Xbox palauttaa kaveripyyntöjen ominaisuuden ensimmäistä kertaa Xbox 360 -ajan jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa Xbox palauttaa kaveripyyntöjen ominaisuuden ensimmäistä kertaa Xbox 360 -ajan jälkeen

Xbox-ohjain

palauttaa kaveripyyntöjen ominaisuuden ensimmäistä kertaa -ajan jälkeen – vuosikymmenen ja kahden konsolisukupolven jälkeen niiden poistamisesta.

Toivottu ominaisuus tulee saataville -ohjelmaan osallistuville sekä niille, jotka ovat liittyneet PC Gaming -esikatseluun Windows PC -tietokoneilla ja kannettavilla laitteilla kuten . Se mahdollistaa käyttäjille ”helppojen kaveripyyntöjen lähettämisen, hyväksymisen tai poistamisen” ja tekee Xboxin ystävistä ”kaksiväyläisen, kutsuhyväksytyn suhteen”. Käyttäjät voivat myös jatkaa suosikkikreatoreidensa seuraamista erikseen Xboxilla.

Jos olet hämmentynyt siitä, miten kaikki tämä toimii, et ole ainoa. Nykyisessä järjestelmässä toisen käyttäjän lisääminen luetteloosi tekee heistä seuraajan, kunnes he myös lisäävät sinut ystäväluetteloonsa. Ilman ilmoituksia voi joskus olla vaikea seurata ystäviä Xboxin alustoilla.

Järjestelmä, joka otettiin käyttöön ensimmäisen kerran yli vuosikymmen sitten -konsolin kanssa, ei ole koskaan ollut erityisen suosittu. On ollut toistuvia vaatimuksia kaveripyyntöjen palauttamiseksi, mikä oli yksinkertainen ja suhteellisen suoraviipainen tapa yhdistää pelaajiin, joita tapasit verkossa Xbox 360 -aikana.

Xboxin mukaan nykyiset ystävät ja seuraajat päivitetään automaattisesti tämän muutoksen myötä. Jos joku ei ole tällä hetkellä ystävä, voit lähettää hänelle pyynnön People-välilehden kautta. Xbox sanoo myös lisäävänsä uusia tietosuojaa ja ilmoituksia kaveripyyntöjen hallintaan. Xbox ei ilmoittanut, milloin ominaisuus tulisi laajasti saataville nykyisille käyttäjille.

Turtle Beach tuo markkinoille erikoisen Stealth Pivot -peliohjaimen Kommentit pois päältä artikkelissa Turtle Beach tuo markkinoille erikoisen Stealth Pivot -peliohjaimen

Turtle Beach Stealth Pivot

Pelilaitteiden valmistaja on julkistanut uuden Stealth Pivot -peliohjaimen, joka on yhteensopiva :n, ja S:n sekä Onen kanssa.

Stealth Pivot erottuu markkinoilla ainutlaatuisella ominaisuudellaan: ohjaimessa on käännettävät ohjainsauva- ja painikemoduulit, joiden ansiosta pelaaja voi vaihtaa ohjaimen asettelua eri pelityyppien välillä. Perinteisen peliohjainulkoasun lisäksi moduulit voidaan kääntää taistelupelejä paremmin palvelevaan asetteluun.

Teknisiä ominaisuuksia:

  • Langaton käyttö PC:llä 2.4GHz-yhteydellä
  • Langallinen tila Xbox-konsoleille ja PC:lle
  • Bluetooth 5.2 -yhteys Android-laitteille ja älytelevisioille
  • Hall Effect -sensorit ohjainsauvoissa drift-ongelmien ehkäisemiseksi
  • Säädettävät liipaisinpysäyttimet
  • Neljä ohjelmoitavaa mikrokytkinpainiketta
  • Viisi tallennettavaa profiilia
  • 20 tunnin akkukesto langattomassa käytössä

Ohjaimessa on sisäänrakennettu Connected Command -näyttö, jonka kautta käyttäjä voi muokata ohjaimen asetuksia. Lisämuokkaukset onnistuvat Turtle Beach Control Center 2 -sovelluksen kautta, joka on saatavilla Xbox-konsoleille, PC:lle sekä iOS- ja Android-laitteille.

Stealth Pivot sisältää myös tärinämoottorit kahvoissa ja liipaisimissa, Pro-Aim-tähtäystilan sekä mahdollisuuden liittää langallisia 3.5mm-kuulokkeita. Kuulokeliitännän kautta käyttöön saa Turtle Beachin ääniominaisuudet, kuten taajuuskorjaimen esiasetukset ja Superhuman Hearing -toiminnon.

Turtle Beach Stealth Pivot -ohjain tulee myyntiin 26. marraskuuta 2024 ja sen suositushinta Suomessa on 135,99 euroa. Laite on ennakkotilattavissa valmistajan verkkosivuilta ja jälleenmyyjiltä.

Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan Kommentit pois päältä artikkelissa Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan

Xbox 2042

on alkanut kiinnostua kehittäjistä, jotka päättävät julkaista pelejä PS5:lle, mutta eivät |S:lle. Yhtiö uudistaa ” Research” -osastonsa, joka on aikaisemmin keskittynyt pelaajien kokemuksiin. Nyt Microsoft haluaa keskustella pelinkehittäjien kanssa suoraan ja ”ratkaista ongelmakohdat.”

Microsoft uskoo PS5-kehittäjien tarjoavan tärkeää näkökulmaa

Viimeisen vuoden aikana yhä useammat kehittäjät ovat ilmaisseet huolensa :n aiheuttamista haasteista kehitystyössä. Microsoft vaatii, että pelit julkaistaan sekä tehokkaammalle Xbox Series X:lle että myöskin heikommalle Series S:lle, mikä on aiheuttanut ongelmia joillekin studioille.

Viime kuukausina on ollut vähintään kaksi tapausta, joissa kehittäjät ovat julkisesti ilmoittaneet ohittavansa Xboxin joko kokonaan tai viivästyttävänsä pelien julkaisua alustan puutteellisen viestinnän takia, erityisesti pienempien studioiden kanssa. Usein syynä Xboxin väliin jäämiseen pidetään virheellisesti Sonyn ”rahakkaiden sopimusten” vaikutusta. Microsoft vaikuttaa kuitenkin tunnustaneen tämän negatiivisen kehityksen ja haluaa nyt korjata tilanteen.

Microsoft haluaa kehittäjien palautetta

Microsoft julkaisi viestin pelinkehittäjille, jossa se kysyy suoraan: “Jos et ole Xboxilla, haluamme tietää miksi.” Yhtiö on myös kiinnostunut kuulemaan niiltä kehittäjiltä, jotka käyttävät kilpailijoiden tuotteita, uskoen että he voivat tarjota arvokkaita näkemyksiä Xboxille.