Valorantin uusi ruohonjuuritason e-urheilu-sarja käynnistyy Pohjoismaissa Kommentit pois päältä artikkelissa Valorantin uusi ruohonjuuritason e-urheilu-sarja käynnistyy Pohjoismaissa

Valorant

käynnistää yhdessä Riot Gamesin kanssa Beaconin, kilpailullisen -pelisarjan Pohjois-Euroopan alueella. Alueellinen kilpailu täyttää kuilun ottelunmuodostuksen ja laajemman Valorant-ekosysteemin välillä ja luo aivan uusia väyliä pelaajille Isossa-Britanniassa, Irlannissa ja Pohjoismaissa.

”Olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Promod Esportsin kanssa Beaconin lanseeraamisessa, joka tarjoaa uusia ja jännittäviä mahdollisuuksia Pohjois-Euroopan kilpailullisille Valorant-pelaajille. Odotamme innolla, että saamme toivottaa uudet pelaajat tervetulleiksi Valorant e-urheilun pariin!”

Will Attwood, Riot Gamesin Pohjois-Euroopan kilpailukokemuspäällikkö

Beaconissa on vuosittain kaksi lohkoa, joista kumpikin koostuu lukuisista kolmannen osapuolen järjestämistä turnauksista, joissa joukkueet saavat pisteitä suoritustensa perusteella. Pisteiden perusteella määritetään jako ja sijoitus Circuit Finals -loppuotteluihin kunkin osion lopussa. Kun jokaisessa piirifinaalissa on useita divisioonia, kaikentasoisilla pelaajilla on mahdollisuus päästä suuriin finaaleihin ja saada selvä näyttö siitä, miten he pärjäävät koko alueen pelaajia vastaan.

Pohjois-Euroopan alueellisen liigan (Polaris) lisenssin haltijoina Promodilla on hyvät mahdollisuudet laajentaa nykyistä Valorant Esports -ekosysteemiä Beaconiin, joka toimii uutena porttina kilpailulliseen pelaamiseen Irlannissa, Pohjoismaissa ja Isossa-Britanniassa.

”Pelaajan matka e-urheilussa alkaa pienistä yhteisöistä, jotka kilpailevat keskenään, ja tämä on edelleen tärkeä osa e-urheilua. Olemme ylpeitä voidessamme tehdä yhteistyötä Riot Gamesin kanssa luodaksemme ja hallinnoidaksemme tätä ponnahduslautaa pelaajille Pohjois-Euroopassa, ja samalla voimme tehdä yhteistyötä fantastisten yhteisöjen ja olemassa olevien kilpailujen kanssa, jotta pelaajille voidaan tarjota monia mahdollisia reittejä tulla seuraavaksi supertähdeksi.” – Rob Black, toimitusjohtaja, Promod Esports

Promod tekee yhteistyötä Riot Gamesin, turnausjärjestäjien ja Valorant-yhteisöjen kanssa turnausten järjestämiseksi Pohjois-Euroopan alueella. Lohko 1:n aikana Valorant-yhteisö The GooseHouse (11. ja 12. kesäkuuta) ja e-urheilu-pelialusta LeaguesGG (25. ja 26. kesäkuuta) isännöivät omia online-turnauksiaan, joiden tarkemmat yksityiskohdat paljastetaan lähiviikkoina.

Dreamhack Summer (18. – 20. kesäkuuta) ja EPIC36 (8. – 10. heinäkuuta) ovat LAN-kilpailut osallistuville pelaajille luoden yhdistelmän tapoja kerätä piiripisteitä.

Beaconin ensimmäiset Circuit Finals -kilpailut järjestetään 19.-20. elokuuta, ja ne koostuvat kolmesta kilpailusarjasta. Kaikkien divisioonien kesken jaetaan 10 000 euron palkintopotti, ja joukkueet kilpailevat pudotuspelissä divisioonien mestaruudesta.

Lisätietoja Beaconista, soveltuvista turnauksista ja piirin finaalitiedoista saat Polarisin Twitteristä, Instagramista ja Facebookista tai viralliselta Beacon-sivustolta.

Ubisoft+ Classics -pelikirjasto laajenee kuudella klassikkojulkaisulla Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft+ Classics -pelikirjasto laajenee kuudella klassikkojulkaisulla

Ubisoft Classics

+ Classics -pelipalveluun on tulossa kuusi uutta peliä huhtikuun, toukokuun ja kesäkuun aikana. Uudet pelit ovat:

Huhtikuu

  • : Avoimen maailman moottoriurheilupeli, jossa pelaajat voivat kilpailla autoilla, moottoripyörillä, veneillä ja jopa pienkoneilla.
  • : Vauhdikas bilepeli, joka on kuin modernisoitu versio polttopallosta.

Toukokuu

  • : Reaaliaikainen strategiapeli, jossa pelaajat rakentavat asutusyhteisöjä ja taistelevat ryövärilaumoja vastaan.
  • : Toimintaseikkailupeli hakkeroinnin maailmasta.

Kesäkuu

  • : Teollisen ajanjakson alkupuolelle sijoittuva strategiapeli, jossa pelaajat rakentavat kaupunkiympäristöä tyhjästä.
  • : Toimintapeli, jossa pelaajat joutuvat keskelle kuvitteellisen Kyratin valtion sisällissotaa.

Ubisoft+ Classics -pelipalvelu on saatavilla PlayStation-pelikonsoleille ja :lle. Tilaus maksaa 7,95 euroa kuukaudessa ja sen voi peruuttaa milloin tahansa.

Palvelussa on tällä hetkellä yli 50 peliä vuosien varrelta, ja valikoima laajenee jatkuvasti. Uusia pelejä lisätään noin kuukauden välein.

Ubisoft+ Classics on hyvä vaihtoehto pelaajille, jotka haluavat pelata vanhempia Ubisoft-pelejä edullisesti ja helposti.

Sea of Thieves saavutti 40 miljoonan rosvon rajapyykin Kommentit pois päältä artikkelissa Sea of Thieves saavutti 40 miljoonan rosvon rajapyykin

Sea of Thieves Season 11

Merirosvoseikkailupeli on saavuttanut vaikuttavan 40 miljoonan pelaajan rajapyykin juuri ennen sen rantautumista :lle, pelin kehittäjä ilmoittaa.

Vuodelle 2018 sijoittuvassa blogikirjoituksessa johtava tuottaja Joe Neate kertoo 40 miljoonan pelaajan jakautuvan Xboxin, Windows 10:n ja Steamin pelaajien kesken. Rare on julkaissut yli 100 ilmaista päivitystä pelin julkaisun jälkeen Onelle ja :lle kuusi vuotta sitten. Pian julkaistava 12. kausi tuo mukanaan uusia lisäyksiä, kuten heittoveitset ja Bone Callerin.

Sea of Thieves saapuu PlayStation 5:lle huhtikuun 30. päivä. Premium-versio tarjoaa viiden päivän ennakkotilaajille pääsyn peliin jo huhtikuun 25. päivästä alkaen. Edistyminen ja esineet siirtyvät Xbox- ja PS5-version välillä, ja pelissä on ”vain PlayStation” palvelimet, joilla pelaajat voivat halutessaan poistaa käytöstä moninpelin eri alustojen välillä. Suorituskykyvaihtoehdot vastaavat Xbox Series X -versiota, ja PS5-versiossa on 60 peruspokaalia sekä Platina-pokaali nimeltä ”Merirosvojen Perfektionisti”.

Sea of Thieves

Sea of Thievesin julkaisua pidettiin aikanaan Rarelle kriittisen tärkeänä pelinä, sillä studio oli tehnyt muutaman Kinect Sports -pelin ennen kuin luopui liiketunnistamislisälaitteesta. Sea of Thievesistä on kuitenkin tullut Rarelle menestys ja yksi sen kautta aikojen eniten pelatuista peleistä. Tulevaisuuden suunnitelmista ei ole vielä tietoa, mutta Rare työstää edelleen vuonna 2019 julkistettua Everwildia, jolla ei ole vielä virallista julkaisupäivää.

Sea of Thieves on viimeisin Xbox-peli, joka hyppää kilpaileville alustoille. Aiemmin vastaavan siirtymän ovat tehneet Obsidianin Grounded ja Pentiment sekä Tango Gameworksin Hi-Fi Rush. Microsoft testaa nyt multialustastrategiaa tällä kvartetilla ja saattaa tulevaisuudessa julkaista lisää omia ensisijaisia pelejään myös muille kuin Xbox-konsoleille.

Lähde: IGN