Uusi Battlefield saapuu tilikaudella 2026 Kommentit pois päältä artikkelissa Uusi Battlefield saapuu tilikaudella 2026

Battlefield 2042

on vahvistanut, että seuraava -peli julkaistaan yhtiön tilikaudella 2026, eli aikavälillä huhtikuu 2025 – maaliskuu 2026. Pelin kehitystyö on täydessä vauhdissa, ja EA on sitouttanut sen pariin neljä eri studiota.

Battlefield Studios – neljä studiota rakentamassa seuraavaa osaa

EA on perustanut uuden -brändin, jonka alle kuuluvat seuraavat kehittäjät:

DICE (Ruotsi), vastaa moninpelin kehityksestä. Motive (Kanada), vastaa yksinpelitehtävistä ja moninpelikartoista. Ripple Effect (USA), vastaan uusien pelaajien houkuttelusta Battlefield-universumiin. Criterion (Iso-Britannia), vastaa yksinpelikampanjasta.

Peli on nyt kriittisessä kehitysvaiheessa, ja EA on avannut Battlefield Labs -ohjelman, jossa pelaajat pääsevät osallistumaan varhaisiin testauksiin. Kehittäjät haluavat palautetta niin taistelujärjestelmästä kuin karttojen ja pelimuotojen tasapainotuksesta.

Paluu moderniin sotaan ja tuttuun Battlefield-kaavaan

Seuraava Battlefield palaa moderniin aikakauteen, mikä muistuttaa sarjan huippuhetkiä - ja -peleissä. Mukana on laivataisteluita, helikoptereita ja luonnonkatastrofeja, kuten metsäpaloja.

EA pyrkii korjaamaan edellisen osan, :n, ongelmat. Fanien kritisoimat Specialist-hahmot poistuvat, ja peli keskittyy jälleen 64 pelaajan taisteluihin, eikä 128 pelaajan massiivisiin kenttiin.

EA: ”Olemme täysin mukana Battlefieldissä”

EA:n mukaan uusi Battlefield on yksi sen historian kunnianhimoisimmista projekteista. Kehitys on laaja ja vaatii monen studion yhteistyötä. EA:n toimitusjohtaja Andrew Wilson vakuuttaa, että Battlefield-sarja on tärkeä osa yhtiön tulevaisuutta.

Uuden Battlefieldin virallinen nimi ja alustat ovat vielä julkistamatta, mutta yksi asia on varma – odotukset ovat korkealla!

BioWaren kohtalo vaakalaudalla – studio on kutistunut alle sataan työntekijään Kommentit pois päältä artikkelissa BioWaren kohtalo vaakalaudalla – studio on kutistunut alle sataan työntekijään

Mass Effect

, legendaarinen - ja -pelien kehittäjä, on kutistunut alle 100 työntekijän studioksi. Tämä tapahtui massairtisanomisten ja henkilöstön siirtämisten seurauksena, kun ei täyttänyt :n myyntiodotuksia.

Vielä kaksi vuotta sitten, kun The Veilguard oli täydessä tuotannossa, BioWare työllisti yli 200 ihmistä. Nyt studion resurssit on keskitetty täysin seuraavan Mass Effect -pelin kehittämiseen, minkä seurauksena monet Dragon Age -kehittäjät siirrettiin muihin EA-studioihin – tai irtisanottiin kokonaan.

Mass Effect keskiössä – Dragon Age hyllyllä?

Viime viikolla EA ilmoitti, että BioWare keskittyy nyt täysin -peliin. The Veilguardin luova johtaja John Epler siirrettiin työskentelemään -rullalautapeliprojektiin, kun taas pelin pääkirjoittaja Sheryl Chee siirrettiin työskentelemään -peliin.

EA:lta kysyttiin tarkkoja lukuja irtisanotuista ja siirretyistä työntekijöistä, mutta yhtiö ei suostunut paljastamaan yksityiskohtia. Bloombergin mukaan irtisanomiset koskivat noin kahta tusinaa työntekijää, ja siirretyistä kehittäjistä monet eivät enää ole BioWaren palveluksessa.

