Unity irtisanoo 1800 työntekijää myrskyisän vuoden jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa Unity irtisanoo 1800 työntekijää myrskyisän vuoden jälkeen

, johtava videopelien kehitysohjelmistojen tarjoaja, irtisanoo noin 25% työvoimastaan eli noin 1 800 työpaikkaa viimeisimmässä vaiheessaan leikkausprosessiaan.

Irtisanomiset, jotka odotetaan saada päätökseen maaliskuuhun mennessä, tulevat yhtiön myrskyisän vuoden jälkeen, jonka aikana se joutui hylkäämään viime vuonna kiistellyn hinnoittelusuunnitelmansa.

Irtisanomiset vaikuttavat kaikkiin tiimeihin, alueisiin ja liiketoiminta-alueisiin, kertoo yhtiö. Ne ovat suurimmat irtisanomiset Unityn historiassa ja seuraavat muita kustannussäästötoimenpiteitä, mukaan lukien useiden toimistojen sulkemiset ja sopimuksen päättäminen visuaalisten efektien yrityksen kanssa.

Yhtiön osakekurssi on ollut vaihteleva viime kuukausina, mutta on noussut lähes 40%:lla siitä lähtien, kun Whitehurst ilmoitti yhtiön nollaamisesta. Irtisanomisten odotetaan vaikuttavan edelleen yhtiön osakekurssiin, mutta ne ovat myös välttämätön askel varmistaakseen Unityn pitkäaikaisen selviytymisen.

Päätös työntekijöiden irtisanomisesta ei ole koskaan helppo, mutta Unity uskoo sen olevan paras tapa varmistaa yhtiön pitkän aikavälin menestys. Yhtiö sitoutuu tarjoamaan työntekijöilleen tukea ja resursseja tämän vaikean ajanjakson aikana

Lähde: Reuters

Unity jakaa tekoälyn koulutusdataa tekijänoikeuskysymysten ratkaisemiseksi Kommentit pois päältä artikkelissa Unity jakaa tekoälyn koulutusdataa tekijänoikeuskysymysten ratkaisemiseksi

pyrkii uudelleenrakentamaan luottamusta kehittäjiin jakamalla koulutusdatan, jota sen luovan tekoälyn työkalut, Unity Muse ja Unity Sentris, käyttävät.

Taannoin pelikehittäjien huoli heräsi, mistä tekijänoikeusdata, jolla tekoälymalleja koulutetaan, oikein tulee. Pelkona nimittäin oli, että työkalujen käyttäminen voisi johtaa tekijänoikeusrikkomuksiin heidän omissa peleissään.

Aiemmin Unityn johtohenkilöt saivat kritiikkiä siitä, etteivät he olleet avoimia teknologiasta. Kuitenkin Unityn teknologiajohtaja Marc Whitten myöntää nyt nämä huolenaiheet ja korostaa avoimen viestinnän tärkeyttä.

Vastauksena Unity on tehnyt koulutusdatan saataville kehittäjille tarkasteltavaksi. Tämä läpinäkyvyys mahdollistaa kehittäjien ymmärtää datan alkuperä ja selvittää, aiheuttaako se tekijänoikeuskysymyksiä.

Lähde: Game Develepoper

Unity muuttaa kiistanalaista maksupolitiikkaansa vastauksena palautteeseen Kommentit pois päältä artikkelissa Unity muuttaa kiistanalaista maksupolitiikkaansa vastauksena palautteeseen

on pyytänyt anteeksi viime viikolla ilmoittamaansa suoritusaikaisen maksupolitiikan aiheuttamaa ”sekaannusta ja ahdistusta” ja on ilmoittanut tekevänsä siihen muutoksia.

Vaikka yhtiö ei ole jakanut yksityiskohtia siitä, mitä nämä muutokset saattavat olla, se lupasi toisen päivityksen saapuvan ”parin päivän” kuluessa.

Edellisellä viikolla Unity ilmoitti muutoksista liiketoimintamalliinsa, mikä sai osan pelikehittäjistä purkamaan turhautumistaan somessa voimakkain sanankääntein, kun taas toiset ilmaisivat mielipiteensä hillitymmin. Yhtiö twiittasi, että tulevat muutokset sisältävät uusia lisäyksiä sen tilauspaketteihin ja uuden Runtime-maksun käyttöönoton.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että pelimoottorilla kehitetyistä peleistä aletaan periä asennusmääriin perustuvaa maksua. Uuden mallin mukainen asennuskohtainen veloitus koskee pelejä, jotka ovat ylittäneet yhtiön asettamat liikevaihto- ja asennusrajat.

Unity on tunnettu ja laajasti käytetty ristiin toimiva pelimoottori, jonka Unity Technologies kehitti vuonna 2005. Yhtiön verkkosivuilla se korostaa asettavansa käyttäjät ensisijaiseen asemaan ja sen, että parhaat ideat voittavat. Siitä huolimatta yhtiö ilmoitti aiemmin tällä viikolla uusista suunnitelmistaan liiketoimintamallilleen, jotka ovat herättäneet paljon närää niiden käyttäjien parissa, jotka se sanoo asettavansa etusijalle.

Twiitissään Unity vahvisti, että tulevat muutokset sisältävät hintojen nousun, mutta se vaikuttaisi vain pieneen osaan Unity Editorin käyttäjistä. Yhtiö lisäsi, että muutokset koskisivat kehittäjiä, joiden tulot ylittävät selvästi ilmoituksessa määritellyt rajat, ja että pienet, vielä kasvavat yritykset eivät maksaisi maksua.