Wii:llä pyörinyt peruuntunut Star Wars Battlefront III löytyi arkistojen kätköstä Kommentit pois päältä artikkelissa Wii:llä pyörinyt peruuntunut Star Wars Battlefront III löytyi arkistojen kätköstä

Lähes kymmenen vuoden etsinnän jälkeen on löydetty aivan uusi versio Radical Frontin kehittämästä Star Wars Battlefront III:sta :lle.

Moddaaja iamshaymin on julkaissut videokuvaa pelistä YouTube-kanavallaan sekä Redditin r/GamingLeaksAndRumours-foorumilla. Videon perusteella kyseessä on versio, joka on päivätty vain viikkoa ennen kuin peli peruuntui, ja se on mahdollisesti pelin viimeinen Wii-versio.

Video on Free Radicalin tekemän marraskuun 2008 trailerin uudelleenluonti. Sen on luonut ryhmä nimeltä Archive, ja sen tarkoituksena on esitellä kyseistä ”viimeistä” Wii-versiota.

iamshaymin, joka tunnetaan myös nimellä LonelyDragonModding, työskentelee -modin parissa. Kyseessä on Battlefront 2:n muunnosmodi, joka käyttää Battlefront 3:sta talteen otettuja resursseja.

Vaikka aiemmin on löydetty muutakin materiaalia ja versioita pelistä, tämä on tähän mennessä suurin löytö, ja se sisältää paljon sellaista sisältöä, jota ei ole koskaan aiemmin nähty. Tämän löydön myötä modi ja mahdollinen pelin uudelleenluominen ovat entistä todennäköisempiä.

Free Radical kehitti Battlefront III:a vuosina 2006–2008 ottaen projektin haltuunsa Pandemic Studiosilta, joka oli kehittänyt kaksi ensimmäistä peliä. Studio oli raportoidusti 99 % valmis pelin kanssa, kun se peruuntui, mikä näkyy myös yllä olevassa videossa.

-kehittäjä ajautui konkurssiin vuoden 2008 lopussa, ja se myöhemmin osti saksalainen studio . Free Radical perustettiin myöhemmin uudelleen Deep Silverin, Plaionin (ja Embracer Groupin) alaisuuteen vuonna 2021. Valitettavasti studio kuitenkin lakkautettiin vuoden 2023 lopussa.

Huhut pitivät paikkansa: Nintendo paljasti virallisesti täysiverisen Zelda: Ocarina of Time -remaken Kommentit pois päältä artikkelissa Huhut pitivät paikkansa: Nintendo paljasti virallisesti täysiverisen Zelda: Ocarina of Time -remaken

The Legend of Zelda: Ocarina of Time x Unreal 5

Pitkään velloneet ja hartaat fanihuhut ovat vihdoin osoittautuneet todeksi: pelijätti on virallisesti ilmoittanut kehittävänsä täysiveristä, modernia uusintaversiota (remake) legendaarisesta -mestariteoksestaan.

​Realistisempi graafinen ilme Switch 2 -konsolille

​Uusi The Legend of Zelda: Ocarina of Time on suuntaamassa suoraan Nintendon odotetulle seuraavan sukupolven Nintendo Switch 2 -konsolille. Pelin on määrä ilmestyä myyntiin jo kuluvan vuoden 2026 aikana.

​Nintendo Directissä näytetyn lyhyen teaser-trailerin perusteella uusintaversio ottaa merkittävän pesäeron sarjan viimeisimpiin hittipeleihin. Siinä missä Breath of the Wild ja Tears of the Kingdom luottivat satumaiseen ja maalaukselliseen cel-shading-tyyliin ja Link’s Awakening lelumaisen söpöön dioraamamaailmaan, uusi Ocarina of Time luottaa huomattavasti realistisempaan, astetta synkempään ja graafisesti vaikuttavampaan visuaaliseen ilmeeseen.

​Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun alun perin vuonna 1998 Nintendo 64 -konsolille ilmestynyt klassikko julkaistaan uudelleen – moni muistaa yhä käsikonsolille tehdyn Ocarina of Time 3D -version. Tällä kertaa kyseessä on kuitenkin alusta asti uusiksi rakennettu massiivinen graafinen ja pelimekaaninen päivitys, joka ottaa kaiken tehon irti Nintendon uudesta raudasta.

​Lisää paljastuksia odotettavissa Zeldan 40-vuotisjuhlalähetyksessä

​Vaikka Nintendo vahvisti pelin ilmestyvän vielä tämän vuoden puolella, tarkkaa julkaisupäivää ei Direct-lähetyksessä paljastettu. Traileri pidettiin tarkoituksella hyvin lyhyenä ja arvoituksellisena, sillä siinä näytettiin vain nopea, vilaukselta ohitettu kuva itse päähenkilö Linkistä.

​Alan asiantuntijat uskovatkin, että Nintendo säästää varsinaista pelikuvaa ja suurempia paljastuksia tulevaan The Legend of Zelda -pelisarjan 40-vuotisjuhlastriimiinsä. Tuossa lähetyksessä fanit tulevat suurella todennäköisyydellä saamaan huomattavasti syvemmän katsauksen siihen, miltä Hyrule ja sen ikoniset temppelit näyttävät modernilla huippuraudalla.

Star Wars: Galactic Racer esittelee kiivaita kilpailusuhteita Summer Game Fest -tapahtumassa Kommentit pois päältä artikkelissa Star Wars: Galactic Racer esittelee kiivaita kilpailusuhteita Summer Game Fest -tapahtumassa

Galaksin nopeimmat kiiturit ovat taas liikkeellä. : sai Summer Game Festissä -tapahtumassa uuden trailerin, joka syventää pelin tarinaa, kilpailuasetelmia ja vauhdikkaita podrace-kisoja. Julkaisu on luvassa 6. lokakuuta 2026 PS5:lle, Series X|S:lle ja PC:lle.

Pelin ytimessä on kiristynyt valtataistelu Galactic Leaguen sisällä. Hallitseva mestari Kestar Bool ei aio luopua kruunustaan helpolla, ja hänen vastaansa asetetaan salaperäinen haastaja Shade. Taustalla pyörii myös koko liigan perustaja Darius Pax, joka yrittää epätoivoisesti korjata järjestelmän, joka näyttää kääntyneen omaa luojaansa vastaan.

Tarinakampanja ei kuitenkaan ole pelkkää suoraa kaahausta, vaan “runs-based” -rakenteinen kokonaisuus, jossa jokainen yritys on vähän erilainen. Pelaaja tekee valintoja eri kilpailujen välillä, ja virheet voivat koitua kalliiksi. Liikaa kolareita ja koko kierros päättyy, jolloin matka alkaa alusta. Pienet edut ja avatut ominaisuudet siirtyvät kuitenkin mukaan seuraaville kierroksille, mikä antaa yrityksille jatkuvaa kehityksen tuntua.

Mukana nähdään myös uusia ympäristöjä, kuten Derven Acos -areena, joka on käytännössä koko galaksin “koetinkivi”. Siellä yhdistyvät kaikki aiemmin nähtyjen ratojen olosuhteet yhdeksi armottomaksi testiksi. Lisäksi pelaajat pääsevät entistä syvemmälle podracingin maailmaan, kun legendaariset kiiturit nähdään nyt myös Mos Espa -radan ulkopuolella ja moninpelimuodoissa.

Pelin kehityksestä vastaavat Fuse Games ja julkaisemisesta Secret Mode yhteistyössä Lucasfilm Ltd. kanssa. Luvassa on siis tuttua Star Wars -estetiikkaa, mutta selvästi aiempaa kilpailuhenkisempi ja riskipitoisempi tulkinta – jossa jokainen mutka voi olla joko voiton tai romuttuneen haaveen alku.