Destiny 2 saa alustojen välisen tallennuksen ensi viikolla Kommentit pois päältä artikkelissa Destiny 2 saa alustojen välisen tallennuksen ensi viikolla 26

Bungien scifiräiskintä Destiny 2 on saamassa pelialustojen välisen tallennusominaisuuden elokuun 21. päivä. Alunperin vuonna 2017 ilmestynyt peli saapuu Steamiin päivää ennen eli 20. elokuuta ja pelaajat voivat linkittää ja -tilinsä.

Alustojen välinen tallennus ei tule mahdollistamaan alustojen välistä pelaamista ja ainoastaan yhden tilin linkittäminen tulee olemaan mahdollista. Pelissä käytettävä Silver-valuutta ei tule myöskään siirtymään alusten välillä.

Destiny 2 tulee ilmaispelattavaksi lokakuun 1. päivä kun ilmestyy.

Sivuston perustaja ja toimittaja.

Kommentoi

Minecraftille realistisempaa grafiikkaa pelille uskollisella tavalla: katso esittelyvideo Nvidia RTX-näytönohjaimen päivityksestä Kommentit pois päältä artikkelissa Minecraftille realistisempaa grafiikkaa pelille uskollisella tavalla: katso esittelyvideo Nvidia RTX-näytönohjaimen päivityksestä 31

Microsoft sekä Nvidia tuo Minecraft-peliin RTX-näytönohjaimellaan uuden ray tracing -päivityksen, jonka myötä peli saa realistisemman otteen. Elementtien pinta, heijastumat sekä valojen ja varjojen realistisuus tuo Minecraftin pelaajille aidon maailman tuntua, hävittämättä kuitenkaan pelille uskollista palikkamaisuuttaan. Keltaiset laatikot muuttuvat kullanhohtaviksi ja kiiltäviksi sekä veden pinta muuttuu eläväksi.

Minecraftin kehittäjä Mojang ilmoitti hiljattain peruuttavansa pelin graafisen päivityksen, joka kulki Super Duper Graphics Pack -nimellä. Päivityksen oli tarkoitus tuoda peliin vastaavaa realistista tunnetta valojen ja varjojen sekä elementtien pintojen myötä. Mojangin päivitys olisi toteutuessaan tuonut 4K resoluution myös X:lle

Microsoft sekä Nvidia tiedottivat uudesta näytönohjaimestaan tänään Gamescom-tapahtumassa Saksassa. Minecraftin ray tracing -päivitys on mahdollista saada :n pelaajille, ja se on käytettävissä kaikille Nvidia 2060, 2070 ja 2080 näytönohjaimille sekä niiden Super- and Ti -variaatioille. Nvidia tuo myös RTX-kortteja kannettaville tietokoneille, jolloin ray tracing kohdistuu tiettyihin pintoihin. Päivityksen julkaisupäivää ei ole vielä ilmoitettu.


Microsoftissa työskentelevä taiteellinen johtaja Sax Persson kertoi, että ray tracing on seuraava looginen askel Minecraftin maailmassa.

”Ray tracing sits at the center of what we think is next for Minecraft. GeForce RTX gives the Minecraft world a brand-new feel to it. In normal Minecraft, a block of gold just appears yellow, but with ray tracing turned on, you really get to see the specular highlight, you get to see the reflection, you can even see a mob reflected in it.”

Katso esittelyvideo uudesta näytönohjaimen toiminnasta ja sen istuvuudesta Minecraft-maailmaan:

Kommentoi

Kahvinkeittoa ja seurustelua Seattlessa: Coffee Talk -pelissä tarjoillaan kuumaa juomaa örkeille ja haltioille Kommentit pois päältä artikkelissa Kahvinkeittoa ja seurustelua Seattlessa: Coffee Talk -pelissä tarjoillaan kuumaa juomaa örkeille ja haltioille 24

Indonesialainen indiestudio Toge Productions työstää Coffee Talk -peliä, jossa pelaaja toimii baarimikkona erilaisille asiakkaille Seattlessa. Asiakaskuntaan kuuluvat tavalliset ihmiset, mutta kahviriippuvuudesta kärsivät myös örkit ja haltijat. Kahvin keiton lisäksi juomiin on mahdollista toteuttaa vaahtokoristeita ja taideteoksia.

