EA Sports WRC päivittyi uuden kauden ja haasteiden myötä Kommentit pois päältä artikkelissa EA Sports WRC päivittyi uuden kauden ja haasteiden myötä

-rallipelissä starttasi viides kausi tuoreella sisällöllä. Uudella kaudella luvassa on muun muassa uusia Rally Pass -palkintoja, haasteita ja nostalgiaa.

Pelissä käynnistyy uusi Rally Pass -kausi, joka tarjoaa uusia kustomointi-esineitä kuljettajalle ja autoille. Esineitä voi availla keräämällä kokemuspisteitä pelatessa. Ilmaiseksi saat 10 kpl, EA Play -jäsenenä 5 lisää ja VIP Rally Passilla vielä 15 kpl, yhteensä siis 30 kpl koko kauden aikana.

Muista käyttää edellisten kausien Rally Pass -palkinnot

Jos et ole vielä napannut kaikkia palkintoja edelliseltä kaudelta, kannattaa se tehdä ennen 4. kesäkuuta, sillä peli nollataan uuden kauden alkaessa.

Uudet Moments-haasteet

Uusi kausi tuo mukanaan myös haasteita, jotka vievät pelaajat matkalle WRC-rallihistorian tärkeisiin hetkiin. Lisäksi jokaisesta tämän vuoden 2024 oikean rallin etapista tulee peliin oma haaste noin 1-2 viikkoa myöhemmin.

Tulevia haasteita:

  • Stay on Track (Espanja): Voita tämä haastava asfalttirata vähintään 10 sekunnin erolla ja ilman autovaurioita.
  • Sunny Sunbeam (Espanja): Aika laittaa Talbot Sunbeam Lotus todellisille testeille kuumalla espanjalaisasfaltilla.
  • The Right Tyres (Chile): Onnistuuko Oliver Solbergin temppu vuodelta 2023, jossa hän nappasi voiton ŠKODA Fabia RS Rally2 -autolla?
  • Battle of Attrition (Kreikka): Tämä haaste vie vuoteen 1983 Kreikan ralliin, jossa Renault-kuljettaja joutui keskeyttämään teknisen vian takia.
  • Roulette (Monte Carlo): Vuoden 2016 Monte Carlo -rallissa Peugeot-kuljettaja joutui taistelemaan ohjauksen kanssa, mutta selviytyi silti top 10 -sijalle.

EA Sports WRC on saatavilla PlayStation 5 ja Xbox Series X sekä S -konsoleille, että PC:lle.

Alkuperäinen Need For Speed -ajopeli täyttää 30 vuotta Kommentit pois päältä artikkelissa Alkuperäinen Need For Speed -ajopeli täyttää 30 vuotta

The Need For Speed (1994)

Electronic Artsin vuonna 1994 julkaistu saavuttaa merkittävän virstanpylvään tänä vuonna kun se täyttää 30 vuotta. Tämä ikoninen kilpailupeli on ollut ratkaisevassa roolissa muokkaamassa ajopelien genreä ja on edelleenkin suosittu omistautuneiden pelaajien keskuudessa.

Need for Speed oli aikaansa edellä grafiikaltaan ja pelattavuudeltaan. Se tarjosi pelaajille mahdollisuuden kilpailla eri autoilla ja radoilla, sekä kokea jännitystä poliisin jahtaamana. Peli sai nopeasti suuren suosion ja loi pohjan tuleville Need for Speed -osille.

Peli tarjoilee useita eri pelimuotoja kuten Quick Race, Single Race, Tournament ja Hot Pursuit. Quick Race -muodossa pelaaja voi nopeasti valita auton ja radan ja aloittaa kilpailun. Single Race -muodossa pelaaja kilpailee yhtä vastustajaa vastaan. Tournament -muodossa pelaaja kilpailee useita kilpailuja peräkkäin, ja tavoitteena on voittaa koko turnaus. Hot Pursuit -muodossa pelaajan tavoitteena on paeta poliisia mahdollisimman pitkään.

Pelin kehitystä inspiroi vuonna 1987 ilmestynyt Test Drive peli, joka on niin ikään kehittynyt vaikuttavaksi pelisarjaksi. The Need For Speedin kehittäjien joukossa oli tekijöitä, jotka olivat olleet kehittämässä myös Test Drive peliä.

30 vuoden aikana Need for Speed -sarja on laajentunut ja kehittynyt huomattavasti. Pelaajat ovat saaneet nauttia erilaisista pelityyleistä, kuten arcade-kilpailuista, realistisesta simuloinnista sekä ajamisesta avoimessa maailmassa. Sarja on myös mahdollistanut pelaajille tilaisuuden kokea lukuisia eksoottisia automerkkejä ja -malleja.

The Need for Speedin 30-vuotisjuhla on hyvä syy muistella pelin vaikutusta ajopelit genreen. Se on inspiroinut lukuisia muita pelejä ja on edelleenkin yksi suosituimmista ajopelisarjoista. Pelin menestys osoittaa, että laadukkaat ja innovatiiviset pelit kestävät aikaa.

Take-Two sulkee Kerbal Space Program 2 -pelistudion – pelin kehitys kuitenkin jatkuu Kommentit pois päältä artikkelissa Take-Two sulkee Kerbal Space Program 2 -pelistudion – pelin kehitys kuitenkin jatkuu

Kerbal Space Program 2

on vahvistanut, että sen suunnitelmissa on vähentää työvoimaansa 5 prosentilla. Julkaisija irtisanoo 70 työntekijää Seattlessa. Näillä näkymin studio sekä OlliOlli World ja studio suljetaan. Take-Two on kuitenkin lupaillut että Kerbal Space Program 2:n kehitys jatkuu Private Division -tytäryhtiön kautta.

Irtisanomiset ovat osa Take-Two:n jatkuvaa kustannustenhallintaa ja julkaisija pyrkii parhaillaan vähentämään henkilöstömääräänsä 5 prosentilla parantaakseen katemarginaaliaan. Yhtiö ilmoitti irtisanomisista vain muutamaa viikkoa sen jälkeen, kun se oli käyttänyt 460 miljoonaa dollaria Gearboxin hankintaan Embracer Groupilta.

Take-Two ei ole kommentoinut, vaikuttavatko irtisanomiset muihin sen kehityshankkeisiin. Yhtiö on viime vuosina keskittynyt aggressiviseen yritysostoihin, hankkimalla muun muassa Codemastersin ja Zyngan. Jotkut analyytikot ovat ilmaisseet huolensa siitä, että yhtiö on ottanut liian paljon velkaa rahoittaakseen nämä hankinnat. Irtisanomiset voidaan nähdä yrityksenä parantaa taloudellista asemaansa.