Warhammer: Chaosbane saapuu myös seuraavan sukupolven konsoleilleKommentit pois päältä artikkelissa Warhammer: Chaosbane saapuu myös seuraavan sukupolven konsoleille
Bigben Gamesin julkaisema Warhammer: Chaosbane -toimintaroolipeli on saamassa julkaisun myös seuraavan sukupolven Playstation 5 ja Xbox Series X -konsoleille.
Alunperin viime vuonna Playstation 4 ja Xbox One -konsoleille sekä PC:lle ilmestynyt peli vie Warhammer -maailman Diablo-henkiseen toimintaroolipeliin. Pelissä olet Empire of Manin viimeinen toivo Chaosta vastaan. Yhteensä neljä pelaajaa voi liittyä samaan peliin lokaalisti tai verkon välityksellä.
Warhammer: Chaosbane on saatavilla PlayStation 4- ja Xbox One -konsoleille sekä PC:lle. Peli ilmestyy myös Playstation 5 ja Xbox Series X -konsoleille, mutta tarkka julkaisuajankohta on vielä pimennossa.
Peliala sai jälleen yhden ikävän uutisen, kun Luna Abyss -toimintapelin koko kehitystiimi on irtisanottu vain noin kuukausi pelin julkaisun jälkeen. Asiasta kertoi Kwalee Labsin toimitusjohtaja Hollie Emery LinkedInissä. Emeryn mukaan päätös ei ollut studion omissa käsissä.
Tapaus on erityisen yllättävä, sillä Luna Abyss sai kriitikoilta varsin lämpimän vastaanoton. Pelin Metacritic-keskiarvo on 81 pistettä, mutta positiiviset arvostelut eivät tällä kertaa riittäneet takaamaan kaupallista menestystä. Steamissa peli saavutti parhaimmillaan vain 317 samanaikaista pelaajaa, mikä viittaa melko pieneen yleisöön.
Yhdeksän hengen kehitystiimi työskenteli pelin parissa seitsemän vuoden ajan. Synkkä ja haastava räiskintäpeli ehti kerätä huomiota näyttävällä visuaalisella ilmeellään sekä nopeatempoisella pelattavuudellaan, mutta lopulta markkinoilla menestyminen osoittautui huomattavasti vaikeammaksi tehtäväksi.
Uutinen liittyy osaksi laajempaa pelialan vaikeaa vuotta. Alan yritykset ovat ilmoittaneet irtisanomisista tasaiseen tahtiin, ja myös useiden tunnettujen studioiden tulevaisuuden ympärillä liikkuu parhaillaan epävarmuutta. Luna Abyssin kohtalo muistuttaa karulla tavalla siitä, että hyvät arvostelut eivät aina riitä pitämään studiota hengissä.
Rockstar pitää GTA Online -pelaajat kiireisinä vielä ennen odotetun GTA 6:n julkaisua. Heinäkuussa peliin saapuu uusi suuri päivitys nimeltä The Kortz Center Heist, jonka keskiössä on Los Santosin arvostetuin taidegalleria ja tietenkin sen ryöstäminen.
Kortz Center on ollut mukana GTA 5:ssä jo pelin alkuajoista lähtien, mutta rakennus on jäänyt vuosien varrella melko vähälle käytölle. Nyt tilanne muuttuu, sillä ensimmäistä kertaa pelaajat pääsevät tutkimaan sen sisätiloja osana uutta ryöstöoperaatiota. Rockstar ei ole vielä paljastanut kaikkia yksityiskohtia, mutta aiempien päivitysten perusteella luvassa on todennäköisesti uusia ajoneuvoja, aseita, vaatteita ja mahdollisesti myös uusia pelimekaniikkoja.
Ryöstöön osallistuminen ei kuitenkaan onnistu aivan tyhjin taskuin. Pelaajien täytyy omistaa jokin edellisessä suuressa päivityksessä lisätyistä luksuskartanoista, sillä niiden taidestudio muutetaan ryöstön suunnittelukeskukseksi. Rockstar helpottaa valmistautumista tarjoamalla lähiviikkoina bonusansioita GTA-dollareissa, ja GTA+ -jäsenet saavat kartanoista noin 1,7 miljoonan euron arvoisen alennuksen pelin sisäisessä valuutassa.
Samalla Rockstar tarjoaa Xbox One– ja PlayStation 4 -pelaajille ilmaisen päivityksen nykyisen sukupolven versioihin. Kaiken kaikkiaan heinäkuun päivitys näyttää olevan erinomainen syy palata Los Santosiin, etenkin kun GTA 6:n julkaisu häämöttää marraskuussa ja odotus käy päivä päivältä kuumemmaksi.