Turtle Beach lanseerasi uudet Stealth Pro -pelikuulokkeiden lippulaivamallin Kommentit pois päältä artikkelissa Turtle Beach lanseerasi uudet Stealth Pro -pelikuulokkeiden lippulaivamallin

Turtle Beach Stealth Pro

Corporation on paljastanut uuden langattomien monialustaisien pelikuulokkeiden lippulaivamallin – Stealth Pro:n. Stealth Pro on käytettävissä Xboxilla, PlayStationilla, Windows-tietokoneilla, Macilla, Nintendo Switchillä ja mobiililaitteilla.

Stealth Pro -kuulokkeiden avulla pelaajat saavat kokea korkealaatuisen peliäänen käsin sovitettujen Turtle Beachin suurten ja tehokkaiden 50 mm:n Nanoclear™-ajureiden avulla – joissa on 56 % enemmän pinta-alaa kuin kilpailijoiden 40 mm:n ajureissa – ja jotka tuottavat enemmän bassoa ja laajan, mukaansatempaavan äänimaailman.

Stealth Pro tarjoaa myös pelikuulokkeiden tehokkaimman melunvaimennuksen, joka ulottuu täydellisestä melun läpinäkyvyydestä, jossa kuulet edelleen ympäristön taustamelun, 25 dB:n melunvaimennukseen, joka estää suurimman osan häiriötekijöistä, jotta voit keskittyä voittamiseen. Pelaajat voivat myös valita, haluavatko he käyttää Stealth Pron kahta sisäänrakennettua mikrofonia vai irrotettavaa TruSpeak™-puomimikrofonia, joka vähentää taustamelua 10 kertaa enemmän kuin kilpailijat. Molemmissa mikrofoneissa on Turtle Beachin S.M.A.R.T. (Sonic Measurement Audio Reduction Tuning) -mikrofonitekniikka, joka poimii vain äänesi eikä mitään muuta.

Ensiluokkainen keinonahka ja muistivaahtopehmusteet, joissa on Turtle Beachin patentoitu ProSpecs™-lasitekniikka, tarjoavat lisää käyttömukavuutta, ja teräsvahvistettu pääpanta ja runko takaavat, että Stealth Pro on rakennettu kestämään. Lisäominaisuudet, kuten muuttuva mikrofonimonitorointi, Superhuman Hearing®, äänen esiasetukset ja muut räätälöintisäädöt ovat käytettävissä Turtle Beach Audio Hub -sovelluksen kautta.

”Stealth Pro on peliäänentoiston ehdoton huippu, jonka äänenlaatu, melunvaimennus, rakennelaatu ja käyttömukavuus ovat yksinkertaisesti vertaansa vailla. Stealth Pron korkealaatuinen ääni ei ainoastaan päihitä kaikkea muuta markkinoilla olevaa, vaan kaikki asetuksesi tallentuvat suoraan kuulokkeisiin ja niitä ohjataan sovelluksessa, joten voit ottaa yksilöllisen äänesi mukaasi, kun olet liikkeellä.”

”Jo ensimmäisistä kehityspäivistä lähtien tiimimme on vertaillut Stealth Pron äänenlaatua ja melunvaimennusta muihin huippuluokan kuulokkeisiin ja suunnitellut sen niin, että se päihittää kilpailun kaikilla tasoilla. Lähes 50 vuoden kokemuksen huippuluokan innovaatioiden tuottamisesta - ja peliäänen alalla ansiosta Stealth Pro seisoo ylpeänä majakkana, jota muut voivat nyt seurata.”

sanoo Jürgen Stark, Turtle Beach Corporationin puheenjohtaja ja toimitusjohtaja

Xbox ja PlayStation -konsoleille suunnitellut Stealth Pro -versiot ovat ennakkotilattavissa valmistajan kotisivuilta ja jälleenmyyjillä Suomessa 345,99 euron hintaan. Stealth Pro kuulokkeet ilmestyvät 23. huhtikuuta 2023.

Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera Kommentit pois päältä artikkelissa Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera

on Team LadyBugin ja WSS Playgrounding kehittämä okkultti cyberpunk metroidvania peli. Pelin julkaisijana toimivat ja . Testaus tapahtui :llä ja pelattu Xbox sekä PS5 ohjaimilla. Blade Chimera on Team LadyBugin uusin ja kunnianhimoisin peli, joka vie pelaajan syvälle okkultistiseen cyberpunk-maailmaan. Metroidvania-genreen kuuluva peli tarjoaa laajan kartan, saumattomia siirtymiä eri alueiden välillä sekä sivutehtäviä päätarinan rinnalle. Mutta onnistuuko peli lunastamaan odotuksensa?

Pelin tarina ja maailma

Pelaaja astuu demoninmetsästäjä Shinin saappaisiin tämän etsiessä menetettyjä taitojaan ja totuutta unohtuneesta menneisyydestään. Tarina on erityisen kiehtova, ja maailman tutkiminen tarjoaa mahdollisuuden paljastaa salaisuuksia kartassa sekä muistojen palauttamisessa. Pelissä on taianomaista tunnelmaa, jossa yhdistyvät okkultismi ja futuristinen estetiikka.

