Victor Chevalier on uusin lisäys Tekken 8 -pelin hahmorivistöön Kommentit pois päältä artikkelissa Victor Chevalier on uusin lisäys Tekken 8 -pelin hahmorivistöön

Tekken 8

on ilmoittanut lisänneensä Victor Chevalierin tulevan 8 -taistelupelin hahmojoukkoon.

Chevalier on ranskalainen elävä lengenda, joka polveutuu maineikkaasta ritarisuvusta. Hän seurasi isänsä jalanjälkiä ja liittyi Ranskan laivastoon ennen liittymistään YK:hon haluten pelastaa ihmishenkiä.

Victor Chevalierin äänenä toimii kuuluisa ranskalainen näyttelijä Vincent Cassel. Cassel on itsekin pitkäaikainen Tekken-pelaaja ja on nyt ensimmäistä kertaa mukana luomassa videopelin hahmon ääntä. Peliin on lisätty myös uusi ”aggressiivinen” taistelusysteemi, joka palkitsee pelaajat, jotka pysyvät hyökkäyksessä.

tulee hyödyntämään uuden konsolisukupolven ominaisuuksia ja on toteutettu Unreal Engine 5 -pelimoottorin avulla.

Pelin tarina jatkuu Heihachi Mishiman tappiosta, joka on synnyttänyt täysin uuden kiistan. Jin Kazama haastaa isänsä Kazuya Mishiman ja yrittää estää tämän maailmanvalloitushaaveet.

Pelisarjan ensimmäinen osa ilmestyi vuonna 1994 PlayStation -konsolille sekä pelihallilaitteille. Viimeisin osa ilmestyi vuonna 2017 PlayStation 4 ja Xbox One -konsoleille sekä PC:lle.

Tekken 8 ilmestyy PlayStation 5 ja Xbox Series X sekä S -konsoleille, että PC:lle tammikuun 26. päivä 2024.

Nintendo Switch 2:n tehokas laitteisto houkuttelee kolmannen osapuolen studioita kunnianhimoisiin AAA-peliprojekteihin Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch 2:n tehokas laitteisto houkuttelee kolmannen osapuolen studioita kunnianhimoisiin AAA-peliprojekteihin

Nintendo Switch -konsolin seuraajan, Switch 2:n, laitteistoteho houkuttelee kolmannen osapuolen pelistudioita kunnianhimoisiin AAA-projekteihin uuden raportin mukaan.

YouTube-kanavallaan sisällöntuottaja (tunnetaan sosiaalisessa mediassa nimellä Brazil) käsitteli :n laitteistokapasiteettia suhteessa kolmannen osapuolen studioiden mahdolliseen tukeen. Hänen mukaansa tuleva konsoli on niin tehokas, että käytännössä jokainen kolmannen osapuolen julkaisija harkitsee sen tukemista kunnianhimoisimmilla AAA-peleillään.

Sisällöntuottajan mukaan tilanne kolmannen osapuolen tuen suhteen Nintendo Switch 2:lla on hyvin erilainen verrattuna aiempaan, jolloin jotkin julkaisijat tukivat Nintendon alustoja vain vanhempien pelien porttauksilla tai vähemmän teknisesti kunnianhimoisilla uutuuksilla.

Brazil mainitsi myös, että hänen toimialakontaktiensa mukaan sellaiset julkaisijat kuin , , Bandai Namco, , ja pitävät Nintendo Switch 2:n laitteistoa riittävän tehokkaana kaikkein kunnianhimoisimpienkin peliensä pyörittämiseen. Tuleva konsoli tulee ilmeisesti olemaan osa edellä mainittujen julkaisijoiden pitkän aikavälin strategiaa, sillä se pysyy toteuttamiskelpoisena alustana heidän tuleville peleilleen. Hän kuitenkin varoitti, että tulee hetki, jolloin Nintendo Switch 2 ei pysty pyörittämään kaikkein vaativimpia pelejä. Esimerkiksi GTA 6:n kaltainen peli ei todennäköisesti toimi konsolilla sen prosessori-intensiivisen luonteen vuoksi.

Samanlaisia näkemyksiä jakoi hiljattain sisällöntuottaja eXtas1s, joka mainitsi Microsoftin tuovan -pelin, Halo: The Master Chief Collectionin ja Microsoft Flight Simulator 2024:n Nintendo Switch 2:lle. Lisäksi hän uskoo Bethesdan tuovan :n ja Starfieldin Nintendon tulevalle konsolille. Bandai Namco Entertainmentin osalta hän väitti julkaisijan panostavan vahvasti Nintendo Switch 2:een, sillä sekä 8 että Elden Ring ovat tulossa alustalle.

Bandai Namco yllätti: Uusi Pac-Man-peli on synkkä metroidvania Kommentit pois päältä artikkelissa Bandai Namco yllätti: Uusi Pac-Man-peli on synkkä metroidvania

esitteli Game Awards -tapahtumassa täysin uudenlaisen -pelin, joka poikkeaa rajusti pelisarjan aiemmista osista. Shadow Labyrinth -niminen peli muuttaa ikonisen keltaisen pallohahmon seikkailun tummasävyiseksi metroidvania-peliksi.

Pelissä pelaaja ottaa Miekkamies nro 8:n roolin, jonka herättää salaperäinen keltainen pallo nimeltä PUCK mystisellä planeetalla. Tarina sijoittuu muinaisten sotien raunioiden keskelle, missä pelaajan täytyy kasvaa saaliista huippupedoksi selviytyäkseen.

-sarjasta tuttu tuottaja Katsuhiro Harada on mukana projektissa, ja peli kehitetään Unity-pelimoottorilla. Monet fanit ovat jo huomanneet pelin yhtäläisyydet Amazonin tuottaman Pac-Man ”Secret Level” -jakson kanssa.

Peli julkaistaan Switchille ja muille alustoille vuonna 2025. Se edustaa merkittävää suunnanmuutosta Pac-Man-sarjassa, joka on perinteisesti tunnettu värikkäistä ja iloisista sokkelopeleistä.