Dragon Age -fanit pelkäävät nyt sarjan tulevaisuutta.

Dragon Age ei ole kuollut, koska se on nyt teidän käsissänne. -BioWaren entinen käsikirjoittaja rauhoittelee faneja.

Mass Effect 5 – pelastusrengas vai viimeinen yritys?

EA on vahvistanut, että seuraavaa Mass Effect -peliä kehittää ”ydintiimi”, johon kuuluu alkuperäisen trilogian veteraaneja, kuten Mike Gamble, Preston Watamaniuk, Derek Watts ja Parrish Ley.

Vaikka Mass Effectin tulevaisuus näyttää turvatummalta, Dragon Agen kohtalo on epävarma. BioWare on jo pitkään kamppaillut kehitysvaikeuksien ja yrityskulttuurimuutosten kanssa. Nyt studion tulevaisuus riippuu täysin siitä, pystyykö Mass Effect 5 lunastamaan fanien ja EA:n odotukset – vai jääkö se BioWaren viimeiseksi suureksi peliprojektiksi.

Nintendo Switch 2:n tehokas laitteisto houkuttelee kolmannen osapuolen studioita kunnianhimoisiin AAA-peliprojekteihin Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch 2:n tehokas laitteisto houkuttelee kolmannen osapuolen studioita kunnianhimoisiin AAA-peliprojekteihin

Switch -konsolin seuraajan, Switch 2:n, laitteistoteho houkuttelee kolmannen osapuolen pelistudioita kunnianhimoisiin AAA-projekteihin uuden raportin mukaan.

YouTube-kanavallaan sisällöntuottaja (tunnetaan sosiaalisessa mediassa nimellä Brazil) käsitteli 2:n laitteistokapasiteettia suhteessa kolmannen osapuolen studioiden mahdolliseen tukeen. Hänen mukaansa tuleva konsoli on niin tehokas, että käytännössä jokainen kolmannen osapuolen julkaisija harkitsee sen tukemista kunnianhimoisimmilla AAA-peleillään.

Sisällöntuottajan mukaan tilanne kolmannen osapuolen tuen suhteen Nintendo Switch 2:lla on hyvin erilainen verrattuna aiempaan, jolloin jotkin julkaisijat tukivat Nintendon alustoja vain vanhempien pelien porttauksilla tai vähemmän teknisesti kunnianhimoisilla uutuuksilla.

Brazil mainitsi myös, että hänen toimialakontaktiensa mukaan sellaiset julkaisijat kuin , EA, , Capcom, ja pitävät Nintendo Switch 2:n laitteistoa riittävän tehokkaana kaikkein kunnianhimoisimpienkin peliensä pyörittämiseen. Tuleva konsoli tulee ilmeisesti olemaan osa edellä mainittujen julkaisijoiden pitkän aikavälin strategiaa, sillä se pysyy toteuttamiskelpoisena alustana heidän tuleville peleilleen. Hän kuitenkin varoitti, että tulee hetki, jolloin Nintendo Switch 2 ei pysty pyörittämään kaikkein vaativimpia pelejä. Esimerkiksi GTA 6:n kaltainen peli ei todennäköisesti toimi konsolilla sen prosessori-intensiivisen luonteen vuoksi.

Samanlaisia näkemyksiä jakoi hiljattain sisällöntuottaja eXtas1s, joka mainitsi Microsoftin tuovan -pelin, Halo: The Master Chief Collectionin ja :n Nintendo Switch 2:lle. Lisäksi hän uskoo Bethesdan tuovan :n ja Starfieldin Nintendon tulevalle konsolille. Bandai Namco Entertainmentin osalta hän väitti julkaisijan panostavan vahvasti Nintendo Switch 2:een, sillä sekä Tekken 8 että Elden Ring ovat tulossa alustalle.