Uusi pelikonsoli Mad Box kaahaa lähivuosina haastamaan Xboxin, Nintendon ja PlayStationin Kommentit pois päältä artikkelissa Uusi pelikonsoli Mad Box kaahaa lähivuosina haastamaan Xboxin, Nintendon ja PlayStationin

-yhtiön toimitusjohtaja Ian Bell on paljastanut, että yritys on parhaillaan kehittämässä itsenäistä pelikonsolia. Tarkempia tietoja laitteistoista ja ohjelmistosta ei ole julkistettu, mutta Bell tarjoaa muutaman tiedon käynnissä olevasta projektista.

Bell paljasti uutisesta ensimmäisenä Twitter-tilinsä kautta kirjoittamalla yksinkertaisesti ”Mad Box on tulossa”. Variety-lehdelle Bell kertoi, että Mad Box ilmestyy todennäköisesti kolmen vuoden kuluessa, ja se tukee 120 kuva/sekunti -tasoista virtuaalitodellisuuspelejä. Konsoli tukee suurinta osaa olemassa olevaa sekä tulevaa virtuaalitodellisuuskuulokkeita, ja lisäksi sen tekniset ominaisuudet vastaavat erittäin nopeaa, kahden vuoden päästä käytettäviä PC:itä.

Slighty Mad Studiosilla on yksityiskohtaiset mallit toteutettuina, mutta niistä ei voi paljastaa enempää. Bell sanoo, että keskustelut komponenttivalmistajien kanssa ovat vasta aikaisessa vaiheessa, ja Slighty Mad Studios aikoo huomioida kaikki varteenotettavat laitteistotoimittajat.

Bellin mielestä peliala on hieman liian monopolinen tai mikro-oligopolinen. Niinpä Mad Boxin tavoitteena on tuoda tervettä kilpailua konsolien maailmaan, joka tällä hetkellä on kolminottelua Microsoftin Xboxin, Sonyn PlayStationin sekä Nintendon laitteistojen välillä.

Bell kertoo, että ensimmäiset Mad Boxin mallit paljastetaan neljän tai kuuden viikon kuluessa. Mad Box tullaan julkaisemaan maailmanlaajuisesti kilpailukykyiseen hintaan, jolloin se pärjää tulevien konsolien vertailussa.

Yhtiöllä on lisäksi useita sijoittajia, jotka ovat valmiita tarjoamaan vaadittavaa rahoitusta, jotta tuote saadaan valmiiksi. Slightly Mad Studios on kuitenkin vielä alkutaipaleella, ja se pohtii parhaimmat tarjoukset.

Slighty Mad Studios on tunnettu kisa- ja autosimulaatioista, ja yrityksen julkaisuja ovat - sekä -pelit.

Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia

Assassin's Creed Shadows -pelin ympärillä velloneet huhut Battle Pass -järjestelmästä on nyt kumottu. vahvisti, että tuleva Animus Hub (entinen Assassin's Creed Infinity) ei sisällä maksullisia palkintoja tai tilaussopimuksia. Kaikki Hubin sisältö on pelaajille ilmaiseksi saatavilla, mukaan lukien säännölliset tehtävät ja palkinnot.

Maksumallit uusiksi

Ubisoft ilmoitti myös luopuvansa perinteisestä maksullisesta Season Pass -mallista, jossa julkaistaan isoja lisäosia pelin julkaisun jälkeen. Samalla yhtiö hylkää ”varhaisen pääsyn” maksumallin, jossa pelaajat maksavat päästäkseen pelaamaan muutamaa päivää ennen varsinaista julkaisupäivää.

Näiden muutosten tavoitteena on voittaa takaisin fanien luottamus, joka on ollut koetuksella viimeaikaisten vastoinkäymisten vuoksi. Ubisoftin päätös tehdä lisäsisällöstä ilmaista voi olla merkittävä askel oikeaan suuntaan.

Kontroverssit varjostavat julkaisua

Peliä ovat varjostaneet useat kiistat. Osa pelaajista kritisoi pelin historiallista epäautenttisuutta, erityisesti sen kuvausta Japanista. Ubisoft vastasi korostamalla, että peli on ”historiallista fiktiota” eikä pyri täydelliseen historialliseen tarkkuuteen. Lisäksi Ubisoft joutui pahoittelemaan lippukohua, jossa se käytti japanilaisen historiallisesti uudelleen esittävän ryhmän lippua ilman lupaa. Myös pelin keräilyfiguuri vedettiin pois myynnistä sen ”epäherkän” muotoilun vuoksi.

Julkaisun viivästys ja koventuva kilpailu

Assassin's Creed Shadows on siirtynyt julkaistavaksi 14. helmikuuta 2025, mikä tuo sen lähemmäksi PlayStationin odotettua -jatko-osaa . Molemmat ovat avoimen maailman toimintaseikkailupelejä, jotka sijoittuvat feodaaliaikaiseen Japaniin, mikä lisää kilpailua genressä.

Kaksi päähenkilöä ja uusi aikakausi

Peli esittelee kaksi pelattavaa hahmoa: varjoihin nojaavan salamurhaajan Naoen ja voimakkaan samurain Yasuken. Pelaajat voivat vaihtaa hahmojen välillä vapaasti tutkimusmatkoilla Ubisoftin versiossa historiallisesta Japanista. Lisäksi peli käynnistää uuden modernin ajan tarinan, mahdollisesti kytkettynä Animus Hub -kokemukseen.

Keskittymisemme on luoda fantastinen pelikokemus, joka vetoaa pelaajiin.

Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot sanoi ollen luottavainen pelin suhteen, painottaen kahden päähenkilön erilaisten pelityylien tarjoamaa syvyyttä.

Stellar Blade saapuu PC:lle vuonna 2025 – kehittäjä odottaa parempia myyntilukuja Steamissä kuin PS5:llä Kommentit pois päältä artikkelissa Stellar Blade saapuu PC:lle vuonna 2025 – kehittäjä odottaa parempia myyntilukuja Steamissä kuin PS5:llä

Stellar Blade -pelin kehittäjä on vahvistanut tuovansa pelin PC:lle vuonna 2025. Eteläkorealainen yhtiö odottaa parempia myyntilukuja Steamissä kuin :llä, viitaten Black Myth: Wukongin menestykseen alustalla.

Interactive Entertainmentin julkaisema julkaistiin yksinoikeudella PS5:lle huhtikuussa ja myi yli miljoona kappaletta kahdessa kuukaudessa.

Shift Up on päivittänyt peliä jatkuvasti ja lisännyt sisältöä, kuten yhteistyösisältöä Nier: Automatan kanssa. Yhtiö on myös rahoittanut uutta projektiaan, Project Witches, merkittävällä rahasummalla.

Vaikka Stellar Blade on saavuttanut menestystä PS5:llä, Shift Up uskoo PC-version tarjoavan laajemman yleisön ja paremmat myyntimahdollisuudet. Yhtiö hyödyntää tietokonepelaajien kasvavaa kiinnostusta ja -alustan suosiota.

Stellar Blade PC-version julkaisun tarkkaa ajankohtaa ei ole vielä ilmoitettu, mutta se on odotettavissa vuoden 2025 aikana. Tämä laajentunut julkaisu tarjoaa mahdollisuuden uusille pelaajille kokeilla peliä ja laajentaa fanikuntaa entisestään.