Codemasters osti Project Cars -pelien kehittäjän Slightly Mad Studiosin Kommentit pois päältä artikkelissa Codemasters osti Project Cars -pelien kehittäjän Slightly Mad Studiosin

Project CARS 2

Autopelien veteraanikehittäjiin kuuluva on ostanut brittiläisen myöskin autopeleihin keskittyneen Slightly Mad Studiosin. Näin -pelisarja siirtyy jo nimekkäiden , ja virallisten F1 -pelisarjojen joukkoon.

Myyntihinnaksi on ilmoitettu 30 miljoonaa dollaria ja 10 vuotta sitten perustettu Slightly Mad tulee säilymään omana studiona Codemastersin alaisuudessa.

Project Cars -pelisarjan lisäksi Slightly Mad on kehittäny myös kaksi -peliä, sekä yhden -pelin.

Slightly Mad oli myös kehittämässä alkuvuodesta täysin omaa konsoliaan nimeltä . Laitteen piti mahdollistaa 4K-kuvanlaatu ja 120 fps:n ruudunpäivitys sekä siinä olisi pitänyt olla VR-tuki. Mutta kyseistä laitetta tuskin tullaan näkemään, koska suurin osa laitteen rahoittajista on jättänyt projektin. Nyt yrityskaupan myötä laite on todennäköisesti kuopattu, sillä sitä ei mainittu sanallakaan.

Codemasters osti myöskin brittiläisen autopelifirman Evolution Studiosin vuonna 2016. Studio tunnetaan mm. -pelisarjan kehittäjänä.

Test Drive Unlimited Solar Crown -peli tarjoaa pelaajille Porsche-urheiluauton hyvityksenä teknisistä ongelmista Kommentit pois päältä artikkelissa Test Drive Unlimited Solar Crown -peli tarjoaa pelaajille Porsche-urheiluauton hyvityksenä teknisistä ongelmista

Unlimited Solar Crown -pelissä pelaajat pääsevät ajamaan seikkailuhenkisellä Porsche-urheiluautolla Hong Kongin avoimessa pelimaailmassa. Peli on avoimen maailman ajosimulaattori, joka tarjoaa pelaajille erilaisia kilpailuja, autokuultuuria ja täytettäviä tehtäviä.

Syyskuussa ilmestynyt peli kärsi lukuisista teknisistä ongelmista, jonka vuoksi monet pelaajat olivat pettyneitä. Pelijulkaisija ja pelinkehittäjä haluavat hyvittää pelaajille näitä ongelmia tarjoamalla ilmaiseksi Porsche 911 Carrera Coupe -urheiluauton sekä viiden erikoistarran paketin auton muokkaamiseen.

Hyvityssisältö lisätään peliin joulukuussa päivityksen yhteydessä. Päivitys parantaa myös pelin teknistä suorituskykyä, erityisesti PS5-konsolin grafiikoita. Lisäksi se korjaa ongelmia verkkopelaamisessa ja lisälaitteissa.

on saatavilla ja sekä S -pelikonsoleille, että :lle. Pelin ikäraja on PEGI 16.

Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret Kommentit pois päältä artikkelissa Toimittajan valinnat: Peli-innostukseni juuret

Hei kaikki lukijat! Täällä kirjoittaa tällä kertaa Mallu, 28-vuotias Errorin toimittajaharjoittelija, joka on pelannut ihan lapsuuden alkujuurista lähtien. Pelien kiehtova maailma on ollut aina lähellä sydäntäni ja tahtoisin jakaa teille pienen pintaraapaisun mistä kaikki alkoi.

Olen ollut kiinnostunut pelaamisesta niin pitkään kuin muistan. Ensimmäiset muistoni liittyvät 1 -konsoliin ja -peleihin. Aloittaessani pelimatkani vietin usein aikaa ilmaispelien parissa, mutta kun julkaistiin, oli meidän saatava se kotiin. Pelaamisen maailmaan minut johdatti vanhempi serkkuni, jonka kautta tutustuin moniin PlayStation-klassikoihin, joista tulikin lapsuuteni merkittäviä pelielämyksiä. Tässä haluan jakaa kanssanne muutamia minulle tärkeitä pelejä, jotka tekivät minusta pelaajan.

