisen, pakottivat odottamaan korjauspäivitystä. Tämän jälkeen pelikokemus parani, mutta hahmon ohjauksessa on puutteita. Hypyt ja parkourausta vaativat kohdat voivat turhauttaa, ja tönkkö ohjaustuntuma tekee pelaamisesta epätarkkaa. Useissa nopeissa kohdissa joutui tekemään hitaasti asioita, jotta hahmo kerkeää niihin reagoida, joka johti moneen kuolemaan ja uudelleen asioiden tekemiseen, koska tallentaminen unohtui.

Väistöliikkeet ja taistelumekaniikka toimivat hyvin, mutta pelin rankaisevuus virheistä vaatii pelaajalta keskittymistä. Demonit lyövät kovaa ja panssareita eikä puolustusta saa päivittettyä, joten välillä ihmeellisten hirboxien tarkkailu saattoi myös äkkiä koitu jo mennyn sisällön uudelleen kahlaamiseen, jotta pääsee jatkamaan eteenpäin. Erityisesti Lux-demonin käyttäminen taistelussa tuo peliin syvyyttä, mutta sen hallinta kiipeilyssä on toisinaan epäintuitiivista. Lux toimii taistelussa tehokkaasti ja ottaa helposti ohjaimen komennot vastaan välillä, jopa liian tehokkaasti ja hyökkäyksiä tulee tehtyä taistelun ulkopuolella.

Grafiikat ja äänimaailma

Pelin pikselitaide on ehdoton kohokohta. on panostanut yksityiskohtiin, ja pelin visuaalinen ilme hurmaa alusta loppuun. Hyökkäysanimaatiot, käyttöliittymä ja vihollisten ulkoasu on kaikki huolellisesti suunniteltu pikselityyliin. Jos pystyy pelaamaan japaninkielisenä niin suosittelen suuresti, koska Japaninkieliset kirjoitusmerkit sopivat pelin estetiikkaan erityisen hyvin.

Äänimaailma sen sijaan jättää hieman toivomisen varaa. Vaikka musiikki itsessään on laadukasta, se ei onnistu luomaan cyberpunk-taistelun intensiivistä tunnelmaa. Vähän jäävät musiikit laiskanpuoleiseksi ja ne tarvisivat vähän potkua takapuoleen, että tulisi sopivampi tehokkuus, kun kuitenkin ollaan demoneita tappamassa. Toisaalta ääniefektit osuvat täydellisesti kohdilleen, tehden pelaamisesta miellyttävää myös ilman musiikkia. Varsinkin väistelyliikkeen tekeminen on mahtavaa siinä olevan ääniefektin kanssa ja sillä on myös hyvä liikkua paikasta toiseen.

Yhteenveto

Jos tällaisesta pelistä tykkää ja jaksaa opetella pelaamaan pelin tahtiin niin suosittelen. Yksitoikkoiseksi käy nopeasti vaikka tarina ja muistojen avaaminen vaikuttaakin tosi mielenkiintoiselta, mutta kaikki ongelmat hahmon ohjauksessa vievät ilon pelistä. Jos peliyhtiön muut pelit ovat tuttuja niin suosittelen harkitsemaan. Peli on saatavilla 29.01.2025 asti –10% 17,55€:lla. Tarjouksen jälkeen peli on normaalihintaisena 19,50€. 1€/1h (Euro per tunti) tulee hyvin, jos pelaa kaiken päätarinasta sivutehtäviin läpi ja tutkii kartan läpi niin arviolta n. 18h, joten tämä kannattaa oottaa huomioon ostamista harkitessa. Joten suosittelen, kyllä sen kannalta, että ei tekeminen lopu kesken.

Blade Chimera

4 / 10
Plussat + Grafiikat + Musiikit + Ääniefektit + Tarina + Taistelumekaniikat + Väistelyliike Miinukset - Hahmon ohjattavuus - Hyppiminen - Pienet tilat taistella - Tuntuu ilmaiselta selainpeliltä

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, /S:lle ja Nintendo Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .