Uskokaa tai älkää – Dragon Quest 12 etenee Kommentit pois päältä artikkelissa Uskokaa tai älkää – Dragon Quest 12 etenee

Pitkään odotettu 12 on yhä kehitteillä, ja pelin luoja Yuji Horii vahvistaa, että tietoa siitä tullaan julkaisemaan vähitellen.

Horii kertoi pelin tilanteesta KosoKoso Hōsō Kyoku -radio-ohjelman livelähetyksessä ja vakuutti, että Square Enixin kehitystiimi tekee ahkerasti töitä pelin parissa. Tämä on ensimmäinen virallinen päivitys :sta sitten toukokuun 2024, jolloin Horii muisteli menehtyneitä sarjan avainhenkilöitä – hahmosuunnittelija Akira Toriyamaa ja säveltäjä Koichi Sugiyamaa.

Fanit ovat olleet huolissaan pelin kohtalosta, sillä on viime aikoina tehnyt merkittäviä organisaatiomuutoksia ja peruuttanut useita projekteja. Horii kuitenkin vahvisti, että Dragon Quest 12 on yhä kehityksessä, mikä rauhoittaa pelisarjan ystäviä.

Peli julkistettiin alun perin vuonna 2021 osana Dragon Quest -sarjan 35-vuotisjuhlia, ja siitä tulee ensimmäinen pääsarjan osa sitten vuoden 2017 -pelin. Julkaisupäivää ei ole vielä ilmoitettu, mutta lisätietoja on luvassa tulevaisuudessa.

Final Fantasy 7 Remake Part 3 ei tule olemaan PlayStation 6 -eksklusiivi Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 7 Remake Part 3 ei tule olemaan PlayStation 6 -eksklusiivi

Final Fantasy 7 Remake Part 3 ei ole 6 -eksklusiivi, vaikka alkuperäinen Remake julkaistiin vain PS4:lle ja sen jatko-osa alun perin vain PS5:lle, on ilmoittanut.

4Gamerille puhuessaan ja Genkin X/Twitterissä kääntäminä -sarjan tuottaja ja Final Fantasy 7 Rebirth -ohjaaja sanoivat, että PlayStation-eksklusiivisuuden perinne rikkoutuu laajempaan monialustajulkaisuun siirtymisen myötä.

Sonyn PS5 saapui vuonna 2020, seitsemän vuotta sen jälkeen, kun PS4 saapui vuonna 2013. Sama tahti tarkoittaisi, että PS6 julkaistaisiin vuonna 2027, mikä on sama aika, jolloin Square Enix toivoo julkaisevansa kolmannen ja viimeisen pelin Final Fantasy 7 Remake -trilogiassa.

4Gamer kysyi siksi, tarvitsevatko fanit ostaa kolmannen sukupolven konsoleita tarinan päättämiseksi, mutta Kitase sanoi ehdottomasti, ettei näin ole. ”Ei, voit olla rauhallinen seuraavan suhteen”, hän sanoi.

Hamaguchi sanoi, että Square Enix aikoo julkaista tulevia pelejä useilla alustoilla, jotta mahdollisimman moni voisi pelata niitä. Tämä tapahtuu sen jälkeen, kun sekä Final Fantasy 7 Rebirth että Final Fantasy 16 saivat hyvän vastaanoton, mutta eivät täyttäneet taloudellisia odotuksia.

Square Enix on jo tuonut molemmat näistä :lle, mutta Final Fantasy 14 -ohjaaja Naoki Yoshida on sanonut, että Square Enix haluaa panostaa myös Xbox-julkaisuihin.

Kolmannen osan julkaisualustoista ei ole vielä ilmoitettu, mutta fanien pitäisi odottaa julkaisua PS5:llä (ja ehkä PS6:lla), PC:llä ja ehkä jopa Xboxilla. Franchising valmistautuu myös ilmeisesti julkaisuun -konsolilla.

PS5:n dinosauruskauhupeli Code Violet ei tule PC:lle modausriskin takia Kommentit pois päältä artikkelissa PS5:n dinosauruskauhupeli Code Violet ei tule PC:lle modausriskin takia

TeamKill Median tuleva -yksinoikeuspeli ei saa -versiota, koska kehittäjät haluavat välttää pelihahmojen ”sopimattomat” modaukset. -henkinen kolmannen persoonan kauhutoimintapeli julkaistaan heinäkuussa 2025, ja siinä seurataan Violet Sinclairin selviytymistä dinosaurusten valtaamassa kompleksissa.

Arvostamme suuresti ääninäyttelijöitämme ja pelin taiteellista visiotamme, emmekä halua tuhota sitä pornografisilla modeilla. -Studio perusteli päätöstään sosiaalisessa mediassa.

Twiitti herätti laajaa keskustelua pelaajayhteisössä, ja studio tarkensi myöhemmin, ettei päätös ole hyökkäys PC-pelaajia tai modeja vastaan. He korostivat vastustavansa vain pornografista sisältöä, joka voisi vahingoittaa pelin mainetta.

-versiota ei myöskään ole tulossa, sillä studio kertoi, ettei heillä ole riittäviä resursseja kyseisen alustan tukemiseen.

Code Violet liittyy laajempaan keskusteluun pelimodien rajoista. Myös esimerkiksi ja ovat viime aikoina ilmaisseet huolensa epäsopivista fani-luomuksista.