Micro Maniacs (PS1, Gameboy Color)

on Codemastersin kehittämä värikäs ja vauhdikas ajopeli, jossa pienet hahmot kilpailevat juosten ja toisiaan vastaan taistelemalla. Pelissä on 41 erilaista ympäristöä ja kahdeksan hahmoa, joilla kaikilla on omat erityistaitonsa. Tämä oli ehdoton suosikkini serkkuvierailuilla, sillä sen luovat kentät ja hauskat ääniefektit vetivät aina mukaansa.

Spyro: Year of the Dragon (PS1)

oli aikoinaan aivan omaa luokkaansa. Insomniac Gamesin kehittämä seikkailu vei minut lohikäärmeiden maailmaan, ja siinä yhdistyi unelmoijan mielikuvitus sekä kiinnostavat hahmot. Spyron maailma oli visuaalisesti upea ja täynnä seikkailuja, jotka saivat aina palaamaan pelin pariin.

Nintendogs (Nintendo DS)

Eläinrakkaana ihmisenä oli lapsuudessa minulle aivan erityinen peli. Tässä simulaatiossa sai hoitaa omaa virtuaalikoiraa DS:n kosketusnäytön ja mikrofonin avulla. Vaikka pelissä ei ollut suuria haasteita tai tavoitteita, oli se silti ihana kokemus – täysi kymppi yksinkertaisuudessaan!

Sly 2: Konnakopla (PS2)

on edelleen yksi ikonisimmista peleistä, joita pelasin lapsena, eikä sen viehätys ole kadonnut aikuisenakaan. Sucker Punch Productionsin kehittämässä pelissä seurattiin Slyn ja hänen rikoskumppaniensa seikkailuja ympäri maailmaa. Seikkailun täyteiset kentät, hahmojen väliset kemiat ja varastelun jännitys tekivät tästä pelistä unohtumattoman.

Pokémon Emerald (Game Boy Advance)

Alun perin veljelleni kuulunut Pokémon Emerald oli myös minulle merkittävä peli, jonka parissa vietin lukemattomia tunteja. Tavoitteeni oli saada kaikki pelin Pokémonit, vaikka tajusinkin pian tarvitsevani myös toisen peliversion saadakseni kaiken. Vaikka tämä takaisku olikin harmillinen, nautin silti jokaisesta hetkestä – ja pelaan Pokémonia vielä tänäkin päivänä.

Dog's Life (PS2)

Dog's Life on yksi niistä vähemmän tunnetuista peleistä, mutta minulle se oli täynnä hauskuutta. Tässä Frontier Developmentsin luomassa pelissä sain elää koiran elämää ja tehdä kaikkea hauskaa, mitä koirat tekevät – haukkua, kaivaa kuoppia ja jopa pissiä ”kilpaillen” muiden koirien kanssa. Peli oli täynnä huumoria, ja se jäi elävästi mieleen lapsuuteni leikkisänä kohokohtana.

Ōkami (PS2)

, jonka kauniiseen maailmaan minut tutustutti ystäväni, oli visuaalisesti ja tarinallisesti ainutlaatuinen. Clover Studion ja Capcomin kehittämä peli yhdisti taidetta ja seikkailua, ja sen japanilaistyylinen grafiikka sai minut uppoutumaan tarinaan täysin. Vaikka en lapsena vielä ymmärtänyt peliä syvällisesti, sen tunnelma teki suuren vaikutuksen.

Näiden pelien kautta löysin paikkani pelien maailmasta ja olen kiitollinen, että sain kokea nämä seikkailut osana kasvutarinaani. Nämä pelit eivät olleet vain viihdettä – ne olivat matkoja eri maailmoihin ja antoivat unohtumattomia hetkiä, jotka vieläkin inspiroivat minua pelaajana.

Artikkeli: Mallu Millie