Iso plussa pelille on sivutehtävien ja vapaan kartan tutkimisen tarjoama monipuolisuus. Toisaalta toistuva rakenne, tehtävän haku, demonien tappaminen, seuraavaan tarinapaikkaan eteneminen, voi nopeasti tuntua yksitoikkoiselta.

Pelissä demonien nimet on usein valittu niiden ulkonäön mukaan, mikä tuo lisäkerroksia pelin tunnelmaan. Esimerkiksi sininen demoni tunnetaan nimellä Ao Oni, joka suoraan käännettynä tarkoittaa ”sininen demoni”. Lentävät variksen näköiset viholliset on nimetty Karasuksi, joka tarkoittaa varista, ja vihreät lentävät haamutyyppiset demonit puolestaan saavat nimekseen Hito Dama, joka tarkoittaa ”ihmissielua”.

Pelattavuus ja ohjattavuus

Ensituntuma pelistä oli vaihteleva. Alku oli teknisesti ongelmallinen – pelin julkaisupäivänä jatkuvat errorit, jokta estivät pelin avautumisen, pakottivat odottamaan korjauspäivitystä. Tämän jälkeen pelikokemus parani, mutta hahmon ohjauksessa on puutteita. Hypyt ja parkourausta vaativat kohdat voivat turhauttaa, ja tönkkö ohjaustuntuma tekee pelaamisesta epätarkkaa. Useissa nopeissa kohdissa joutui tekemään hitaasti asioita, jotta hahmo kerkeää niihin reagoida, joka johti moneen kuolemaan ja uudelleen asioiden tekemiseen, koska tallentaminen unohtui.

Väistöliikkeet ja taistelumekaniikka toimivat hyvin, mutta pelin rankaisevuus virheistä vaatii pelaajalta keskittymistä. Demonit lyövät kovaa ja panssareita eikä puolustusta saa päivittettyä, joten välillä ihmeellisten hirboxien tarkkailu saattoi myös äkkiä koitu jo mennyn sisällön uudelleen kahlaamiseen, jotta pääsee jatkamaan eteenpäin. Erityisesti Lux-demonin käyttäminen taistelussa tuo peliin syvyyttä, mutta sen hallinta kiipeilyssä on toisinaan epäintuitiivista. Lux toimii taistelussa tehokkaasti ja ottaa helposti ohjaimen komennot vastaan välillä, jopa liian tehokkaasti ja hyökkäyksiä tulee tehtyä taistelun ulkopuolella.

Grafiikat ja äänimaailma

Pelin pikselitaide on ehdoton kohokohta. on panostanut yksityiskohtiin, ja pelin visuaalinen ilme hurmaa alusta loppuun. Hyökkäysanimaatiot, käyttöliittymä ja vihollisten ulkoasu on kaikki huolellisesti suunniteltu pikselityyliin. Jos pystyy pelaamaan japaninkielisenä niin suosittelen suuresti, koska Japaninkieliset kirjoitusmerkit sopivat pelin estetiikkaan erityisen hyvin.

Äänimaailma sen sijaan jättää hieman toivomisen varaa. Vaikka musiikki itsessään on laadukasta, se ei onnistu luomaan cyberpunk-taistelun intensiivistä tunnelmaa. Vähän jäävät musiikit laiskanpuoleiseksi ja ne tarvisivat vähän potkua takapuoleen, että tulisi sopivampi tehokkuus, kun kuitenkin ollaan demoneita tappamassa. Toisaalta ääniefektit osuvat täydellisesti kohdilleen, tehden pelaamisesta miellyttävää myös ilman musiikkia. Varsinkin väistelyliikkeen tekeminen on mahtavaa siinä olevan ääniefektin kanssa ja sillä on myös hyvä liikkua paikasta toiseen.

Yhteenveto

Jos tällaisesta pelistä tykkää ja jaksaa opetella pelaamaan pelin tahtiin niin suosittelen. Yksitoikkoiseksi käy nopeasti vaikka tarina ja muistojen avaaminen vaikuttaakin tosi mielenkiintoiselta, mutta kaikki ongelmat hahmon ohjauksessa vievät ilon pelistä. Jos peliyhtiön muut pelit ovat tuttuja niin suosittelen harkitsemaan. Peli on saatavilla 29.01.2025 asti –10% 17,55€:lla. Tarjouksen jälkeen peli on normaalihintaisena 19,50€. 1€/1h (Euro per tunti) tulee hyvin, jos pelaa kaiken päätarinasta sivutehtäviin läpi ja tutkii kartan läpi niin arviolta n. 18h, joten tämä kannattaa oottaa huomioon ostamista harkitessa. Joten suosittelen, kyllä sen kannalta, että ei tekeminen lopu kesken.

Blade Chimera

4 / 10
Plussat + Grafiikat + Musiikit + Ääniefektit + Tarina + Taistelumekaniikat + Väistelyliike Miinukset - Hahmon ohjattavuus - Hyppiminen - Pienet tilat taistella - Tuntuu ilmaiselta selainpeliltä

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, /S:lle ja Nintendo Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .