Amazonin pelipalvelu Project Tempo myöhästyy ensi vuoteen Kommentit pois päältä artikkelissa Amazonin pelipalvelu Project Tempo myöhästyy ensi vuoteen

Crucible

Amazonin tulevan pilvipelipalvelu julkaisu viivästynee ainakin ensi vuoteen koronaviruksen vuoksi. Palvelun ensimmäisen version piti käynnistyä jo tänä vuonna.

Palvelu kantaa työnimeä ja se tulee kilpailemaan suoraan , ja -palveluiden kanssa. on käyttänyt palvelun kehittelyyn satoja miljoonia dollareita.

Project Tempon lisäksi Amazonilla on oma Lumberyard -pelimoottori, tuleva scifiaiheinen moninpeliräiskintä , sekä MMO-peli . Peli on Amazonin ensimmäinen oma pelisarja ja sitä on ollut työstämässä yrityksen sisäinen pelistudio.

Crucible on joukkuepohjainen ja siinä joukkueet taistelevat selviytymisestä ja alueiden hallinnasta. Muiden pelaajien lisäksi pelaajien täytyy selviytyä planeetan haasteista. Pelin pitäisi ilmestyä toukokuussa.

New World puolestaan on MMO-roolipeli, joka sijoittuu 1600-luvulle ja siinä tarkoitus on asuttaa kuvitteellinen maanosa Atlantin valtamerellä. Pelaajat keräävät materiaaleja, tehdä esineitä ja tietenkin taistella muita pelaajia vastaan. New Word ilmestyy myös toukokuussa.

Nvidia tavoitti juuri historiallisen suuren markkina-arvon Kommentit pois päältä artikkelissa Nvidia tavoitti juuri historiallisen suuren markkina-arvon

, yhtiö, joka on tunnettu tehokkaista näytönohjaimistaan, on saavuttanut historiallisen virstanpylvään: 2 triljoonan dollarin markkina-arvon. Tämä on ensimmäinen kerta, kun piirisiruvalmistaja on saavuttanut tämän saavutuksen, vahvistaen Nvidian aseman vallitsevana voimana teknologia-alalla.

Tämä saavutus tulee vain vuosi sen jälkeen, kun Nvidia ylitti toivomansa 1 biljoonan dollarin rajan ja viikko sen jälkeen, kun se ohitti Amazonin ja Alphabettin maailman neljänneksi arvokkaimpana yrityksenä. Uutiset seuraavat Nvidian vaikuttavaa Q4-tulosraporttia, joka paljasti huiman 265 prosentin nousun neljännesvuosittaisissa tuloissa ja ennätykselliset 60,9 miljardin dollarin vuositulot, mikä on 126 prosentin vuosittainen kasvu.

Nvidian menestys ulottuu perinteisten peli- ja näytönohjainmarkkinoiden ulkopuolelle. Yritys on noussut johtavaksi toimijaksi tekoälyssä (AI), ja se on suosittu sirutoimittaja yrityksille, jotka käyttävät AI-ratkaisuja. Vahvistaakseen asemaansa Nvidia valmistautuu lanseeraamaan seuraavan sukupolven AI-sirunsa, HGX H200, joka tarjoaa lisää muistikapasiteettia ja kaistanleveyttä käsitellä ”massiivisia määriä” dataa generatiivisille AI-sovelluksille.

Tämä saavutus asettaa Nvidian eliittiin – se liittyy Microsoftiin ja Appleen ainoana Yhdysvalloissa toimivana yrityksenä, joka on saavuttanut 2 biljoonan dollarin rajan. Vaikka kilpailijat, kuten Microsoft, tutkivat omien AI-sirujen kehittämistä vähentääkseen riippuvuuttaan Nvidiasta, viimeaikaiset raportit viittaavat siihen, että Nvidia perustaa uuden 30 miljardin dollarin liiketoimintayksikön, joka keskittyy luomaan räätälöityjä AI-siruja eri yrityksille.

Kun AI-maailma jatkaa kehittymistään, on selvää, että Nvidia on hyvin asemoidussa asemassa säilyttääkseen hallintonsa ja vahvistaakseen markkinajohtajuuttaan.

Lähde: Bloomberg

Entisen PlayStation-toimitusjohtajan vetoomus: ”Peliteollisuuden on mietittävä tulevaisuuttaan ja vähennettävä kustannuksiaan” Kommentit pois päältä artikkelissa Entisen PlayStation-toimitusjohtajan vetoomus: ”Peliteollisuuden on mietittävä tulevaisuuttaan ja vähennettävä kustannuksiaan”

errori.net

Entinen Sony Computer Entertainment American toimitusjohtaja, Shawn Layden, joka erosi PlayStationista neljä vuotta sitten, on esittänyt huoliaan peliteollisuuden suunnasta. Hänen mukaansa pelien kasvavat kehitysbudjetit, pelistudioiden yhdistyminen ja pelien säilyttämisen tila ovat suuria huolenaiheita alalle.

Layden puhui näistä huolistaan viime kuussa GamesIndustry.biz Investment Summitissa. Hän korosti, että suuret pelijulkaisijat hankkivat pienempiä studioita, mikä voi tukahduttaa luovuuden. Lisäksi hän mainitsi huolensa siitä, miten suuryritykset kuten , , ja astuvat pelimarkkinoille.

Layden on ollut kriittinen suuntausta kohtaan, jossa kehitetään 40-60 tunnin pelijulkaisuja, jotka vaativat useita vuosia ja satoja miljoonia kehittää. Hänen mukaansa peliyritysten tulee harkita kustannustehokkaampia projekteja ja pyrkiä uudistamaan liiketoimintamallejaan.

Hän on myös huolissaan siitä, miten studioiden yhdistyminen vaikuttaa pelien luovuuteen. Layden totesi, että kun pienet ja riippumattomat studiot sulautuvat suurempiin yrityksiin, niiden innovatiivisuus voi kärsiä.

Lisäksi Layden kritisoi peliteollisuuden lähestymistapaa pelien säilyttämiseen. Vaikka taaksepäin yhteensopivuus on saatavilla uusimmissa konsoleissa, monet vanhat pelit ovat edelleen vaikeasti saatavilla. Laydenin mukaan pelien säilyttäminen on tärkeää, ja toivoo suurempien pelitoimijoiden ymmärtävän velvollisuutensa säilyttää pelien historiaa tuleville sukupolville.

Lyhyesti, Layden korostaa, että peliteollisuuden tulee uudistua, säilyttää peliensä historia ja edistää luovuutta sekä innovaatiota.