Devil May Cry 5 -pelin tunnuskappale poistettiin bändin vokalistin seksuaalisyytösten takia Kommentit pois päältä artikkelissa Devil May Cry 5 -pelin tunnuskappale poistettiin bändin vokalistin seksuaalisyytösten takia

Pelinkehittäjä on vetänyt metalliyhtye Suicide Silencen kappaleen tulevasta -pelistä. Syyksi kappaleen poistolle on bändin laulajan Eddie Hermidan seksuaalisyytökset viime marraskuulta. Hermidalla oli ollut henkisesti manipuloiva ja seksuaalisesti sopimaton suhde tapahtuman aikaan 17-vuotiaan belgialaisen naisen kanssa.

Pois vedetyn kappaleen ”Subhuman” oli tarkoitus olla pelin päähahmo Danten tunnusmusiikki. Kappale on Suicide Silencen ja säveltäjä Cody Matthew Johnsonin yhteistyö. Voit kuunnella sen tästä:

Devil May Cry 5 ilmestyy maaliskuun 8. päivä ensi vuoden puolella PS4 ja Xbox One -konsoleille, sekä PC:lle.

Capcom harkitsee uusia Mega Man -pelejä Kommentit pois päältä artikkelissa Capcom harkitsee uusia Mega Man -pelejä

Exoprimal x Mega Man

on vahvistanut, että on yksi yhtiön arvostetuimmista pelisarjoista ja että se pohtii parhaillaan sarjan jatkamista.

Tieto paljastui Capcomin 45. yhtiökokouksessa osakkaan esittämän kysymyksen vastauksena. Vaikka konkreettisia suunnitelmia ei kerrottu, on aina hyvä kuulla, että sarjalle on vielä tilausta.

Osakkaan kysyttyä Capcomin suunnitelmista Mega Man -sarjalle, yhtiö vastasi:

”Mega Man on yksi arvostetuimmista pelisarjoistamme, ja pohdimme parhaillaan, miten voimme luoda sille pelejä jatkuvasti.”

Ensimmäinen Mega Man -peli julkaistiin NES-konsolille vuonna 1987. Sen jälkeen on julkaistu yli 50 peliä, ja sarja on myynyt yli 41 miljoonaa kopiota lokakuuhun 2023 mennessä. Viimeisin pääpelisarjan osa, Mega Man 11, julkaistiin vuonna 2018 PS4-, Xbox One-, Switch- ja -alustoille.

Resident Evilin herättäneen yrityksen tavoitteena on tuoda lisää Capcom-klassikoita PC:lle. Kommentit pois päältä artikkelissa Resident Evilin herättäneen yrityksen tavoitteena on tuoda lisää Capcom-klassikoita PC:lle.

, digitaalinen pelialusta, joka tunnetaan laajalti DRM-vapaista peleistään ja sitoutumisestaan pelien säilyttämiseen, on jälleen kerran tehnyt vaikutuksen pelimaailmaan. Äskettäinen -trilogian julkaisu :lle on osoitus yhtiön omistautumisesta pelastaa klassikkopelit unohdukselta.

Resident Evil -trilogia on ollut PC-pelaajille vuosia tavoittamattomissa, sillä yhteensopivuusongelmat ja niukkuus ovat vaikeuttaneet näiden merkittävien selviytymiskauhupelien kokemista. GOG:n päätös tuoda ne takaisin on herättänyt valtavan innostuksen, mikä osoittaa alustan kyvyn vastata todelliseen kysyntään klassikkopelisuojelun suhteen.

Tehtävä säilyttää

GOG:n pelinvalinta perustuu yhteisön palautteeseen. Yhtiö analysoi huolellisesti yhteisönsä toivelistaa ja priorisoi pelejä, joita kaivataan eniten mutta joita on vaikea hankkia. Resident Evil -trilogia on täydellinen esimerkki tästä: rakastettu sarja, genren perusta ja peli, joka oli kadonnut digitaalisesta maailmasta.

”Haluamme varmistaa, että nämä pelit ovat kaikkien saatavilla, myös tuleville sukupolville, joilla ei ehkä ole ollut mahdollisuutta kokea niitä julkaisun yhteydessä”, liiketoiminnan kehitysjohtaja Paczyński selittää. ”Kyse on pelien historian säilyttämisestä ja sen nautinnollisesta kokemuksesta kaikille.”

Haasteiden voittaminen

Klassikkopelit nykyaikaisille järjestelmille tuominen ei ole helppoa. Tekniset esteet, kuten yhteensopivuusongelmat ja vanhentunut koodi, on voitettava. Lisäksi pelien oikeuksien hankkiminen ja kustantajien vakuuttaminen potentiaalisista hyödyistä voi olla pitkä ja haastava prosessi.

GOG:lla on kuitenkin tiimi erittäin taitavia teknikkoita, joilla on paljon kokemusta pelien säilyttämisestä. Heidän asiantuntemuksensa alueilla, kuten DRM-poisto, ohjainyhteensopivuus ja graafinen parantaminen, on ratkaisevan tärkeää näiden klassikkopelin muuttamisessa nykyajan pelaajille nautinnollisiksi kokemuksiksi.

Säilyttämisen valoisa tulevaisuus

Resident Evil -trilogian menestys on vahvistanut GOG:n asemaa pelisuojelun johtajana. Kasvavan yhteistyön Capcomin kanssa ja yhteisön valtavan positiivisen vastaanoton myötä alusta on valmis tuomaan vielä enemmän klassikkopelit PC:lle. Vaikka yksityiskohdat ovat vielä salaisia, Paczyński vihjaa jännittävistä tulevista ilmoituksista.

GOG:n sitoutuminen DRM-vapaisiin peleihin on toinen tärkeä osa sen säilyttämispyrkimyksiä. Poistamalla digitaaliset rajoitukset yritys antaa pelaajille mahdollisuuden omistaa pelinsä kokonaan, mikä varmistaa pitkäaikaisen saatavuuden ja estää pelien katoamisen digitaalisista kaupoista.

Pelialalla jatkuvasti kehittyessä sen historian säilyttäminen on yhä tärkeämpää. GOG:n omistautuminen pelastaa klassikkopelit unohdukselta on kiitettävä pyrkimys, josta hyötyvät sekä pitkäaikaiset fanit että uudet pelaajasukupolvet. Intohimonsa säilyttämiseen ja kasvavan rakastettujen pelien valikoiman avulla GOG muovaa pelien tulevaisuutta kunnioittamalla niiden menneisyyttä.