Amazon kehittämässä omaa pelien streamauspalvelua Kommentit pois päältä artikkelissa Amazon kehittämässä omaa pelien streamauspalvelua

on kehittämässä omaa pilvipelaamispalvelua. Alustavien tietojen mukaan Googlen ja Microsoftin Project xCloudin kaltainen palvelu lanseerattaisiin aikaisintaan vuonna 2020. Muiden palveluiden tapaan Amazonin palvelu mahdollistaa laitevaatimuksiltaan korkeiden pelien pelaamisen esimerkiksi kännyköille, tableteilla, älytelkkareilla sekä kannettavilla.

Amazon on parhaillaan neuvottelemassa julkaisijoiden kanssa palveluun tulevista peleistä.

Legendaarisen Theme Park -pelin luoja voitti Nobel-palkinnon Kommentit pois päältä artikkelissa Legendaarisen Theme Park -pelin luoja voitti Nobel-palkinnon

on saanut Nobelin kemianpalkinnon yhdessä muiden kanssa, ja hänen nimensä saattaa kuulostaa tutulta, sillä hän työskenteli nuoruudessaan videopelien parissa.

Opiskeltuaan koodausta ZX Spectrumilla Hassabis liittyi Peter Molyneuxin -yhtiöön, jossa hän avusti -klassikon Syndicate -pelin tasosuunnittelussa. Vasta 17-vuotiaana hän suunnitteli yhdessä Molyneuxin kanssa -yrityssimulaation, joka myi miljoonia kappaleita.

Hassabis siirtyi sitten pois peleistä opiskelemaan Queens' Collegeen Cambridgessa, jossa hän sai kaksoisluokan ensimmäisen luokan Computer Science Tripos -tutkinnon vuonna 1997. Hän palasi lyhyesti Molyneuxin kanssa Lionheadiin työskentelemään Black & White -pelin parissa ennen kuin lähti perustamaan omaa yhtiötään Elixir Studios, joka tuotti kunnianhimoisen Republic: The Revolution – ja Evil Genius -pelin ennen sulkemistaan vuonna 2005.

Hän palasi tiedemaailmaan ja perusti myöhemmin yhdessä AI-startup DeepMindin, joka myytiin Googlelle 400 miljoonalla punnalla vuonna 2014. Hassabis, joka on nyt 48-vuotias, ritaroitiin AI-palvelujen ansiosta aiemmin tänä vuonna.

Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan Kommentit pois päältä artikkelissa Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan

Xbox 2042

on alkanut kiinnostua kehittäjistä, jotka päättävät julkaista pelejä PS5:lle, mutta eivät |S:lle. Yhtiö uudistaa ”Xbox Research” -osastonsa, joka on aikaisemmin keskittynyt pelaajien kokemuksiin. Nyt Microsoft haluaa keskustella pelinkehittäjien kanssa suoraan ja ”ratkaista ongelmakohdat.”

Microsoft uskoo PS5-kehittäjien tarjoavan tärkeää näkökulmaa

Viimeisen vuoden aikana yhä useammat kehittäjät ovat ilmaisseet huolensa :n aiheuttamista haasteista kehitystyössä. Microsoft vaatii, että pelit julkaistaan sekä tehokkaammalle Xbox Series X:lle että myöskin heikommalle Series S:lle, mikä on aiheuttanut ongelmia joillekin studioille.

Viime kuukausina on ollut vähintään kaksi tapausta, joissa kehittäjät ovat julkisesti ilmoittaneet ohittavansa Xboxin joko kokonaan tai viivästyttävänsä pelien julkaisua alustan puutteellisen viestinnän takia, erityisesti pienempien studioiden kanssa. Usein syynä Xboxin väliin jäämiseen pidetään virheellisesti Sonyn ”rahakkaiden sopimusten” vaikutusta. Microsoft vaikuttaa kuitenkin tunnustaneen tämän negatiivisen kehityksen ja haluaa nyt korjata tilanteen.

Microsoft haluaa kehittäjien palautetta

Microsoft julkaisi viestin pelinkehittäjille, jossa se kysyy suoraan: “Jos et ole Xboxilla, haluamme tietää miksi.” Yhtiö on myös kiinnostunut kuulemaan niiltä kehittäjiltä, jotka käyttävät kilpailijoiden tuotteita, uskoen että he voivat tarjota arvokkaita näkemyksiä Xboxille.