Pelin edetessä baarimikolle avautuu uusia reseptejä, teevariaatioita sekä juomavaihtoehtoja. Myös asiakkaiden kanssa keskustelu on osa peliä, kun puheliaat asiakkaat kertovat hyvin erilaisia tarinoitaan rauhallisen musiikin soidessa taustalla.

Coffee Talk ilmestyy vuoden 2020 tammikuussa :lle, Macintoshille, Nintendo Switchille, :lle sekä Xbox Onelle. Siitä on jo demo ladattavissa itchin sekä GameJoltin kautta.

Coffee Talkin trailerin pääsee katsomaan tästä:

Kommentoi

Darq on painajaismaisen kaunis puzzlepeli Kommentit pois päältä artikkelissa Darq on painajaismaisen kaunis puzzlepeli 42

7.7 / 10
Hyvää Komeaa katseltavaa ja kuunneltavaa, puzzlet ovat kiehtovia olematta liian vaikeita ja tunnelma pysyy ahdistavana koko pelin läpi. Huonoa Peli vaatii turhan paljon konetehoa. Läppärillä joutuu pudottamaan grafiikat alas että peli on pelattava. Hieman liian kallis kaksituntinen. Lyhyesti Darq on visuaalisesti kiinnostava kauhupuzzlepeli, joka pitää otteessaan koko pelin läpi pelaamisen ajan.

Unfold Gamesin kolme ja puoli vuotta kehittelemä Darq on kaikkien huulilla julkaistuaan blogiviestin, jossa pelin kehittäjä avaa taustoja siihen miksi tämä kieltäytyi Epic Game Storen yksinoikeussopimuksesta. Kehittäjä itse totesi pitävänsä tärkeämpänä lupauksen ja GOG-julkaisusta pitämistä seuraajilleen ja peliä odottaneille ja päätti olla ottamatta vastaan tarjousta.

Törmäsin Darqiin Instagramissa, jossa kehittäjä julkaisi timelapse-videoita peliympäristöjen mallintamisesta Blenderillä. Silloin en vielä tiennyt mitä tuleman pitää, vaikka hahmo ja pelivideot antoivatkin vähän viitteitä. Darqin pelihahmo pystyy kääntämään painovoimaa seinän suuntaan, mikäli seinässä ei ole esteitä, mutta se pystyy silti liikkumaan ilman siihen tarkoitettuja vipuja vain kahdessa ulottuvuudessa. Tämä selitettäneen sillä, että hahmo näkee pelaamisen ajan unta. Pelin puzzlet ovat mielikuvituksellisia ja rakentavat enemmän tunnelmaa kuin haastetta pelaajalle, joka kyllä sopii.

Pelin viholliset ovat kasvottomia jokseenkin ihmisenkaltaisia olentoja, jotka liikkuvat paitsi jalan myös pyörätuolilla. Darqin tehokkainta antia on sinertävän mustavalkoisen 3d-maailman ohella pelimekaniikan tarinankerronta, joka lisää vihollisia karttoihin varovaisen kasvavasti ihan lopun kliimaksiin asti. Äänimaailma on myös tehokas, josta erikseen mainittavaa on matalien bassotaajuuksien käyttö siirtymien kuvaamiseen. Äänten ja musiikin sovittaminen sopii Unfold Gamesin takana olevalle Wlad Marhuletsille, sillä hän on myös tehnyt uran elokuvasäveltäjänä.

Reilun parin tunnin seikkailu osoittaa ensikertalainen Unfold Gamesin taidot interaktiivisena tarinankertojana, sillä peli pitää voimakkaasti otteessaan kautta sen keston. Hintalappu on valitettavan korkea näin lyhyelle pelille, mutta sekin kynnys on ylitettävistä viimeistään ensimmäisissä alennusmyynneissä.

Pelinkehittäjä, muotoilukeskuksen VR/AR -hessu, kolmekymppinen -pelaaja, indie guy. For reviews, contact sebastian ( at ) errori.net

Kommentoi