Watch Dogs: Legion sai uuden pelimuodon – zombit valtaavat Lontoon kadutKommentit pois päältä artikkelissa Watch Dogs: Legion sai uuden pelimuodon – zombit valtaavat Lontoon kadut
Ubisoftin tulevaisuuden Lontooseen sijoittuva Watch Dogs: Legion on saanut uuden päivityksen myötä zombeja kuhisevan pelitilan.
Legion of the Dead -pelitilassa tehtävänäsi on selviytyä kolmen kaverin kanssa evakuointipisteelle. Vastassasi on zombien lisäksi myös muita ihmisiä. Aluksi pelitila on käytössä ainoastaan PC:llä ja bugeja varmasti löytyy sillä kyseessä on ainoastaan alpha-versio.
PlayStation 5 ja Xbox Series X sekä S -konsoleille 4.5 päivitys tuo puolestaan 60 fps:n ruudunpäivitysnopeuden.
Watch Dogs: Legion on saatavilla PlayStation 4 ja Xbox One -konsoleille, PC:lle, sekä Google Stadia -pelipalvelusta. Peli on myös takaisinpäin yhteensopiva PlayStation 5 ja Xbox Series X sekä S -konsoleilla.
Grand Theft Auto VI saa lisää julkisuutta ennen julkaisuaan, kun näyttelijäkaartista on paljastunut jälleen uusi nimi. Tällä kertaa kyseessä on mielenkiintoinen risteys kahden vuoden 2026 suurpelin välillä, sillä sama näyttelijä esiintyy sekä Marvel-universumin pelissä että Rockstarin odotetussa jättiläisessä.
Marvel’s Wolverine -pelissä Sabretoothia esittävä Brett Gipson on listannut ansioluetteloonsa roolin myös GTA 6:ssa. Pelissä hän esittää hahmoa nimeltä Ellis, mutta toistaiseksi ei ole tiedossa, kuinka suuri tai keskeinen rooli hänellä lopulta on.
Gipson ei ole ainoa, joka on vahvistanut osallisuutensa peliin. Myös useat muut näyttelijät ovat maininneet nimensä liittyvän GTA 6:een, vaikka osan rooleista epäillään olevan pieniä sivuhahmoja tai jopa tavallisia NPC-hahmoja. Rockstar ei ole vielä virallisesti avannut näyttelijäkaartia laajasti, mikä pitää spekulaatiot käynnissä.
Rockstar Games tunnetaan siitä, että se pitää näyttelijät ja yksityiskohdat visusti salassa aina julkaisua lähellä oleviin hetkiin asti. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että markkinoinnin kiihtyessä myös näyttelijät alkavat itse paljastaa osallistumistaan projektiin.
Grand Theft Auto VI julkaistaan 19. marraskuuta PlayStation 5:lle ja Xbox Series X|S:lle, ja odotukset ovat jo valmiiksi valtavat. Kun samaan peliin päätyy nimiä myös muista jättihiteistä, alkaa asetelma muistuttaa entistä enemmän suurten viihdemaailmojen yhteentörmäystä, vaikka tällä kertaa ilman supersankariviittoja.
Sea of Thieves laajenee nyt pelikonsolien ja PC:n ulkopuolelle, sillä Microsoft on vahvistanut kehittävänsä pelistä live-action-elokuvaa. Merirosvomaailma, joka on tähän asti elänyt pelaajien yhteisöllisistä seikkailuista, siirtyy siis seuraavaksi oikeiden näyttelijöiden ja lavasteiden maailmaan.
Sea of Thievesin elokuvaa ei ole rakennettu perinteisen yksittäisen sankarin ympärille, vaan ideana on säilyttää pelin yhteisöllinen luonne. Xboxin sisältöjohtaja Matt Booty kuvaili, että pelissä päähenkilö on pelaaja itse ja yhteisö, mikä tekee tarinan sovittamisesta elokuvaksi hieman erilaisen kuin tavallisissa pelielokuvissa.
Rare Ltd:n kehittämä peli on tunnettu avoimesta merimaailmastaan, yhteistyöstä ja jatkuvista päivityksistä, joissa pelaajat muodostavat omat tarinansa. Vuosien varrella peliin on nähty myös crossover-yhteistyöitä, kuten Pirates of the Caribbean– ja Monkey Island -teemaisia sisältöjä.
Vaikka Microsoftn pelipuolta koskevat järjestelyt ja mahdolliset uudelleenorganisoinnit ovat herättäneet huolta, elokuva kertoo toisenlaisesta suunnasta ja nyt Sea of Thieves -brändi näyttää laajenevan entistä pidemmälle. Ja jos pelissä merirosvot ovat kaaottisia ja arvaamattomia, elokuvasta voi odottaa ainakin samaa, mutta tällä kertaa kamera on aina oikeassa kulmassa.